Beantwoord

KPN TV+ Box | Kan de led uitgeschakeld worden in stand-by?

  • 25 May 2023
  • 19 reacties
  • 357 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Is het mogelijk de led van de KPN TV+ Box in standby uit te schakelen (i.p.v. de rode led in standby)?

icon

Beste antwoord door wjb 25 May 2023, 18:22

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

Helaas kan dit niet maar wat wel kan is er een stickertje overheen plakken of de hele Box uit het zicht plaatsen.

Reputatie 7
Badge +9

....of gewoon de stekker eruit trekken na gebruik.

Reputatie 4
Badge +3

Dat is dan weer jammer 😢

Reputatie 7
Badge +20

Het kan inderdaad niet. Feedback nemen we wel mee. Zegt niet direct dat het er ook gaat komen. 

Mede ook omdat de box niet in het zicht hoeft te staan zoals wjb ook al aangaf. 

Reputatie 4
Badge +3

Aangezien de KPN TV+ Box zo lekker stabiel is kan het handig zijn dat de KPN TV+ Box wél in het zicht staat. (en je dus merkt dat de KPN TV+ Box niet reageert op de afstandsbediening bij het in- en uitschakelen)
Om dezelfde reden kan het makkelijk als de voeding eenvoudig te benaderen is.

Reputatie 7
Badge +20

Aangezien de KPN TV+ Box zo lekker stabiel is kan het handig zijn dat de KPN TV+ Box wél in het zicht staat. (en je dus merkt dat de KPN TV+ Box niet reageert op de afstandsbediening bij het in- en uitschakelen)
Om dezelfde reden kan het makkelijk als de voeding eenvoudig te benaderen is.

 

Hij werkt via Bluetooth.

Dus hij hoeft niet in zicht te staan, mag wel.

Reputatie 4
Badge +3

@joop2011 
Als hij niet in het zich staat heb ik geen visuele feedback, toch?

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 
Als hij niet in het zich staat heb ik geen visuele feedback, toch?

 

Wat bedoel je?

 

De afstandsbediening en de DIW7022 werken via Bluetooth.

Ze hoeven elkaar dus niet te zien.

Bij mij staat hij in de kast in de woonkamer.

Er zit ook geen Display op.

Reputatie 4
Badge +3

Als de KPN TV+ Box niet reageert op de afstandsbediening bij het inschakelen bijft de led rood. Dan weet ik dus dat ik de KPN TV+ Box spanningsloos moet maken.

Reputatie 7

@joop2011, @dmutsaers wil kunnen zien dat de TV+ Box reageert op de afstandsbediening want helaas gebeurt dat regelmatig niet en moet de TV+ Box opnieuw gestart worden. Hij wil het ledje dus kunnen zien maar i.p.v. dat het ledje rood brandt als de TV+ Box standby staat wil hij dat dat ledje dan uit staat. Mijns inziens een zeer begrijpelijke wens, vooral als die TV+ Box in een slaapkamer staat.

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011@dmutsaers wil kunnen zien dat de TV+ Box reageert op de afstandsbediening want helaas gebeurt dat regelmatig niet en moet de TV+ Box opnieuw gestart worden. Hij wil het ledje dus kunnen zien maar i.p.v. dat het ledje rood brandt als de TV+ Box standby staat wil hij dat dat ledje dan uit staat. Mijns inziens een zeer begrijpelijke wens, vooral als die TV+ Box in een slaapkamer staat.

 

@wjb

Ik begrijp wat je bedoelt, in dat geval kan je het zekere voor het onzekere nemen en kan je hem natuurlijk in zicht zetten.

Vandaar dat ik typte: “Ze hoeven elkaar niet te zien” (daar bedoel ik dus mee, het hoeft niet, maar het mag wel😉)

 

Bij mij staat de DIW7022 in de woonkamer in de kast.

Dus 100% uit zicht.

En de ab werkt perfect met het bedienen van de DIW7022, op een afstand van ongeveer 3,5 meter.

De ab hoef ik ook helemaal niet te richten, logisch want hij werkt via Bluetooth. 

Reputatie 7

Joop2011 schreef:

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Bij mij staat de DIW7022 in de woonkamer in de kast.

Dus 100% uit zicht.

En de ab werkt perfect met het bedienen van de DIW7022, op een afstand van ongeveer 3,5 meter.

De ab hoef ik ook helemaal niet te richten, logisch want hij werkt via Bluetooth.

Bij jou werkt die afstandsbediening goed maar helaas is dat lang niet altijd het geval en blijkbaar bij @dmutsaers ookniet.

Dat jij jouw TV+ Box uuit het zicht hebt staan is natuurlijk prima maar @dmutsaers wil dat juist niet zodat hij kan zien dat de TV+ Box reageert op de afstandsbediening. Maar hij wil niet dat dat felle ledje ook rood brandt als de TV+ Box in standby staat. Logisch want in de slaapkamer kan zo'n rode led heel storend zijn.

 

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Sorry, ik had mijn tekst al aangepast, voordat je dit typte.

Mijn excuus voor het ongemak.

Ik typte het en zag toen meteen wat je bedoelde. 

Reputatie 7
Badge +20

Aangezien de KPN TV+ Box zo lekker stabiel is kan het handig zijn dat de KPN TV+ Box wél in het zicht staat. (en je dus merkt dat de KPN TV+ Box niet reageert op de afstandsbediening bij het in- en uitschakelen)
Om dezelfde reden kan het makkelijk als de voeding eenvoudig te benaderen is.

Ontvanger heeft al wel eens een reset gehad? En de afstandsbediening? Want de box zou niet van het stroom moeten. Ook geen storingsbronnen in de buurt voor de bluetooth?

Reputatie 4
Badge +3

@Bart_Z Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat de oorzaak en/of wanneer het fout gaat. Het is niet zozeer dat de afstandsbediening niet werkt, maar dat de KPN TV+ Box vastgelopen is. Tenminste daar lijkt het op. Het is ook niet dat dit zich dadelijks voordoet. (Ik heb het idee vaak na een update)

Reputatie 7
Badge +20

Zou mijn inziens niet moeten gebeuren. Mocht je meerdere ontvangers hebben kun je ze nog eens omruilen van plek. 

Toch ben ik ook wel benieuwd of het nog voorkomt nadat alles een reset heeft gehad. 

Reputatie 7
Badge +25

Aangaande het uit kunnen schakelen van de LED:

 

Reputatie 7
Badge +20

Aangaande het uit kunnen schakelen van de LED:

 

 

Is dimmen wel een optie?

Vooral in de slaapkamer, waar hij ook staat, is het best wel fel. 

Reputatie 7
Badge +20

Nee, er gaan geen wijzigen plaatsvinden eerst op het lampje. 

Reageer