Beantwoord

KPN TV+ geeft korte felle ruis bij het zappen

  • 30 January 2023
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Sinds vandaag kpn tv+ en ik ervaar een probleem bij het veranderen van zender. Er klinkt dan een korte felle ruis uit de boxen van de tv. Herkent iemand dit? Of iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? 


*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 February 2023, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik ervaar ook een kort knisperachtig geluid bij het zappen. Ook valt me op dat bij de eerste opstart het geluid niet meteen synchroon loopt met het beeld. Wanneer ik kort van zender wissel is het weer ok.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Wimki22 en @_ferret_, dit is een bekend probleem. Wat je kunt proberen is de geluidinstellingen aanpassen en controleren of passthrough wel goed werkt. Zet de instelling anders op Stereo. 

 

  • Druk op het huisje van de afstandsbediening.
  • Blader naar het tandwieltje rechts bovenin en druk op OK.
  • Blader naar Apparaat en druk op OK.
  • Blader naar Apparaatvoorkeuren en druk op OK.
  • Blader naar Weergave en Geluid en druk op OK.
  • Blader naar Geavanceerde geluidsinstellingen en druk op OK.
  • Blader naar indelingen selecteren en druk op OK.
  • Standaard staat Automatisch ingeschakeld. Probeer:
    • Kies voor Passthrough als je een surround sound systeem hebt. Zorg er wel voor dat de tv ook op Passthrough staat als het geluid via de tv naar de geluidsapparatuur gaat.
    • Kies voor Stereo als je bij live tv kijken of op Netflix blikkerig geluid ervaart. Deze instelling helpt ook bij zachte gesprekken ten opzichte van het achtergrondgeluid.