Beantwoord

KPN TV kastje veroorzaakt hapering op Chromecast en tijdens live TV

  • 8 July 2022
  • 28 reacties
  • 246 keer bekeken

We hebben sinds kort KPN en dit veroorzaakt af en toe een zwart beeld van 1-2 seconden op onze Chromecast. Maar ook als de Chromecast is aangesloten gebeurt hetzelfde bij live tv (via het tv kastje). Heel vreemd want als we de Chromecast ontkoppelen van de tv dan is er niets aan de hand op de tv, maar andersom ook als we de KPN box ontkoppelen van de TV is er niets aan de hand op de Chromecast. Beide zijn aangesloten via bedraad internet en het gaat alleen goed als de HDMI aansluiting van een van de aansluitingen er uit gehaald wordt. Dat maakt het erg frustrerend, want we hadden dit niet met ons Ziggo abonnement. Ook hebben we een nieuwe Chromecast gekocht en dit lost het probleem niet op. Weet iemand hier iets van?

icon

Beste antwoord door RubenNL 5 August 2022, 23:42

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Chromecast heeft u? Een Chromecast werkt toch via WiFi? 

@Nick83 een Chromecast Ultra, deze heeft een adapter waar een ethernetkabel in aangesloten kan worden. Hij kan ook via Wifi aangesloten worden, maar dat lost het probleem niet op. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 een Chromecast Ultra, deze heeft een adapter waar een ethernetkabel in aangesloten kan worden. Hij kan ook via Wifi aangesloten worden, maar dat lost het probleem niet op. 

Ok. Heeft u ze beide rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? Of heeft u er een switch tussen?

Reputatie 7
Badge +8

@Nick83 : elke chromecast kan met ethernet werken. Google verkoopt  daarvoor speciale adapters, maar er zijn ook alternatieven vekrijgbaar.

@Nick83 een Chromecast Ultra, deze heeft een adapter waar een ethernetkabel in aangesloten kan worden. Hij kan ook via Wifi aangesloten worden, maar dat lost het probleem niet op. 

Ok. Heeft u ze beide rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? Of heeft u er een switch tussen?

Beide zijn aangesloten op dezelfde switch. Het probleem lost zich niet op als de Chromecast WiFi is aangesloten. Alleen als de HDMI kabel er uit getrokken wordt.

Hierbij een video van het uitvallen van het beeld:

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RubenNL, welkom hier. 

Ik zie inderdaad het zwarte beeld. Ik probeer nu te begrijpen wanneer je dat ziet.

Begrijp ik het goed dat je ITV Online streamt naar de Chromecast? Dan zie je af en toe zwart beeld. Als je dan op de ontvanger kijkt zie je ook af en toe zwart beeld. Dat lijkt op de stream te wijzen naar jou toe. 

Als je op tablet, telefoon of via de computer naar ITV Online kijkt, zie je dan hetzelfde? 

@Bart_Z, nee je hebt het verkeerd begrepen.

Ik kijk tv via het KPN kastje.

Ik ben er achter dat de Chromecast er geen invloed op heeft. Blijkbaar was het toeval dat hij goed werkte toen de Chromecast er uit was. 

het kastje direct aansluiten op de modem lost het probleem niet op.

bij het terugkijken van programma’s via het tv kastje gebeurd het ook.

Verschillende HDMI kabels lossen het probleem niet op.

verschillende HDMI poorten op de tv geprobeerd lost het probleem niet op.

Andere apparaten hebben geen problemen als het KPN kastje niet is aangesloten. 
 

Ik heb net met een KPN medewerker gebeld en ik probeer nog even het kastje naar fabrieksinstellingen terug te zetten en anders wordt er een nieuw kastje toegestuurd. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd inderdaad of een reset het verschil maakt. 

@Bart_Z uiteraard werkte dat niet. Vorige man van de klantenservice vertelde dat dan het KPN kastje vervangen moest worden. 
 

Weer gebeld, nee het kastje mag niet vervangen worden. We sturen je een nieuwe kabel op. Terwijl ik aangeef al 3 kabels geprobeerd te hebben. Deze vandaag geprobeerd. Uiteraard niet opgelost.

 

Weer gebeld, nee het kastje mag niet vervangen worden, je wordt terug gebeld. De volgende keer dat ik bel zeg ik mijn abonnement op. Tot dusver de KPN klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +20

Ja ik begrijp het, dat schiet niet echt op zo. Hoor graag weer van je als er contact met je is gezocht. Ik ben benieuwd. 

Hoor je deze week niks, laat het dan ook weten, dan duik ik er eens in. 

@Bart_Z uiteraard niets meer van de top KPN klantenservice gehoord.

Reputatie 7
Badge +24

Er is dus een switch. Welk merk en type? Ondersteund deze IGMP-Snooping? 

Reputatie 7
Badge +20

Kun je jouw profiel van gegevens voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er verder in. 

En kun je antwoord geven op de vragen van Nick83?

Er is dus een switch. Welk merk en type? Ondersteund deze IGMP-Snooping? 

Hi Nick! Er is inderdaad een switch, maar zelfs als deze niet is aangesloten valt het beeld nog steeds weg.

Mocht het wat uitmaken, het is een TP-Link TP-SF 1005D

Kun je jouw profiel van gegevens voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er verder in. 

En kun je antwoord geven op de vragen van Nick83?

Benodigde info is aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben gaan zoeken naar de specificaties van de switch. Als ik het zo zie ondersteund die geen IGMP Snooping. Dus daar kan het probleem ook nog wel eens zitten. Al geef je aan dat het probleem ook voorkomt als hij niet is aangesloten. 

Ik meet dat ook terug. Ik kan echter niet achterhalen welk modem je gebruikt. Is dat de Box 12? Of gebruik je misschien een eigen modem?

En hoe is de ontvanger aangesloten op jouw modem? Rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact?

 

@Bart_Z

Ik gebruik de standaard modem die geleverd is. Vanuit daar gaat een kabel (door de muur) naar de woonkamer en vanuit daar sluit ik hem direct op het kastje aan of op de switch en dan aan het kastje.

Hiervoor met Ziggo heb ik geen problemen gehad via die kabel, zelfs als ik extreme streaming diensten draai zoals Google Stadia. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Mijn collega zal binnen 5 werkdagen contact met je opnemen. Hoor graag als er contact is geweest. 

Dit is echt een top klantenservice! Voor 10 euro wordt het nieuwe kastje naar mijn huis gestuurd. Je gelooft het gewoon niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Er komt een nieuwe ontvanger jouw kant op begrijp ik. Hoor graag of dat het probleem oplost. 

Ik heb een nieuwe switch gekocht met IGMP-Snooping. Dit lost het probleem niet op.
 

Wat ik ook geprobeerd heb is de UTP kabel uit het KPN kastje gehaald, maar zelfs dat lost het probleem niet op.


Ik heb het kastje nog niet meegekregen omdat ik perse ook direct het oude kastje moest afgeven. Je gelooft het niet.

 

Wat een vergissing om een KPN abonnement te nemen. Heb direct gebeld om mijn abonnement stop te zetten. Maar zelfs daar werkt KPN niet aan mee omdat het te ver in de toekomst ligt. Wat een ellendig bedrijf.

 

Het nieuwe kastje lost het probleem ook niet op. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel mooi balen. Ik heb het doorgegeven. Mijn collega's duiken er nog weer verder in en zullen van zich laten horen. 

Ik ben ondertussen achter wat het probleem is. Het was een instelling in de TV waarmee de het KPN kastje voor problemen zorgt.

 

Als ik ‘UHD Color’ aan zet voor de HDMI poort van het KPN kastje dan veroorzaakt dat het probleem. Zet ik hem die instelling uit voor die HDMI poort dan is het probleem opgelost. Waarom dit alleen bij KPN voor problemen zorgt is mij een raadsel. 

 

Ik ben er wel achter dat ik nog nooit zo een slechte klantenservice heb meegemaakt als die van KPN. Eens en nooit weer.

Reageer