Beantwoord

Krijg geen beeld bij streamen naar apple.tv

  • 25 June 2022
  • 16 reacties
  • 1534 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Streamen naar een Apple tv: geen beeld, wel geluid. Via de browser lukt wel, maar dit lijkt me niet de bedoeling. 
Ik zag dat Ziggo een app heeft voor de apple tv. 
Kom op KPN! Maar goed eerste stap is dat streamen via de app zou moeten werken. Graag hulp. 

apple tv 4hdr 64GB itvos: 15.5.1

iPhone 12 ios: 15.5

Nieuwste versie van KPN itv app

Vanaf iPad lukt ook niet. Software up to date. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Tjawatnu 26 August 2022, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Tjawatnu, welkom! Als ik het goed begrijp dan stream je vanaf je iPhone en iPad naar de Apple TV vanuit de KPN iTV app. Als je dat doet heb je geen beeld, wel geluid. Wat stream je dan precies? Graag aangeven of het live tv is of opnames, welke zenders, welke programma's specifiek. Kijk ook of je wel beeld hebt als je een van de de NPO's streamt. 

Via de browser lukt het wel geef je aan, is dat Safari?

Het gaat om alle zenders, zowel live als terugkijken. Geen van de zenders geeft beeld, wel geluid. Als ik daarna overschakel naar de youtube app en die vanaf mijn telefoon stream werkt het wel.

 

De browser is inderdaad safari.

Reputatie 7
Badge +30

Welke versie Apple TV heb je, @Tjawatnu? Onze iTV app ondersteunt alleen AirPlay 2. Dus als jouw Apple TV dat niet ondersteunt, dan gaat het ook niet werken.

Ik heb de nieuwste apple tv, die staat hierboven ook in mijn lijstje (eerste bericht).

zowel de Apple tv als mijn iphone 12 draaien nieuwste versie OS.
 

Een herkenbaar probleem. Ik heb hetzelfde probleem met het streamen vanuit de F1 app. Wel geluid, geen beeld. 

Reputatie 7
Badge +30

Oh ja, daar stond het inderdaad al, @Tjawatnu

@Boomaweg, jij streamt vanuit de F1 app naar je AppleTV? 

Klinkt een alsof er iets in de stream zit dat niet lekker gaat met de AppleTV. Dan raad ik jou aan contact te leggen met de F1 app makers, Booma.

En voor jou, Tja, ik wil hier aan onze kant even verder kijken. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt?

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Profiel ingevuld. Wel vreemd dat je na ingave van je abo nummer toch nog weer alle gegevens moet invullen…

Ik heb vanochtend nog even geprobeerd te streamen, nu lukte dat wel. Zou het kunnen dat je op de race dag zelf tegen beperkingen aanloopt. Rechten oid?

Reputatie 7
Badge +30

Geen idee, Boomaweg. De F1 app is niet van ons, dus daar weten we niets over en kunnen we niets mee.

 

Dank, @Tjawatnu. Ik heb hier nagekeken en ik zie in je account in ieder geval geen gekke dingen. Ik wil hier even wat verder navraag over doen. Daarom toch voor de volledigheid nog deze vragen:

  • Je geeft aan de iTV app is up to date, dat zou dan versie 7.5.4 moeten zijn. is dit ook het versienummer dat je ziet onder Profiel > Help & Support > Over?
  • Wat is het type van de iPad?
  • En de iPhone, dat is gewoon de 12? Geen toevoegingen (pro/mini etc..)

Klopt, de iTV app versie is 7.5.4

De iPhone is 12 mini ios 15.5

De iPad is air 2 ook op iPad os 15.5

Reputatie 7
Badge +30

Merci! Ik heb een mail gestuurd, ik kom er op terug. Zal denk ik volgende week gaan worden.

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de vertraging, @Tjawatnu. Het team heeft er niet direct een verklaring voor. Ze hebben dan ook wat aanvullende vragen

 

  • Als je op de iPhone en iPad zelf via de iTV app kijkt, dan werkt het wel altijd? Of heb je dan ook soms/altijd dit probleem?
  • Je geeft aan dat het via Safari wel lukt. Ik neem dan aan dat dit Safari op de iPad en iPhone zelf is, klopt dat? Of is Safari op een Mac? Als het op een Mac is, wat voor type Mac + iOS versie is het?
  • Hoe zit je thuisnetwerk in elkaar? Dus, welke Experia Box heb je, maak je gebruik van wifipunten (van ons of van derden), hoe is je Apple TV verbonden met het netwerk? 
  • Als de Apple TV via wifi is verbonden, heb je de mogelijkheid om hem tijdelijk met een kabel aan te sluiten om te kijken of het dan wel werkt?
  • En als laatste, uit je berichten komt naar voren dat dit altijd speelt. Maar om dat toch even expliciet te maken: je hebt echt letterlijk altijd geen beeld als je streamt vanaf de iTV app op iPad/iPhone? Of zijn er wel momenten dat het wel werkt. En als dat zo is, kun je dat reproduceren. Dus, zijn het in dat geval altijd dezelfde zenders die het dan wel doen, dat soort dingen.

Afgelopen tijd druk geweest en met vakantie. Maar gisteren opnieuw geprobeerd en toen werkte het ineens. Zelf geen veranderingen doorgevoerd, behalve een update van het OS van mijn telefoon.

Ik kijk even of het zo blijft maar voor nu werkt het dus. Bedankt voor alle moeite.

Ik zou trouwens graag willen weten wat nou de sleutel is...maar ja.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat het nu ineens werkt, @Tjawatnu! Ik denk, gezien het team eerder ook al geen verklaring hiervoor had, dat het een mysterie zal blijven. Mocht het probleem toch weer terugkomen, dan horen we het graag :)

Had het gisteren ook, vandaag deed hij het gewoon weer goed. Snap het ook niet, maar hij doet het weer, all what matters.