Beantwoord

Lettergrootte KPN TV+ menu's aanpassen

  • 25 May 2023
  • 7 reacties
  • 688 keer bekeken

We hebben de nieuwe KPN TV+ ontvanger onlangs in gebruik genomen.

In tegenstelling tot de vorige ontvanger van KPN ervaren we dat de lettergrootte in diverse menu's een stuk kleiner zijn geworden.

Bijvoorbeeld bij de getoonde informatie van een opgenomen programma, dat is helaas een stuk minder leesbaar (vanaf de positie waar we kijken). In het beeld is overigens genoeg ruimte om een groter lettertype te gebruiken, dus waarom daar niet voor is gekozen vind ik opmerkelijk.

Bij de instellingen van de TV+ ontvanger heb ik nergens kunnen vinden dat dit kan worden aangepast. Staat het op de planning dit met een toekomstige update aan te passen ?

icon

Beste antwoord door PeterG 30 May 2023, 14:04

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Den13 Dit kun je instellen in het menu
Druk op het huisje
Sterretje bovenin aanklikken
Algemene instellingen
Apparaatvoorkeuren
Toegankelijkheid
Ondertiteling

Bedoel je de tekst van de info in de menus?
Die kun je niet instellen bij mijn weten

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Den13 Dit kun je instellen in het menu
Druk op het huisje
Sterretje bovenin aanklikken
Algemene instellingen
Apparaatvoorkeuren
Toegankelijkheid
Ondertiteling

Bedoel je de tekst van de info in de menus?
Die kun je niet instellen bij mijn weten

Neen, volgens mij kan je dat niet instellen, en dat is wel jammer, want de "vervolgteksten" zijn wel erg klein inderdaad.

De tekst van de menu's is niet in te stellen. De interface is natuurlijk ook voor een groot deel gebaseerd op google. Of doel je specifiek op de lettertypes bij het tv/gids menu? 

dat is helaas een stuk minder leesbaar (vanaf de positie waar we kijken).

Of je tv is eigenlijk te klein voor die positie. Het best is van 2 tot 2,5 x de diagonaal. Veel mensen hebben een '’te kleine'’ televisie t.o.v. de afstand.

Dus een 32 inch tv kijk je tussen 1,62 en 2,03 meter. (een inch is 2,54 cm)

43 inch zit je tussen 2 meter 18 en 2 meter 73.

Reputatie 7
Badge +9

dat is helaas een stuk minder leesbaar (vanaf de positie waar we kijken).

Of je tv is eigenlijk te klein voor die positie. Het best is van 2 tot 2,5 x de diagonaal. Veel mensen hebben een '’te kleine'’ televisie t.o.v. de afstand.

Dus een 32 inch tv kijk je tussen 1,62 en 2,03 meter. (een inch is 2,54 cm)

43 inch zit je tussen 2 meter 18 en 2 meter 73.

Oh ja, heb een kleine tv inderdaad, geloof iets van 83 cm...kan de tekst boven de programmagids wel goed lezen, overigens.

Ik heb daar ook last van. 

Bizar dat je als oplossing voor een klein lettertje de suggestie krijgt om een grotere tv te kopen.

Het is dat klungelige androidboxje wat faalt, niet de tv.

Hoe moeilijk kan het zijn

Even voor de duidelijkheid, de Ziggo Next box heeft van al dit soort ongein totaal geen last.

Die is overigens ook nog eens veel sneller (lees minder stroperig) en vele malen gebruiksvriendelijker en overzichtelijker qua software.

Maar ja, die Androidboxjes koop je al voor een paar tientjes.

 

Reageer