Vraag

LG OLED65C16LA problemen met de iTV app. Zender Xite laadt niet

  • 21 January 2022
  • 50 reacties
  • 431 keer bekeken

Sinds deze week een nieuwe TV LG OLED65C16LA, hier de KPN app op geïnstalleerd en die werkt goed.

App versie: 2.9.47

Echter krijg ik de zender Xite met geen mogelijkheid gestart, scherm blijft op laden staan.

App ook al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Vorige oudere LG TV werkte wel goed


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Nisof

Het ligt momenteel bij de achterliggende afdeling die de app heeft ontwikkelt. Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen. Hopelijk kan ik snel meer informatie delen.

Dank je

Hier hetzelfde probleem. Op de tv met ontvanger werkt xite wel en op mijn LG met de kpn app werkt Xite niet terwijl hij dit enkele maanden geleden wel gewoon deed via de app

Reputatie 7
Badge +13

Dankjewel dat je je meld @AngeloM

Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen van de developers. Ik zou ook graag jouw gegevens naar hun willen mailen zodat zij meer voorbeelden hebben om mee te werken. Zou jij voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? 

Dankjewel dat je je meld @AngeloM

Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen van de developers. Ik zou ook graag jouw gegevens naar hun willen mailen zodat zij meer voorbeelden hebben om mee te werken. Zou jij voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? 

Heb mijn profiel geüpdatet!

Reputatie 7
Badge +13

@AngeloM

Dankjewel! Ik ga een herinnering sturen naar de afdeling die ik heb benaderd en neem ook jouw voorbeeld hierin mee! 

Kleine update van mijn kant.

Xite doet het nog steeds niet, ander probleem dat ik ondervind is dat veel zenders haperingen hebben. Dus om de zoveel tijd dat het beeld en geluid even een seconde stokt en daarna weer verder gaat.

Al met al is het geen fijne ervaring zo.

Kleine update van mijn kant.

Xite doet het nog steeds niet, ander probleem dat ik ondervind is dat veel zenders haperingen hebben. Dus om de zoveel tijd dat het beeld en geluid even een seconde stokt en daarna weer verder gaat.

Al met al is het geen fijne ervaring zo.

Dit probleem kan ik ook bevestigen. Zenders lopen vaker een paar seconden vast en gaan dan weer verder. Dit gebeurd bij mij dagelijks met het kijken via de app op mijn tv. 

Goedemiddag, 

 

Ook hier een 70” lG maar geen xite, het blijft ronddraaien en zwart beeld. Overige zenders doen het wel goed. 
 

met vriendelijke groet, 

chelsea 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag, 

 

Ook hier een 70” lG maar geen xite, het blijft ronddraaien en zwart beeld. Overige zenders doen het wel goed. 
 

met vriendelijke groet, 

chelsea 

 

Op zo'n groot scherm kan je veel beter kijken met de KPN tv decoder.

Dan heb je een veel mooier beeld.

Vooral als je glasvezel hebt (kanaal 661-670)

 

Ik denk dat het probleem op alle LG smart tv is met de KPN tv app. 

@Marcia_ of @Hanna_  Is hier al meer over bekend?

Het lijkt dat het niet alleen Xite problemen geeft maar nu ben ik een hoop andere zenders kwijt die het niet meer doen.

Kleine greep:

  • 538
  • Xite - 22
  • DreamWorks - 23
  • Nick - 52
  • Etc

Ondertussen zijn we al vele maanden verder dat ik wel voor alle zenders betaal maar niet alles kan ontvangen.

Vind het een beetje vervelend worden.

 

@Marcia_  of @Hanna_   Is hier al meer over bekend?

Kunnen jullie hier een update over geven, de app geeft heel vaak problemen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nisof excuses voor de vreselijk late reactie. Hoe staat het nu met de app? Werkt deze inmiddels zoals je zou willen?

Hoi @Marcia_

Het blijft heel wisselend, soms gaat het goed en vaak kan ik een hoop zenders niet openen.

De standaard eerste +/- 10 zenders gaan meestal wel goed.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om dit te lezen! Jij hebt momenteel nog steeds de laatste versie van de smart tv app? En nog steeds de LG OLED65C16LA? Ik begrijp dat XITE niet werkt. Maar na jouw laatste bericht twijfel ik even of dit nu altijd is, of soms? De eerste 10 gaan wel goed, zeg je. Welke gaan er nog meer soms niet goed? En heb je de tv bekabeld aangesloten of draadloos? Zit er nog een switch, wifi versterker, DVS of iets dergelijks in jouw netwerk? 

Hoi @Marcia_

Tv is inderdaad nog dezelfde en zit bekabeld aangesloten via switch.

Is inderdaad nog steeds de laatste versie (staat op auto update)

Het probleem is inderdaad niet consistent aanwezig maar wel heel vaak, alle ander muziek zenders (dit zijn met name zenders waar we gebruik van willen maken buiten de standaard Nederlandse zenders) hebben er ook vaak last van (soms doet de ene het wel en de andere niet of visa versa)

Eerste 10 is even een schatting omdat dit de zenders zijn die we vaak gebruiken.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je uitvoerige uitleg! Welke switch gebruik jij? En heb je ook al eens geprobeerd om de switch los te koppelen? Ik zou heel graag willen weten hoe het zonder switch is, zodat ik dit aan de collega's door kan geven. 

Deze switch https://eu.store.ui.com/collections/unifi-network-routing-switching/products/usw-24-poe

Zonder switch gaat niet, deze switch zit in de meterkast en staat achter het modem

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt geen mogelijkheid om de Smart tv tijdelijk rechtstreeks op het modem aan te sluiten? In het geval dat er sprake is van ‘randapparatuur', kan ik geen navraag doen. De eerste vraag die ik krijg, is of je het geprobeerd hebt om de tv rechtstreeks op de Experia Box (maak je daar wel gebruik van, trouwens?) te testen om er zeker van te zijn dat het echt aan de app ligt. 

Je hebt geen mogelijkheid om de Smart tv tijdelijk rechtstreeks op het modem aan te sluiten? In het geval dat er sprake is van ‘randapparatuur', kan ik geen navraag doen. De eerste vraag die ik krijg, is of je het geprobeerd hebt om de tv rechtstreeks op de Experia Box (maak je daar wel gebruik van, trouwens?) te testen om er zeker van te zijn dat het echt aan de app ligt. 

Ja, dat kan ik testen maar is wat lastig.

Aangezien de app op TV gebruik maakt van “normaal" internet en niet zoals de TV settopboxen van IPTV zou het niet moeten uitmaken wat er verder op mijn netwerk zit. Het is geen multicast verkeer maar unicast.

Een aantal kanalen doen het wel dus is er niets mis met de verbinding, ook onze IPTV settopbox beneden heeft geen enkele problemen met zenders dus netwerk technisch is er geen probleem.

Meerdere mensen hebben aangegeven dat ze dezelfde problemen ervaren in combinatie met dit LG model, het is dus echt een probleem van de app, en de backend van KPN.

@AngeloM Is het bij jou ook nog steeds een probleem?

Probleem met Xite is opgelost, deze werkt inmiddels weer zonder dat ik iets veranderd heb. Wel merk ik dat onder het tv kijken de kpn app soms een halve seconden blijft vasthangen en dan weer verder gaat. Blijf de app vooral doorontwikkelen want dit is de toekomst, ipv die experia kastjes erbij met een interface die zwaar verouderd is

Goed te weten dat het nu bij jou wel goed werkt. Is dit ook altijd het geval?

Bij mij is het namelijk heel wisselend

Reputatie 4
Badge +1

Waarom zoveel berichten over het feit dat het beeld via de TV ontvanger veel beter is? KPN biedt een iTV app aan, onder andere zodat je zonder extra apparatuur TV kan kijken. Sommige vinden dat belangrijker en nemen de mindere beeldkwaliteit voor lief. 
 

Hoe dan ook, lijkt een probleem dat specifiek voor de LG app geldt. Overigens heb ik bij de Samsung app ook af en toe de melding dat een zender niet beschikbaar is.

Goed te weten dat het nu bij jou wel goed werkt. Is dit ook altijd het geval?

Bij mij is het namelijk heel wisselend

Bij mij is het ook heel wisselend. Denk dat het met de optimalisatie van de app te maken heeft. Weet niet of dit nog steeds een beta variant is van de iTV app? Ook zou het wel makkelijk zijn als bij het inschakelen van de tv de app automatisch opent en/of hervat waar je gebleven bent, net zoals ik vroeger via de kabel tv keek. Nu is het tv aanzetten, app laten opstarten, zender kiezen.. even snel de tv inschakelen en de laatst bekeken zender hervatten zit er helaas “nog” niet in.