Beantwoord

LG tv herstart geregeld sinds nieuwe KPN tv-ontvanger

  • 2 January 2022
  • 49 reacties
  • 558 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Wat misschien nog wel kan is dat als de motorola nog steeds geactiveerd is dat je hem opnieuw omruilt via de tool:kpn omruiltool

EN je kan dan evt. de HMB2260 inleveren bij het service punt.

Reputatie 1

Alleen het oudere type(vip1853) word niet meer geleverd ben ik bang.Het enige wat je kan proberen is om 0800-0402 en logistiek een vip2952 te vragen.

Bedankt voor het type-advies. Zoals eerder aangegeven is er een aanvraagformulier ingediend. Ik wacht even het resultaat af.

Alleen het oudere type(vip1853) word niet meer geleverd ben ik bang.Het enige wat je kan proberen is om 0800-0402 en logistiek een vip2952 te vragen.

Bedankt voor het type-advies. Zoals eerder aangegeven is er een aanvraagformulier ingediend. Ik wacht even het resultaat af.

Maar dan zou je inmiddels al wel een sms moeten hebben gehad.

Ik verwacht dat het is afgekeurd,Had ik deze week ook met een modem.

Wat misschien nog wel kan is dat als de motorola nog steeds geactiveerd is dat je hem opnieuw omruilt via de tool:kpn omruiltool

EN je kan dan evt. de HMB2260 inleveren bij het service punt.

Dit kan je nog proberen.

Anders kan je nog naar een winkel,Daar is dan de grootste kans dat je er eentje krijgt.

Reputatie 1

Maar dan zou je inmiddels al wel een sms moeten hebben gehad.

Ik ben iets positiever in deze eerste week van het nieuwe jaar en wacht deze week nog af.

Je suggesties hou ik nog even achter de hand. Bedankt.

Reputatie 1

Even een update van de huidige situatie:

Maar dan zou je inmiddels al wel een sms moeten hebben gehad.

Ik ben iets positiever in deze eerste week van het nieuwe jaar en wacht deze week nog af.

Ik heb net KPN gebeld en inderdaad was mijn aanvraag geweigerd zonder mij op de hoogte te brengen.

Intussen heb ik een beter scart kabel gekocht (met schakelaar) en een aantal dagen gebruikt. Resultaat geen herstart van de de TV meer (probleem opgelost maar een veel minder scherp beeld).

Ik heb e.e.a. uitgelegd aan de KPN medewerker en aangegeven dat er mogelijk een probleem met HDMI CEC ligt, betreffende synchronisatie tussen de decoder en de tv. (conform jullie input op dit forum :) )

De KPN medewerker had dit ook beredeneerd en heeft in de decoder het HD signaal uitgezet omdat dit inderdaad problemen kan geven met de synchronisatie. (Dit kan ik niet zelf). Dit zou het probleem moeten oplossen zonder merkbare impact op de kwaliteit van het beeld. 

Dit klinkt logisch en veelbelovend. Hij beld over 2 dagen terug voor het resultaat.

Reputatie 1

Helaas is de televisie, gekoppeld via HDMI, zojuist opnieuw uitgevallen. Het is dus nog niet opgelost :(

Reputatie 6
Badge +8

Is het niet gewoon een softwareprobleem in de tv. Is er wellicht een update van lg?

Reputatie 1

Is het niet gewoon een softwareprobleem in de tv. Is er wellicht een update van lg?

Goede suggestie, na even zoeken blijkt het inderdaad mogelijk om de TV software te upgraden en na nog meer zoeken blijkt dat niet automatisch te gebeuren. Hij is er nu mee bezig. Wie weet helpt het. Tenslotte moet ik alles proberen.

Laat maar weten @Hans321 !,

Anders is naar een KPN Winkel gaan en een VIP2952 vragen altijd nog een optie,neem dan wel de HMB2260+adapter mee.

Het lijkt wel of de logistieke afdeling strenger geworden is @Alexandra ,Een half jaar geleden keurden ze dit soort verzoeken wel goed als ik ze indiende bij de klantenservice.

Reputatie 6
Badge +8

Is het niet gewoon een softwareprobleem in de tv. Is er wellicht een update van lg?

Goede suggestie, na even zoeken blijkt het inderdaad mogelijk om de TV software te upgraden en na nog meer zoeken blijkt dat niet automatisch te gebeuren. Hij is er nu mee bezig. Wie weet helpt het. Tenslotte moet ik alles proberen.

Inmiddels gelukt?

Reputatie 1

De upgrade van de TV software is inderdaad gelukt (dat koste wel een avond). Echter gister ging het vrij snel weer mis. 

Vervolgens heb ik de TV spanningsloos gemaakt (een nog hardere restart) en de decoder met een ‘frisse start’  gereload (dus de HDsignaal-uit-setting is teniet gedaan) en de rest van de avond (ca 2 uur) geen last meer gehad. Ik ben benieuwd of dat vanavond zo blijft.

Bedankt voor de suggestie de de softwareupdate.

Reputatie 7
Badge +19

@Hans321 Jammer dat het met wijzigen van de instelling niet opgelost was. Tv-ontvangers worden wel door ons omgeruild, maar alleen als ze echt defect zijn. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij KPN. Er kan niet op verzoek een ander type aangevraagd worden, zoals Martijn hier in je topic vertelt. Dat kunnen wij via het forum daarom ook niet. Wat we dan doen is met je mee kijken en uitzoeken wat er aan de hand is, om via die weg tot de oplossing te komen.

Het klinkt als een soort miscommunicatie tussen de tv en de tv-ontvanger, waardoor de tv uitvalt. Goed dat je de tv ook al een update gegeven hebt op advies van @HGD! Zo te lezen heeft dat een positiever effect 🙂 Mocht je het daarna toch nog opmerken, neem ook eens contact op met LG. Zij zijn de fabrikant van je tvtoestel. Mogelijk zijn er nog instellingen die je in je tv kunt aanpassen, die dit kunnen oplossen. Daar kunnen zij je meer over vertellen. We horen graag hoe het verder is verlopen.

Hoi @Alexandra ,

Raar dat ze voorheen dit soort verzoeken wel goed keurden…

@Hans321  ik heb wat anders bedacht,Alleen geef ik je niet de 100%garantie dat het werkt:

koop een HDMI CEC killer plaats die dan direct in de ontvanger en steek in de uitgang van de killer de HDMI kabel naar je TV.

 

Reputatie 7
Badge +9

Als ik het goed gelezen heb, is er ook een digitenne insteekkaart aanwezig, misschien dat die stoort. Zou je die kaart een tijdje uit je TV willen laten, puur om die ook uit te sluiten.

Reputatie 1

Leuke al dat meedenken, goede ideeen. Bedankt.

Ik ga het stapje voor stapje uitproberen en test steeds tot het probleem weer optreedt of in het geheel wegblijft.

Op dit moment is de TV na de harde reset en versie upgrade nog niet uitgevallen: 

De upgrade van de TV software is inderdaad gelukt. Vervolgens heb ik de TV spanningsloos gemaakt (een nog hardere restart) en de decoder met een ‘frisse start’ gereload.

Natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte, maar dit gaat waarschijnlijk wel een paar dagen kosten.

 

Reputatie 1

Helaas ging het gisteravond weer mis.

Vervolgens de digitennekaart verwijderd, maar ook daarna gind het mis en niet eens bij een film of een lange avond, maar tijdens het 7uur nieuws.

Nu als volgende acties: een HDMI-CEC-Killer besteld en contact opnemen met de LG leverancier.

Zolang er opties zijn is er nog hoop.

Helaas ging het gisteravond weer mis.

Vervolgens de digitennekaart verwijderd, maar ook daarna gind het mis en niet eens bij een film of een lange avond, maar tijdens het 7uur nieuws.

Nu als volgende acties: een HDMI-CEC-Killer besteld en contact opnemen met de LG leverancier.

Zolang er opties zijn is er nog hoop.

Ik hoop dat dat wel gaat werken..De digitenne kaart kan er overigens uit blijven want die werken al zo´n 2,5 jaar niet meer.

Laat maar weten!

Helaas ging het gisteravond weer mis.

Vervolgens de digitennekaart verwijderd, maar ook daarna gind het mis en niet eens bij een film of een lange avond, maar tijdens het 7uur nieuws.

Nu als volgende acties: een HDMI-CEC-Killer besteld en contact opnemen met de LG leverancier.

Zolang er opties zijn is er nog hoop.

Hoi @Hans321 ,

Heeft de CEC killer geholpen?

Reputatie 7
Badge +19

@Hans321 We hebben nog geen nieuwe reactie van je gezien, hopelijk is dat een goed teken! Als je vragen hebt of als je juist je ervaringen wilt delen, dan horen we het natuurlijk graag van je.

Reputatie 1

Gistermiddag pas de HDMI-CEC killer ontvangen en uiteraard gelijk gemonteerd.

Heel de avond vlekkeloos TV gekeken :).

Dus de eerste vooruitzichten zijn goed. Ik beschouw de komende twee avonden nog als testperiode.

Gistermiddag pas de HDMI-CEC killer ontvangen en uiteraard gelijk gemonteerd.

Heel de avond vlekkeloos TV gekeken :).

Dus de eerste vooruitzichten zijn goed. Ik beschouw de komende twee avonden nog als testperiode.

super!!!

hopelijk blijft het zo!!!

Hoi @Hans321 ,

werkt het nog steeds goed?

Zo ja,Dan onthoud ik het mocht ik dit probleem nog eens meemaken:blush:

Reputatie 1

Inderdaad nog even een update.

De CEC killer zit er nu 4 dagen op en de TV is slechts 2 keer uitgevallen. Wat mij betreft is de actie met CEC killer geslaagd. Mijn conclusie is dat het probleem inderdaad in de synchronisatie tussen de TV en de decoder  zit en dat het is ontstaan door een nieuwer type decoder en niet toe te wijzen is aan de TV. En blijkbaar is dit signaal niet door allerlei instellingen in de TV of decoder te blokkeren en is de CEC killer de enige optie. 

Bedankt voor all input. Ik ben er weer blij mee :)

Reputatie 7
Badge +7

Beste Hans

Dit is zeer waarschijnlijk een issue i.c.m. CEC mijn advies want ik heb hier ook mee te maken check je LG CED instelling en probeer in de LG even CEC uit te zetten werkt dit niet.Kijk dan of de TV smart link heeft en zet dit uit en aan experimenteer even met aan en uit zetten.

Mijn inziens zit dit echt in de CEC instelling.

ik weet niet wat er in de stb ingesteld kan omdat ik de laatste generatie gebruikt en daar is CEC wel aanwezig wat conflecteerd.

Werkt dit niet kan je het issue in de HDMI kabel zoeken stap over naar een ultra hd 8k kabel.

suc6

Update ik zie inmiddels dat je een CEC killer gebruik dat is ook een manier om dit op te lossen.

dus dan kan je mijn opmerking vergeten verder.