Beantwoord

LG tv herstart geregeld sinds nieuwe KPN tv-ontvanger

  • 2 January 2022
  • 49 reacties
  • 558 keer bekeken

Reputatie 1

Jammer dat hier geen antwoord bij staat. Mijn LG-tv herstart soms 3 keer in een uur en soms dagen niet.  Ik gebruik de tv enkel om tv te kijken, zelfs geen streaming diensten. Het is enkele maanden geleden begonnen nadat ik een nieuw KPN kastje kreeg, jammer dat ik de oude heb teruggestuurd. Al verschillende malen contact gehad met KPN, alle soorten resets van het kastje uitgevoerd maar geen verbetering. Wanneer ik dezelfde zender op de computer via WIFI internet bekijk is er niets aan de hand, dus het heeft niets te maken met de ontvangst (ik zit hier in een buitengebied). 

Ik heb overwogen en nieuwe tv te kopen, maar het probleem ontstond pas na het nieuwe (snellere) kastje van KPN, ik overweeg nu om over te stappen naar ZIGGO. 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 January 2022, 08:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

 

Ik heb overwogen en nieuwe tv te kopen, maar het probleem ontstond pas na het nieuwe (snellere) kastje van KPN, ik overweeg nu om over te stappen naar ZIGGO. 

Je ging van een hmb2260/vip2952/vip1853 naar een vip5202 neem ik aan?

In principe kan je ook via 0800-0402 een downgrade aanvragen naar een vip2952/hmb2260(evt via logistieke afdeling)

Reputatie 1

Dat lijkt mij een goed voorstel, ga ik proberen. Bedankt.

Dat lijkt mij een goed voorstel, ga ik proberen. Bedankt.

Als de medewerker het zelf niet kan kan je vragen of ze een verzoek willen indienen bij de logistieke afdeling.

@Hans321 

Laat maar weten of het lukt!!

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Hans321, lastig dat jouw tv spontaan herstart soms, dat is ontstaan sinds je de nieuwe tv-ontvanger hebt begrijp ik. 

Martijn is al toegesneld in jouw topic, heb je zijn advies al opgevolgd? Zo'n probleem als deze kan veel verschillende oorzaken hebben, daarom kan 't even zoeken zijn naar de juiste oplossing. Ik ben ook benieuwd naar hoe jouw tv-ontvanger precies aangesloten is op de tv en het modem. Als er intussen andere ontwikkelingen zijn of als je een oplossing gevonden hebt, lezen we het ook graag uiteraard!

Reputatie 1

Hoi Alexandra, 

De helpdesk heeft een aanvraagformulier ingevuld voor een ouder type ontvanger, maar geeft geen garantie dat het lukt. Mijn huidige configuratie is: Experiabox V10 - HMB2260 - LG 43UJ701V-ZC uit dec2017, verbonden met kabels. De kabel naar de TV heb ik inmiddels vervangen. (Slechts 1 tv en geen streamingdiensten, ook gebruik ik geen apps op de tv)

Ik woon in het buitengebied met een koperkabel en parallel een Fast4360 AIR KPN.

Tot ca ½ jaar geleden werkte het prima, tot ik een nieuwe TV ontvanger ontving. Toen ging het mis. Bij de eerste klacht werd mij een ander (het huidige) kast toegestuurd, maar het blijft fout. Helaas konden ze niet zien welke kast ik de voorgaande jaren had.

Vaak restart de LG tv, maar soms valt de bediening van het geluid uit, of valt het geluid weg.

Ik wacht dus even rustig af.

 

Reputatie 7
Badge +9

Maar er is dus nu als "Nieuwe" een HMB2260 afgestuurd ?, Dat is ansich al... bijzonder, Is deze fysiek met een kabel op de experiabox aangesloten of gaatdie met homeplugs of andere manier van koppelen ?

Reputatie 1

Inderdaad een HMB2260 en met een kabel (ca 5m, geleverd door KPN) van de LAN uitgang naar plaats 1 op de Experiabox en een nieuwe HDMI kabel naar de TV en tevens een Digitenne insteekkaart in de TV. De HMB2260 is mij na mijn eerste klacht ca 2 maanden geleden toegestuurd.

Reputatie 7
Badge +20

Het is wel heel erg vreemd dat de TV zelf herstart, dat heeft namelijk niets met de KPN tv decoder te maken.

Ik denk dat het toeval is dat dit bij een nieuwe KPN tv decoder gebeurd.

Als de TV herstart, blijft het display op de KPN tv decoder dan gewoon aan en geeft deze de zender dan nog steeds aan? 

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om dat te meten (op een bekabeld aangesloten Laptop of Desktop).

Reputatie 1

Mijn gemeten downloadsnelheid via bovenstaande link is 62Mbps, maar dat is via de Fast Air. Mij is verteld dat de TV via de koperdraad loopt, dat is door de installateur van KPN gemeten (Jan2018) op 9Mbps. 

Of het display gewoon aan blijft, daar moet ik vanavond eens op letten. Het is niet zo dat de zender veranderd. 

Ik betwijfel of het toeval is, maar ik heb overwogen om een nieuwe TV te kopen, echter dat is niet goedkoop zeker als het probleem dan nog steeds niet opgelost is. Helaas heb ik het oude kastje te snel terug gestuurd anders had ik dat vrij snel uitgeprobeerd en ik heb ook niet de beschikking over een tweede tv.

Ik kan mij ook voorstellen dat de 9Mbps upload via het nieuwe en sneller kastje een onvoldoende continue signaal aan de TV levert waardoor de TV denkt dat de verbinding gereset moet worden. Een nieuwe tv lost dit niet op, een ouder langzamer kastje wel.

Reputatie 7
Badge +20

@Hans321 9 Mb is in principe voldoende voor TV. (ik denk wel dat je dan geen HD hebt).

 

Ik weet dat de zender niet veranderd, maar wat ik wil weten is of de KPN tv decoder restart, want dan zie hoever hij is en als hij klaar is zie je de zender weer.

Tijdens de restart van de KPN tv decoder krijg je ook een blauw beeld waarop de voortgang te zien is. 

 

Probeer eens een andere HDMI ingang op de TV.

Wel bij aanzetten naar dat HDMI kanaal gaan natuurlijk.

 

Kijk ook of de HDMI kabel goed in de tv zit (dus volledig).

 

Als het inderdaad de tv is, dan lijkt mij het verstandig om een nieuwe te kopen.

Reputatie 1

Nee de KPN tv decoder herstart niet, dat zou een paar minuten duren. Dit duurt ca 10seconden. Ook de TV maakt geen volledige herstart want dat duurt ook langer dan 10 sec. Het beeld gaat misschien 1 sec op zwart waarna het LG logo in beeld komt. Het lijkt op een reset van de verbinding, daarom heb ik ook een nieuwe HDMI kabel gekocht. Ook na overschakelen naar de HDMI2 poort gaf meerdere keeren hetzelfde probleem.

Als het inderdaad aan de tv ligt koop ik een nieuwe, maar als het probleem dan nog niet opgelost is, vergoed KPN vast niet de onterechte kosten van mijn nieuwe tv. Het opsturen van het oude type decoder is simpeler.

Reputatie 7
Badge +20

@Hans321 

Doet hij het ook als de KPN tv decoder uit staat?

Of als je niets externs hebt aangesloten? (alle HDMI kanalen leeg (stekkers eruit))

Heb je ook nog een DVD of Blu-ray speler, zo ja, heb je het probleem ook daar?

Reputatie 1

Ik begrijp wat je bedoeld, goede suggestie om te testen, maar ik heb verder niets op mijn tv aangesloten. Ik gebruik hem alleen met de tv Decoder. ( DVD, Blue ray, bestaat dat nog ? :)). Maar als ik die nog had en er waren problemen mee dan had ik het zeker niet vbij de decoder gezocht.

ik heb je verkeerd begrepen,Excuses.

Je bent van een motorola vip1853 naar een HMB2260 gegaan toch>

Volgens mij heeft de HMB2260 wel iets van HDMI SEC,Als daar iets aan mis is kan dat deze problemen misschien wel veroorzaken.

Kan je je tv eens met scart/composite aansluiten?Op scart zit geen SEC dus dan zouden we dat kunnen uitsluiten.

Reputatie 1

Met scart/tulip(3) krijg ik geen beeld. Ik kan de tv er op selecteren maar hij ziet geen signaal. Stuurt de HMB2260 wel een video signaal over de scart?

Reputatie 7
Badge +20

Met scart/tulip(3) krijg ik geen beeld. Ik kan de tv er op selecteren maar hij ziet geen signaal. Stuurt de HMB2260 wel een video signaal over de scart?

 

Ja, dat doet hij, Scart Tulp (RCA) moet dan met 5 tulp connectoren.

Dus als je tv geen HDMI heeft, dan kan je het beste een scart scart kabel gebruiken.

Maar dan heb je wel een hele oude tv.

Via HDMI heb je ook HD (via scart niet. scart komt nog uit het SD tijdperk).

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp wat je bedoeld, goede suggestie om te testen, maar ik heb verder niets op mijn tv aangesloten. Ik gebruik hem alleen met de tv Decoder. ( DVD, Blue ray, bestaat dat nog ? :)). Maar als ik die nog had en er waren problemen mee dan had ik het zeker niet vbij de decoder gezocht.

 

Ja Blu-Ray bestaat nog en geeft een super mooi beeld, je kan nog steeds niet alles streamen en sommige films en concerten willen wij gewoon hebben.

In mijn ogen is dit nog steeds geen verouderd product.

Ja, wij streamen ook, Netflix en Disney+, maar het beeld op een blu-ray is veel mooier (40MB bij HD 1080P24, dat is zelfs bij 4K veel lager bij streaming diensten). 

Reputatie 7
Badge +9

Met scart/tulip(3) krijg ik geen beeld. Ik kan de tv er op selecteren maar hij ziet geen signaal. Stuurt de HMB2260 wel een video signaal over de scart?

 

Ja, dat doet hij, Scart Tulp (RCA) moet dan met 5 tulp connectoren.

Dus als je tv geen HDMI heeft, dan kan je het beste een scart scart kabel gebruiken.

Maar dan heb je wel een hele oude tv.

Via HDMI heb je ook HD (via scart niet. scart komt nog uit het SD tijdperk).

De scart aansluiting in deze was dan ook als test bedoelt om eventueele HDMI CEC problematiek uit te sluiten hierin, Alternatief is om bij instellingen->stand-by->Schakel de TV automatisch in op juiste HDMI-ingang op Uit te zetten om dit uit te sluiten.

Reputatie 1

De optie ‘ schakel de TV automatisch in op juiste HDMI-ingang staat niet onder stand-by en heb ik nergens anders kunnen vinden. 

Wat doet de HDMI CEC en wanneer kan dit leiden tot mijn storing?

Het probleem treedt niet elke avond op maar soms ook meerdere keren per uitzending. Kan er een link zijn met de 9Mbps en de kwaliteit van de uitzending?

 

Reputatie 7
Badge +9

De optie ‘ schakel de TV automatisch in op juiste HDMI-ingang staat niet onder stand-by en heb ik nergens anders kunnen vinden. 

Wat doet de HDMI CEC en wanneer kan dit leiden tot mijn storing?

Het probleem treedt niet elke avond op maar soms ook meerdere keren per uitzending. Kan er een link zijn met de 9Mbps en de kwaliteit van de uitzending?

 

Als de optie er niet staat heeft deze geen HDMI CEC en mag je dit helemaal vergeten.

heb je andere HDMI poorten op je TV en zou je kunnen kijken of deze issue ook speelt als je hem hierop aansluit.

De optie ‘ schakel de TV automatisch in op juiste HDMI-ingang staat niet onder stand-by en heb ik nergens anders kunnen vinden. 

Wat doet de HDMI CEC en wanneer kan dit leiden tot mijn storing?

Het probleem treedt niet elke avond op maar soms ook meerdere keren per uitzending. Kan er een link zijn met de 9Mbps en de kwaliteit van de uitzending?

 

Als de optie er niet staat heeft deze geen HDMI CEC en mag je dit helemaal vergeten.

heb je andere HDMI poorten op je TV en zou je kunnen kijken of deze issue ook speelt als je hem hierop aansluit.

De HMB2260 heeft dat wel,maar kpn heeft dat niet geactiveerd.Maar misschien is er iets stuk dat het alsnog aanstaat.

ook de tv heeft volgens tweakers HDMI CEC

De vip2952 heeft naar mijn weten helemaal geen CEC en een omruil van een HMB2260 naar VIP2952 zou misschien kunnen helpen.

Heeft je scart to tulp stekker wel een schakelaar?Zo ja,Staat die op ´uit´?Zonder schakelaar gaat het niet werken namelijk.

 

Reputatie 1

heb je andere HDMI poorten op je TV en zou je kunnen kijken of deze issue ook speelt als je hem hierop aansluit.

- Ik heb meerdere HDMI poorten geprobeerd, overschakelen lost het probleem niet op.

Heeft je scart to tulp stekker wel een schakelaar?Zo ja,Staat die op ´uit´?Zonder schakelaar gaat het niet werken namelijk.

Helaas het is een eenvoudige scart to tulp zonder schakelaar met slechts 3 tulp stekkers
Als het bijdraagt aan het vaststellen/uitsluiten van het probleem? wil ik er wel een aanschaffen.

heb je andere HDMI poorten op je TV en zou je kunnen kijken of deze issue ook speelt als je hem hierop aansluit.

- Ik heb meerdere HDMI poorten geprobeerd, overschakelen lost het probleem niet op.

Heeft je scart to tulp stekker wel een schakelaar?Zo ja,Staat die op ´uit´?Zonder schakelaar gaat het niet werken namelijk.

Helaas het is een eenvoudige scart to tulp zonder schakelaar met slechts 3 tulp stekkers
Als het bijdraagt aan het vaststellen/uitsluiten van het probleem? wil ik er wel een aanschaffen.

heb je misschien nog een andere ontvanger in huis?

Of eentje die je van buren/kennissen mag lenen?

 

Reputatie 1

heb je misschien nog een andere ontvanger in huis?

Helaas heb ik alles netjes teruggestuurd anders had ik een ouder type direct uitgeprobeerd.

Of eentje die je van buren/kennissen mag lenen?

Dat zal niet gaan, anders had ik dat direct uitgeprobeerd en hoefde ik niet om te ruilen voor een ouder type.

 

heb je misschien nog een andere ontvanger in huis?

Helaas heb ik alles netjes teruggestuurd anders had ik een ouder type direct uitgeprobeerd.

Of eentje die je van buren/kennissen mag lenen?

Dat zal niet gaan, anders had ik dat direct uitgeprobeerd en hoefde ik niet om te ruilen voor een ouder type.

 

OK,

Alleen het oudere type(vip1853) word niet meer geleverd ben ik bang.Het enige wat je kan proberen is om 0800-0402 en logistiek een vip2952 te vragen,Mogelijk werkt die wel goed.