Beantwoord

Loewe TV Bild c 32 koppelen aan KPN afstandsbediening

  • 14 June 2022
  • 17 reacties
  • 1286 keer bekeken

Reputatie 2

We hebben een nieuwe Loewe TV type Bild c32. Helaas is deze niet te koppelen aan de KPN afstandsbediening van de ARRIS TV ontvanger. Omdat de antwoorden hier op het forum al wat langer geleden gegeven zijn, vraag ik mij af of KPN al nieuwe codes heeft. In juni komt er een update van de ARRIS software, mogelijk dat onze TV er dan bij zit. Naar gehoord te hebben heeft Loewe de codes doorgegeven aan de KPN. Ik hoor graag nader in deze kwestie.

icon

Beste antwoord door Marinus Peter 22 July 2022, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi @Marinus Peter ,

Probeer dit eens:

Druk source en 6 tegelijkertijd in tot er een rood lampje brand.
Druk op de uit knop.Gaat je tv uit?Druk dan op OK.

Zoniet, druk fastforward en daarna uit in, herhaal dit tot de tv uit gaat.

Anders kan je ook de losse codes proberen door source en ok in te drukken en daarna het nummer in te toetsen, maar dat schijnt niet te werken.

 

Reputatie 2

Hallo Martijn.

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de methode met code 6 met een aantal funktie knoppen geprobeerd, echter geen resultaat.

Ook het advies van KPN bij de instellingen van de Arris ontvanger werkte niet.

Vermoedelijk moeten er nieuwe code in de Arris software gezet worden om de koppeling tot stand te brengen.

Ik hoop dat KPN hier uitsluitsel over kan geven.

De afstandbediening zendt het signaal met infrarood naar de TV, het arris kastje heeft daar gen invloed op.

Of de afstandbediening up-date-baar is dat vraag ik me af..

Zie ik dat goed / wie vult aan ?

Reputatie 2

Volgens de ingewonnen informatie werkt de Loewe bild c 32 TV afstandsbediening en de KPN afstandsbediening (zwarte achterkant VIP5202) beide met bluetooth. Of klopt dit niet?

De VIP5202 AB zend alleen bluetooth uit voor de ontvanger niet voor de tv @Marinus Peter .

De VIP5202  en ZXV8001 AB is te updaten @KeesYagi , de gewone IR afstandsbedieningen niet.

Als het met die codes niet lukt weet ik het verder ook niet helaas...Misschien @PeterG nog??

Het enige wat je nog kan proberen is source+ok tot het rode lampje brand en daarna 001 in te toesen.

Reputatie 2

Ik heb de voorgestelde codes en mogelijkheden geprobeerd, maar het lukt niet.

De AB van Loewe zendt IR uit om de TV te aan te sturen (met de telefooncamera gecheckt) en de KPN AB zendt uit met bluetooth.

Ik denk dus dat mijn KPN AB geen mogelijkheid heeft om  IR te versturen naar de Loewe TV, slechts alléén bluetooth naar de KPN TV ontvanger.

Misschien weten jullie nog iets? Bedankt alvast.

 

Ik heb de voorgestelde codes en mogelijkheden geprobeerd, maar het lukt niet.

De AB van Loewe zendt IR uit om de TV te aan te sturen (met de telefooncamera gecheckt) en de KPN AB zendt uit met bluetooth.

Ik denk dus dat mijn KPN AB geen mogelijkheid heeft om  IR te versturen naar de Loewe TV, slechts alléén bluetooth naar de KPN TV ontvanger.

Misschien weten jullie nog iets? Bedankt alvast.

 

De kpn afstandsbediening van de 5202 zend ook IR uit.Helaas is een loewe tv koppelen al een bekend probleem.

Er komt misschien een update voor de afstandsbediening die het oplost, maar dat kan nog even duren.

Reputatie 2

Martijn, bedankt voor je info.

Volgende week woensdag komt een Loewe vertegenwoordiger bij de zaak, waar ik de TV gekocht heb. Het koppel probleem zal dan besproken worden.

Mogelijk komt er een antwoord op de kwestie, ik laat hier weten wat er uit gekomen is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd @Marinus Peter. Want als je nu alle beschikbare codes hebt geprobeerd en deze werken niet, dan houdt het voor nu even op. :( Hopelijk in de toekomst wel. 

Reputatie 2

Bart, inderdaad. Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst van het gesprek.

Reputatie 2

Woensdag gesprek Loewe verkoper en mijn winkel geweest. De code van Loewe zijn aan KPN doorgegeven, maar ze moeten ingevoerd worden in de KPN ontvanger. Dat duurt even. Ik heb deze update door KPN al eerder gelezen voor Loewe TV's vanaf half 2021 op dit forum. Echter heeft Loewe zelf een oplossing door een andere afstandsbediening. die met IR werkt. Deze AB stuur zowel de Loewe als de KPN ontvanger aan.  Deze zal besteld worden door mijn winkel. Afwachten of het lukt. Jullie horen van de resultaten met deze AB.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd begrijp ik. 

Reputatie 2

Loewe zal een afstandsbediening leveren aan mij (kosten Euro 30), waarmee zowel TV als KPN ontvanger te sturen zijn. KPN is nog lang niet zo ver om de Loewe codes in te programmeren en vraag is of dat wel zal gebeuren. De resultaten met de andere Loewe AB zal ik jullie uiteraard berichten..

Reputatie 7
Badge +20

Wij horen het graag. 

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik vandaag met succes mijn nieuwe Loewe TV Bild C32 gekoppeld aan de KPN ontvanger.

Ik heb een speciale afstandsbediening van Loewe Benelux gekocht (de ITV Remotecontrol IR KPN) via mijn EP winkel.

Na invoering van de code 818 op deze speciale AB werkt alles, dus zowel voor de Loewe TV als voor de KPN ontvanger.

Hierbij nog de tekst van het email bericht van Loewe Opta Benelux:

De KPN afstandsbediening die met de huidige KPN-decoders wordt geleverd werkt niet met een Loewe televisie met SL7xx technologie. 
Vanaf heden hebben wij originele KPN-afstandsbedieningen (Lotus L2 geleverd door de leverancier van KPN) op voorraad die wel werken met SL7xx technologie.
De KPN-afstandsbedieningen met Artikel nummer 849034 zijn beschikbaar aan onze kostprijs, nl. 12,55 euro net, incl. invliegkosten en lokale transportkosten.
De KPN afstandsbediening dient alleen nog gekoppeld te worden met de Loewe televisie met SL7xx technologie. Hieronder vindt u het stappenplan om deze te activeren.

1. Houd de AV-toets en OK toets tegelijk ingedrukt tot het rode ledje blijft branden (zie bovenstaande afbeeldingen).

2. Voer daarna de 3-cijferige code 818 in (=Loewe SL 7xx) door de overeenkomstige cijfertoetsen in te drukken en weer los te laten.

3. De rode LED zal daarna 2 x kort knipperen als het gelukt is.

Hiermee is het probleem opgelost, waar ik zeer content ben natuurlijk.

Het is een oplossing voor alle nieuwe Loewe TV modellen, dus jullie zullen ook op deze manier geholpen zijn.

 

 

Reputatie 2

Nog ter aanvulling de speciale afstandsbediening werkt met IR.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat je nu een werkende afstandsbediening voor alles hebt. :) Bedankt voor het delen.Â