Beantwoord

Melding "Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken" Waarom?

  • 14 January 2022
  • 34 reacties
  • 2319 keer bekeken

Reputatie 1

Bij steeds meer zenders/programma's krijg de melding “Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken”. Waarom is dit? Jullie hebben steeds in reclame uitingen enz. gezegd dat je met interactieve TV van KPN op al je apparaten kunt kijken etc. 
Bovendien betaal ik extra voor het kunnen opnemen etc. Ik heb boven in een soort 'theater’ ingericht maar kan nu steeds meer opgenomen programma's alleen in de woonkamer afspelen, ik vind dit echt een vermindering van de waarde van interactieve TV en alle extra kosten die ik daarvoor betaal.

admin: andere topic verwijderd ivm dubbelpost

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 January 2022, 20:37

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Opgenomen programma's kunt u op elke ontvanger afspelen. Ook op de ontvanger die u boven gebruikt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JeeWee65 ,

Dit heeft alles te maken met rechten. In die situatie heeft KPN niet de rechten verworven om programma's buiten de TV-ontvanger te mogen vertonen. 

Dit geldt bv voor veel buitenlandse zenders, maar ook inderdaad steeds vaker voor bepaalde programma's, series of films. 

Reputatie 1

Opgenomen programma's kunt u op elke ontvanger afspelen. Ook op de ontvanger die u boven gebruikt.

Als dat zo was zou ik er hier niet over beginnen.

Reputatie 1

Hallo @JeeWee65 ,

Dit heeft alles te maken met rechten. In die situatie heeft KPN niet de rechten verworven om programma's buiten de TV-ontvanger te mogen vertonen 

Dit geldt bv voor veel buitenlandse zenders, maar ook inderdaad steeds vaker voor bepaalde programma's, series of films. 

En waarom verwerft KPN die rechten dan niet? Jullie bieden het aan, laten mij er voor betalen en nu kan ik er steeds minder mee. Wordt het opnemen pakket nu goedkoper?

Reputatie 7
Badge +20

Bij steeds meer zenders/programma's krijg de melding “Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken”. Waarom is dit? Jullie hebben steeds in reclame uitingen enz. gezegd dat je met interactieve TV van KPN op al je apparaten kunt kijken etc. 
Bovendien betaal ik extra voor het kunnen opnemen etc. Ik heb boven in een soort 'theater’ ingericht maar kan nu steeds meer opgenomen programma's alleen in de woonkamer afspelen, ik vind dit echt een vermindering van de waarde van interactieve TV en alle extra kosten die ik daarvoor betaal.

admin: andere topic verwijderd ivm dubbelpost

 

Heeft te maken met auteursrechten.

En helaas, die krijgt KPN ook niet.

Brein etc. zijn niet makkelijk op dit gebied. 

 

Ik ga ervan uit dat je bedoelt kijken via app. op de telefoon of zo en niet thuis.

 

Op de KPN tv decoder kan op je eigen adres inderdaad altijd alles gezien worden. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Opgenomen programma's kunt u op elke ontvanger afspelen. Ook op de ontvanger die u boven gebruikt.

Als dat zo was zou ik er hier niet over beginnen.

Als u meerdere tv ontvangers in huis heeft, dan hoort u op alle tv ontvangers dezelfde opnames te kunnen zien. Als dat niet zo is: staan de ontvangers wel op hetzelfde abonnementsnummer geregistreerd? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JeeWee65 ,

Dit heeft alles te maken met rechten. In die situatie heeft KPN niet de rechten verworven om programma's buiten de TV-ontvanger te mogen vertonen 

Dit geldt bv voor veel buitenlandse zenders, maar ook inderdaad steeds vaker voor bepaalde programma's, series of films. 

En waarom verwerft KPN die rechten dan niet? Jullie bieden het aan, laten mij er voor betalen en nu kan ik er steeds minder mee. Wordt het opnemen pakket nu goedkoper?

Bij steeds meer zenders/programma's krijg de melding “Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken”.

 

Ik ben er van uitgegaan dat je boven niet kijkt via een tweede ontvanger, maar bv via een PC met daarop een groter scherm.  

Heb je boven een tweede ontvanger aangesloten?, dan zou het gewoon moeten werken. 

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me een beetje raar om in een "theater" gebruik te maken van de inferieure beeldkwaliteit van itv op de pc.

Reputatie 7
Badge +28

Eens, maar waarom zou je anders de melding krijgen "alleen op de tv-ontvanger te bekijken"? 

Reputatie 1

Bij steeds meer zenders/programma's krijg de melding “Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken”. Waarom is dit? Jullie hebben steeds in reclame uitingen enz. gezegd dat je met interactieve TV van KPN op al je apparaten kunt kijken etc. 
Bovendien betaal ik extra voor het kunnen opnemen etc. Ik heb boven in een soort 'theater’ ingericht maar kan nu steeds meer opgenomen programma's alleen in de woonkamer afspelen, ik vind dit echt een vermindering van de waarde van interactieve TV en alle extra kosten die ik daarvoor betaal.

admin: andere topic verwijderd ivm dubbelpost

 

Heeft te maken met auteursrechten.

En helaas, die krijgt KPN ook niet.

Brein etc. zijn niet makkelijk op dit gebied. 

 

Ik ga ervan uit dat je bedoelt kijken via app. op de telefoon of zo en niet thuis.

 

Op de KPN tv decoder kan op je eigen adres inderdaad altijd alles gezien worden. 

 

Nee ik heb het niet over op de telefoon. Gewoon thuis op mijn eigen netwerk op een iMac via ethernet op de experiabox.

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon thuis op mijn eigen netwerk op een iMac via ethernet op de experiabox.

U heeft geen 2de tv ontvanger? 

Reputatie 7
Badge +20

Gewoon thuis op mijn eigen netwerk op een iMac via ethernet op de experiabox.

U heeft geen 2de tv ontvanger? 

 

Op de Desktop of op de Laptop.

Ook dat kan kloppen, volgens mij heb je dan inderdaad niet alle zenders.

Ik heb ooit ergens de reden gelezen. 

 

Wat @Nick83 aangeeft, 2de ontvanger kan uitkomst bieden. 

Reputatie 1

Gewoon thuis op mijn eigen netwerk op een iMac via ethernet op de experiabox.

U heeft geen 2de tv ontvanger? 

Nee inderdaad, 1 ontvanger lijkt me voor 1 persoon genoeg. Vooral omdat KPN steeds reclame maakt met ‘kijk al je programma's op al je devices wanneer jij wilt’ en ik betaal voor een pluspakket met opnemen. Mijn financiële ruimte is beperkt.
En dat e niet alles op je telefoon kunt kijken kan ik nog snappen, maar op een computer via ethernet op je eigen thuisnetwerk zou je toch alles moeten kunnen kijken ook al heb je maar 1 ontvanger.

Reputatie 7
Badge +13

Ik kwam je topic tegen en ik zie dat er al uitvoerig op de materie is ingegaan door meerdere gebruikers en ik kan mij daar bij aansluiten. Het is vaak een beperking die is opgelegd vanuit de rechthebbenden die voorwaarden stellen aan de wijze van uitzenden/gebruik van hun programmering. Veel zenders hebben bijvoorbeeld hun eigen platform waarbij ze programma's aanbieden om terug te kijken en de zenders willen dan niet dat we dit zelf dan via ons platform aanbieden. Een tweede ontvanger zou dan inderdaad een optie kunnen zijn maar ik snap ook dat je daar dan een afweging in moet maken.

Reputatie 7
Badge +20

Gewoon thuis op mijn eigen netwerk op een iMac via ethernet op de experiabox.

U heeft geen 2de tv ontvanger? 

Nee inderdaad, 1 ontvanger lijkt me voor 1 persoon genoeg. Vooral omdat KPN steeds reclame maakt met ‘kijk al je programma's op al je devices wanneer jij wilt’ en ik betaal voor een pluspakket met opnemen. Mijn financiële ruimte is beperkt.
En dat e niet alles op je telefoon kunt kijken kan ik nog snappen, maar op een computer via ethernet op je eigen thuisnetwerk zou je toch alles moeten kunnen kijken ook al heb je maar 1 ontvanger.

 

Met 2 ontvangers is het opname pakket gratis.

Misschien een idee. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Met 2 ontvangers is het opname pakket gratis.

Misschien een idee. :wink:

Dat is niet altijd waar. Kijk maar naar mijn factuur:

Maar hoe zit dat met @JeeWee65? Welk abonnement heeft u? Heeft u het mobiele abonnement niet bij KPN? Ik lees tenminste dat u voor het Pluspakket betaald? 

Reputatie 7
Badge +20

Met 2 ontvangers is het opname pakket gratis.

Misschien een idee. :wink:

Dat is niet altijd waar. Kijk maar naar mijn factuur:

Maar hoe zit dat met @JeeWee65? Welk abonnement heeft u? Heeft u het mobiele abonnement niet bij KPN? Ik lees tenminste dat u voor het Pluspakket betaald? 

 

Als ik het goed zie, heb je maar 1 ontvanger, klopt dat?

 

Want bij ons stond dit aan het einde van de factuur (pagina 2) toen we nog compleet hadden:

Gratis producten Opnemen Pakket - gratis 0,00

Digitale tv-ontvanger - gratis 0,00 

Spotify Premium - gratis 0,00 

Digitale tv-ontvanger - gratis 0,00

 

En dit is een kopie uit een factuur van februari 2014

 

@JeeWee65 heeft het compleet pakket. 

Reputatie 7
Badge +24

@joop2011 ik heb uiteraard 2 ontvangers. De ene zit in het Alles-in-1 Instap pakket. En voor de 2de betaal ik 5 euro.

Bij mij staat onderaan pagina 2 ook dat ik zogenaamd een gratis ontvanger heb. Wat gewoon onzin is natuurlijk. Waar betaal ik anders € 57,01 voor?

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 ik heb uiteraard 2 ontvangers. De ene zit in het Alles-in-1 Instap pakket. En voor de 2de betaal ik 5 euro.

Bij mij staat onderaan pagina 2 ook dat ik zogenaamd een gratis ontvanger heb. Wat gewoon onzin is natuurlijk. Waar betaal ik anders € 57,01 voor?

 

Dus i.p.v. € 5,-- voor de 2de ontvanger, betaal jij € 5,-- voor het opname pakket.

Klink bekend, zo had ik het volgens mij eerst ook.

 

Nu heb ik Hussel.

2 KPN tv decoders (1x HMB2260 en 1x 2952)

Glasvezel modem (nieuw model GOF)

Experiabox V10 (Wifi is goed moet ik zeggen).

Internet snelheid 200 up en 200 down (glasvezel FTTH).

Standaard tv pakket (€ 10,-- plus € 5,-- 2de ontvanger).

Pluspakket (gratis i.v.m. Hussel en KPN mobiel)

Opname pakket gratis (i.v.m. 2 KPN tv decoders)

Hiervoor betaal ik € 64,-- per maand. 

 

Wat voor jouw voordeliger is, kan ik natuurlijk niet bepalen.

Maar zo nu dan even op de site van KPN kijken en zo, kan natuurlijk nooit kwaad. :wink:

Reputatie 1

@joop2011 ik heb uiteraard 2 ontvangers. De ene zit in het Alles-in-1 Instap pakket. En voor de 2de betaal ik 5 euro.

Bij mij staat onderaan pagina 2 ook dat ik zogenaamd een gratis ontvanger heb. Wat gewoon onzin is natuurlijk. Waar betaal ik anders € 57,01 voor?

 

Dus i.p.v. € 5,-- voor de 2de ontvanger, betaal jij € 5,-- voor het opname pakket.

Klink bekend, zo had ik het volgens mij eerst ook.

 

Nu heb ik Hussel.

2 KPN tv decoders (1x HMB2260 en 1x 2952)

Glasvezel modem (nieuw model GOF)

Experiabox V10 (Wifi is goed moet ik zeggen).

Internet snelheid 200 up en 200 down (glasvezel FTTH).

Standaard tv pakket (€ 10,-- plus € 5,-- 2de ontvanger).

Pluspakket (gratis i.v.m. Hussel en KPN mobiel)

Opname pakket gratis (i.v.m. 2 KPN tv decoders)

Hiervoor betaal ik € 64,-- per maand. 

 

Wat voor jouw voordeliger is, kan ik natuurlijk niet bepalen.

Maar zo nu dan even op de site van KPN kijken en zo, kan natuurlijk nooit kwaad. :wink:

Hmm dat klinkt veel beter dan wat ik heb voor ongeveer hetzelfde bedrag, voelt niet redelijk. Nou is glasvezel (in elk geval van KPN) hier niet beschikbaar dus die snelheid ga ik niet halen maar ik zou dan ook minder moeten betalen. Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken hoe ik dat kan verbeteren.

Hallo @JeeWee65 ,

Dit heeft alles te maken met rechten. In die situatie heeft KPN niet de rechten verworven om programma's buiten de TV-ontvanger te mogen vertonen. 

Dit geldt bv voor veel buitenlandse zenders, maar ook inderdaad steeds vaker voor bepaalde programma's, series of films. 

Deze problemen hadden we bij Ziggo nooit. Alle programmas of films die met de ontvanger waren opgenomen konden we ook in de app op Android, iOS afspelen. Ik kan nu met regelmaat films niet afspelen op de iPad maar alleen op de tv via de ontvanger. Dit is zo 1993, als ik dit wist was ik nooit overgestapt. Heb je deze kolder ook als je nieuwe TV+ afneemt?

Heb je deze kolder ook als je nieuwe TV+ afneemt?

Ja, @Brownie71 . Er zijn geen andere rechten per zender voor kpn dan op het Linux platform/ online. 

Maar bij mijn weten is dat alleen nog bij opnames van BBC First en RTL Z. Dat zijn tenminste de zenders waarmee ik er 'last' van heb. 

Heb je deze kolder ook als je nieuwe TV+ afneemt?

Ja, @Brownie71 . Er zijn geen andere rechten per zender voor kpn dan op het Linux platform/ online. 

Maar bij mijn weten is dat alleen nog bij opnames van BBC First en RTL Z. Dat zijn tenminste de zenders waarmee ik er 'last' van heb. 

Wij kijken en nemen nooit programmas op van BBC First en RTL Z. Dit betreft opgenomen films van andere zenders. Dit is zon achterhaalde dienstverlening. Moeten ze gewoon eerlijk vermelden in de reclame campagnes 

Er zijn maar weinig zenders waarvan de opnames niet via de smart-tv app gekeken kunnen worden. 

 Dit betreft opgenomen films van andere zenders.

Bij welke zenders ervaar je dit nu?

Via tablet en dergelijke zijn buitenshuis minder mogelijkheden dan wanneer je thuis bent. Zoals Duitse, Vlaamse en Britse zenders en opnames. 

RTL4, SBS en RTL5

Reageer