Beantwoord

Melding 'druk op O om de tv ontvanger aan te zetten' uitzetten?

  • 13 May 2022
  • 10 reacties
  • 1323 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

hey hoi, ik ben dus net een nieuwe klant, en heb dit ook met het tv kastje, ‘druk op ‘ ⏻ ’ om de tv ontvanger aan te zetten.’

 

hoe schakel ik die screensaver uit? 

 

ik heb een 4k kastje van kpn gehad.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 13 May 2022, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @DaveFlash welkom bij KPN en het forum.

Bedoel je de screensaver bij de radio-uitzendingen of anderszins?

Indien bij de radio-uitzendingen, kun je die in het instellingenmenu van de tv-decoder uitzetten.

 

Reputatie 7
Badge +9

hey hoi, ik ben dus net een nieuwe klant, en heb dit ook met het tv kastje, ‘druk op ‘ ⏻ ’ om de tv ontvanger aan te zetten.’

 

hoe schakel ik die screensaver uit? 

 

ik heb een 4k kastje van kpn gehad.

Die screensaver is niet uit te zetten. Die verdwijnt alleen als je de KPN-tv-ontvanger aanzet of als je je tv uitzet.

Piet.

Reputatie 2
Badge

hey hoi, ik ben dus net een nieuwe klant, en heb dit ook met het tv kastje, ‘druk op ‘ ⏻ ’ om de tv ontvanger aan te zetten.’

 

hoe schakel ik die screensaver uit? 

 

ik heb een 4k kastje van kpn gehad.

Die screensaver is niet uit te zetten. Die verdwijnt alleen als je de KPN-tv-ontvanger aanzet of als je je tv uitzet.

Piet.

nou dat is dan mooi kut, want de tv denk dus dat er dan nog relevante input is over de hdmi en wil dus niet fatsoenlijk auto-schakelen naar een andere bron. dit is iig van kpn’s kant WAANZINNIGE slechte UI/UX. 

Je kunt de ontvanger op '’energiespaarstand'’ zetten. Dan is de tekst (ietsje anders) er nog maar een kwartier.

Of anders uit- en aanzetten met de schakelaar achterop (2952 en 2260).

In beide gevallen duurt aanzetten 1 min. 40 sec.

En je hebt toch een input knop op de afst.bed.? Dan kun je direct en als je dat zelf bepaald naar een andere bron op de tv.

Op de 5202 kun je instellen dat de tv moet worden ingeschakeld zodra de ontvanger aangaat, dit werkt zowel vanuit stand-by als vanuit deep sleep. Je zet de ontvanger dan dus aan via de KPN-knop op de AB van KPN en daarmee gaat dan ook de tv aan. Moet de tv dat wel ondersteunen.

Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI-ingang: Aan > Bewaar en sluit. 

Alleen omgekeerd werkt het nog niet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Op de 5202 kun je instellen dat de tv moet worden ingeschakeld zodra de ontvanger aangaat, dit werkt zowel vanuit stand-by als vanuit deep sleep. Je zet de ontvanger dan dus aan via de KPN-knop op de AB van KPN en daarmee gaat dan ook de tv aan. Moet de tv dat wel ondersteunen.

Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI-ingang: Aan > Bewaar en sluit. 

Dat werkt niet bij alle tv-modellen. Mijn Philips-tv ondersteunt het wel, maar het werkt bij mij niet met de 5202.

Piet.

Reputatie 2
Badge

ik zie ook een optie voor eco stand, bij die modus gaat iig de screensaver met ‘druk op x om ontvanger in te schakelen’ waarschijnlijk alsnog, na 15 minuten uit:

wat kpn dus zou moeten doen met een update is in de firmware van de uhd box programmeren dat we in de instelling voor eco stand, ook ‘onmiddellijk’ moeten kunnen selecteren als optie.

Reputatie 7
Badge +24

wat kpn dus zou moeten doen met een update is in de firmware van de uhd box programmeren dat we in de instelling voor eco stand, ook ‘onmiddellijk’ moeten kunnen selecteren als optie.

Daar word volgens mij al jaren om gevraagd ...

Reputatie 2
Badge

damn