Vraag

Mijn tv ontvanger gaat spontaan aan

  • 20 December 2022
  • 15 reacties
  • 594 keer bekeken

Het spontaan aan gaan heb ik ook last van.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @edjekalkie! Welkom op het forum. 

Wil je aangeven welk type tv-onvanger je hebt? En hoe deze is aangesloten?

Kan het ook zijn dat de tv-ontvanger reageert op andere apparatuur? Dat je bijvoorbeeld een lamp hebt die je met een infrarood afstandsbediening aanzet?

ik kijk interactieve tv, deze via utp aangesloten op tp link, die via stroomnet naar de modem gaat. ik heb geen infrarood systeem ik heb wifi lampen via google. 

Reputatie 7
Badge +17

@edjekalkie is het na 20 december nog voorgekomen? Wil je in dat geval nog een reset van je tv-ontvanger doen? Als het daarna nog voorkomt, laat het dan hier weten. Vul in dat geval ook je profiel in. 

Laat het hier even weten. Dan zorgen we samen dat de onvanger alleen aan gaat als je daar zelf voor kiest! 🙂

Reputatie 5
Badge +5

Heb ik ook gehad, gebeurde nadat ik de Eco stand had aangezet. Deze weer uitgezet en toen ging het weer goed. 

Later nogmaals de Eco stand geprobeerd en toen wederom hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +17

@j3roentje super tip! @edjekalkie wil je eens controleren of dit het geval is? Hoe je deze aan- of uitzet staat op deze blog over de eco-stand. En als dit het geval is, vul dan je profiel in. Dan neem ik je mee als voorbeeld richting de technische dienst om dit op te laten lossen! 

 

Na 20 december ook gebeurd wel minder vaak, ik zal de eco stand uitzetten.

Reputatie 7
Badge +17

@edjekalkie is het spontane opstarten nog voorgekomen na het uitzetten van de eco-stand? 

Sorry dat het even duurde, maar het lijkt erop dat het spontaan aangaan is verholpen zonder eco stand uit te zetten.

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen,

Sinds gisteren heb ik dit probleem plotseling ook.

Dit gebeurt alleen in eco modus.

Heb al maanden eco modus aan staan,en is altijd goed gegaan.

Nu dus de eco modus niet meer bruikbaar?

 

Heb de Arris VIP5202.

Reputatie 7
Badge +17

@edjekalkie we zijn bezig een update voor interactieve tv. Heb je deze al binnen?

@Michael.V wil jij ook kijken of je de update al binnen hebt? En als dat niet zo is die even afwachten? Doe sowieso eerst nog een reset van je tv-ontvanger. Als dat niet helpt en je de update hebt gehad, laat het hier dan weten. 

Reputatie 2
Badge

@Bram_ 

Bij deze een update.

Het probleem is er nog steeds helaas.

Heb inmiddels de nieuwe software,en ook een reset uitgevoerd.

Nog steeds met eco modus aan,na 15 minuten alles plotseling aan.

Kan de eco modus dus niet gebruiken helaas.

Groet!

Reputatie 7
Badge +17

@Michael.V de technische dienst is op de hoogte. Wil je ondertussen nog kijken of je toevallig HDMI CEC aan hebt staan? Dit staat bij Menu > instellingen> stand-by > Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI ingang. Als je deze aan hebt staan, zet deze dan nog op uit. 

Reputatie 2
Badge

@Bram_

De laatst genoemde handeling zorg er idd voor dat de tv niet meer zomaar aan gaat.

Echter,de tv ontvanger zelf nog wel na 15 minuten.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Michael.V ik heb de informatie doorgestuurd! 

Reputatie 7
Badge +8

Allen,

Ik ben benieuwd naar welk merk TV er gebruikt wordt. Hoewel we het issue nog niet kunnen reproduceren hier wil dat natuurlijk niet zeggen dat het er niet is. Mogelijk gaat de ontvanger aan door een signaal vanuit de TV en staat het verder los van de ECO modus (hoewel er ook signalen zijn dat het issue er niet is wanneer de ECO modus uit staat).