Beantwoord

Mysterieuze zender "Women sport" die opeens verdween.

  • 23 September 2022
  • 65 reacties
  • 1499 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Tja, @Dennis Schreve . Jarko @TvG2016  leest hier ook mee. Zelf maak ik pas een artikel op breedbeeldweetjes bij wat meer zekerheid. 

Dat weet ik van jou, maar ik vind wel dat KPN hier eens duidelijkheid in moet scheppen. Eerst zetten ze de zender online erop, en dan er weer af, en dan er weer op, en er weer af! 😂 Dus ik snap die vraag wel van @TvG2016:

En het is met een “?” geplaatst. 😉

Reputatie 6
Badge +3

Dit vind ik nou pas leuk nieuws!

Maarja, het blijft afwachten.

Reputatie 3
Badge +1

KPN is nog even bezig om de rechten kwestie te formaliseren.
Technisch is alles gereed om echt live te gaan.

Reputatie 6
Badge +3

@jeroenkl 

Dank voor dit goede nieuws!

Groetjes,

D-box 

Reputatie 7
Badge +28

Nou @D-box ,

Het heeft even geduurd, maar vanaf vandaag is de zender in het basispakket te zien via voorkeuze 37. 

https://www.kpn.com/beleef/blog/wsport.htm

Vanaf 18 augustus voegen we de tv-zender W-Sport toe aan ons basispakket. Op deze zender kijk je 24 uur per dag naar vrouwensport. Elke dag kan je naar voetbal, motorsport, basketbal, volleybal en vele andere sporten met vrouwen kijken. Daarmee wordt het (sport)aanbod in Nederland en bij KPN nóg diverser. Je vindt de zender op kanaal 37. 

Heel veel live sport op de zender W-Sport

Wil je graag de Nederlandse topvoetbalsters in Europa volgen? Dan zit je goed bij W-Sport. Je ziet er de belangrijkste voetbalcompetities voor dames. Zo volg je de Engelse Barclays Women's Super League (WSL), de Duitse Frauen Bundesliga, de Amerikaanse NWSL en de Zweedse Damallsvenskan.

Naast voetbal is er nog veel meer sport op W-Sport te zien. Zoals de allerbeste actie uit de Women's Volleyball Bundesliga, Super League Triathlon en de Netball Super League uit het Verenigd Koninkrijk. Ook kan je de PAC 12 multisporten bekijken. Dit zijn sporten zoals basketbal, gymnastiek en het ultracompetitieve Amerikaanse beachvolleybal.  

Naast live-sport kijk je bij W-Sport ook evenementen. Zo mis je niks van de belangrijkste tenniswedstrijden, atletiek, boksen en nog veel meer. Omdat de meeste evenementen live zijn, is de tv-zender alleen in het Engels beschikbaar en zonder Nederlandse ondertitels. 

 

Reputatie 4
Badge +4

kanaal 37 zat er bij mij niet op hij gaat van 36 naar 38?

Ik kijk via de Arris VIP2952 V2
Nu heb ik mijn itv kastje gereset en nu zie ik kanaal 37 wel.

Via de website meteen zichtbaar. Echter zonder ondertiteling. Ik vermoed dat dit gewoonweg nog niet of helemaal niet beschikbaar is.

 

Ah helemaal overheen gelezen Noordzee noemde dat al. 

Deze zender zit vanaf vandaag in het basispakket van KPN, kanaal 37

Reputatie 6
Badge +3

@Noordzee 

Bedankt voor je melding!

Ik vind het geweldig! vrouwen moeten de zelfde rechten hebben als mannen!

Nu dus een sportief vrouwen zender erbij, gewoon geweldig!

Groetjes

D-box 

Dit kanaal gaat niet om gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Dit is puur marketing en commercie. Een doelgroepzender als W-Sports kan natuurlijk gerichte reclame voor vrouwen aangeboden en uitgezonden worden. En daar gaat het om.

Als het om gelijke rechten voor mannen en vrouwen zou gaan dan he’d je een kanaal moeten maken met evenveel mannen als vrouwensporten door elkaar geprogrammeerd. Maar dat in commercieel minder aansprekend en moeilijker verkoopbaar bij providers die een zender moeten doorgeven.

Dit kanaal gaat niet om gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Dit is puur marketing en commercie. Een doelgroepzender als W-Sports kan natuurlijk gerichte reclame voor vrouwen aangeboden en uitgezonden worden. En daar gaat het om.

Als het om gelijke rechten voor mannen en vrouwen zou gaan dan he’d je een kanaal moeten maken met evenveel mannen als vrouwensporten door elkaar geprogrammeerd. Maar dat in commercieel minder aansprekend en moeilijker verkoopbaar bij providers die een zender moeten doorgeven.

Dat zal inderdaad eerder de achterliggende gedachte zijn. Nu ben ik geen sportkijker maar in diverse sporten presteren de vrouwen zover ik weet momenteel beter dan de mannen als het om winnen gaat dus bijna logisch dat hier meer aandacht voorkomt.

 

Sport blijft sport dus echt heel veel meer divers wordt het aanbod niet. Voor mij blijft het gewoon de zoveelste sportzender.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Kerels.

Laten we eerlijk zijn;

We kijken toch allemaal liever naar vrouwen dan naar mannen.

En neem dan Maria Sharapova (tennis) die had gewoon fotomodel kunnen zijn.

Ik ben dol op vrouwen.

Ik vind W-sport een echte aanwinst.

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

 

Ik denk dat KPN heel andere redenen had om dit kanaal toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Kerels.

Laten we eerlijk zijn;

We kijken toch allemaal liever naar vrouwen dan naar mannen.

En neem dan Maria Sharapova (tennis) die had gewoon fotomodel kunnen zijn.

Ik ben dol op vrouwen.

Ik vind W-sport een echte aanwinst.

Nu nog Formule W laten zien zou ook leuk zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Nu nog Formule W laten zien zou ook leuk zijn.

 

Die raceklasse is er niet meer.

Vrouwenklasse W Series verdwijnt definitief na faillissement

De W Series is failliet. Minder dan een jaar geleden werd het derde seizoen al vroegtijdig beëindigd door financiële problemen en nu is de klasse definitief opgeheven.

bron: nl.motorsport.com


Hopelijk gaat het beter met de Nieuwe F1 Academy voor vrouwen.