Vraag

Na +/- 22.00 uur stilstaand beeld bij terugkijken van een opgenomen programma

  • 18 May 2023
  • 31 reacties
  • 289 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21

Vaak gebeurd het als ik 's avonds zo na 10 uur even een opgenomen programma wil kijken dan elke keer stoppen (stilstaand beeld) daarna weer een klein stukje enz….
Nu heb ik ontdekt dat bij opnames van dezelfde dag het wel goed gaat.
Dat is ergerlijk, want je wilt natuurlijk eerst het oude bekijken.
TV+ al opnieuw opgestart en modem ook, geen resultaat.
Live programma's ook geen probleem, alleen oude opnames

Iemand een idee?

TV+ met nieuwste updates
Glasvezel 200/200
 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Even een update:
gisteravond wederom was het mis.
Toen mijn 2e DIW7022 aangesloten ook geheel updated met de nieuwste versie en toen de gehele avond storingvrij gekeken.
Ga het vanavond weer proberen, maar tot nu toe denk ik dat het aan de eerste ontvanger zelf ligt

Reputatie 7
Badge +21

Gisteravond was het zelfs op beide ontvangers mis.

Reputatie 7
Badge +8

Is dit alleen na 22 uur? want ik heb net 3 programma’s zitten terug kijken zonder problemen.

Kijk op alle 3 de boxen zonder problemen

Reputatie 7
Badge +15

@huistijger Wat irritant dat je problemen hebt met het kijken van opnames. 

En ook dus op beide ontvangers. Zijn beide ontvangers dan op dezelfde locatie aangesloten of gaat het ook om 2 verschillende locaties? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rutger_ 
Omdat ik die 2e ontvanger ook moest aansluiten om de update binnen te halen heb ik die met een 2e kabel aangesloten op een andere HDMI ingang.
Beide doen het dus fout.
En of het nu alleen na 10 uur is weet ik niet maar ik ga meestal 's avonds de opnames bekijken en dan staan ze enkele uren aan, en dan is het inmiddels al 10 uur, zodoende, dus ik dacht eerst dat dat het was, maar ze worden helemaal niet warm….Toen dacht ik aan de box12, die ik overigens nog steeds verdacht vind….
Misschien even een andere router proberen?

Update, ik kreeg ook een paar keer de foutmelding "geen internet zet het modem 10 seconden uit."

Alles met vaste aansluitingen.
Zonder switch of iets dergelijks er tussen.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Rutger_ 
Omdat ik die 2e ontvanger ook moest aansluiten om de update binnen te halen heb ik die met een 2e kabel aangesloten op een andere HDMI ingang.
Beide doen het dus fout.
En of het nu alleen na 10 uur is weet ik niet maar ik ga meestal 's avonds de opnames bekijken en dan staan ze enkele uren aan, en dan is het inmiddels al 10 uur, zodoende, dus ik dacht eerst dat dat het was, maar ze worden helemaal niet warm….Toen dacht ik aan de box12, die ik overigens nog steeds verdacht vind….
Misschien even een andere router proberen?

Update, ik kreeg ook een paar keer de foutmelding "geen internet zet het modem 10 seconden uit."

Alles met vaste aansluitingen.
Zonder switch of iets dergelijks er tussen.

Ik zal vanavond even testen na 22 uur gewoon omdat het kan.

Heb er tot op heden geen last van gehad

Reputatie 7
Badge +8

Hier net zonder problemen serie terug gekeken ook die 2 weken terug is opgenomen.

reden waarom ik 2 weken zeg omdat iemand zei dat het alleen bij oudere op zou treden.

Reputatie 7
Badge +21

Hier weer even over tien uur begon het weer

 

Reputatie 7
Badge +21

Het vreemde is overigens als de TV+ zegt dat hij geen internet heeft, dan werkt het internet op mijn Mac wel en beide zitten direct op de Box12 aangesloten.
De lichtjes bij de utp-stekers branden dan ook niet zelfs bij de Mac niet
Verwisselen van aansluiting geeft niet, ook kabels verwisselen niet.
'Heb nu de ontvanger via wifi aangesloten, eens zien of dat beter gaat.
Denk dus steeds meer dat de box12 de schuldige is

Dus dan maar eens op wifi proberen, ik gebruik nooit wifi, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Maar weer afwachten dus.

Reputatie 7
Badge +15

@huistijger Echt een vreemde situatie. Op de TV+ ontvanger wordt dus aangegeven dat er geen internet is. 

Terwijl de Mac dus aangeeft dat er wel verbinding is? 

Kun je laten weten hoe de situatie is als je wifi gebruikt? Ik ben er benieuwd of het dan beter werkt! 

Reputatie 7
Badge +21

Uiteraard hou ik je op de hoogte @Rutger_ 
Wordt vervolgd

 

Reputatie 1

nou hier precies hetzelfde, ook na 22.00 uur, eerst paar x haperingen en daarna helemaal vastloper, 

en nu het mooie, de andere morfen nog eens geprobeerd en toen liep alles gewoon door zonder ook maar 1 hapering, onvoorstelbaar!!

Reputatie 7
Badge +8

zal vanavond nog eens testen maar ik heb geen Experiabox @huistijger zit jij toevallig ook in die nieuwe software uitrol?

 

heb net me vader ook gevraagd te kijken na 22 uur die heeft een v10a

Reputatie 1

Ja klopt maar daarvoor had ik het ook al, hoopte juist dat het opgelost was na die nieuwe update

Reputatie 7
Badge +8

@Rutger_  @huistijger me vader heeft dit probleem ook vanher stilstaand beeld maar niet dat hij melding krijgt geen internet pc doet het het ook gewoon dan.

en hij heeft het ook na 22 uur ervoor niet.

Hij heeft een experiabox v10a

 

ik zelf heb het gister nog getest met een opname en terug kijken en heb het niet ik heb dan ook geen KPN modem.

Reputatie 7
Badge +21

Nou dat via Wifi was geen succes, ik zette de TV aan en de ontvanger gaf alleen maar een zwart beeld, hele hoop gedoe nog om dat ding weer aan de praat te krijgen wat uiteindelijk is gelukt, toen gauw de wifi van de ontvanger weer uitgezet en op UTP aangesloten.
Gisteravond heb ik maar één onderbreking van korte duur gehad, daar wil ik niet over klagen.

P.S. De ontvanger staat vlakbij de box12 dus wifi moet goed zijn, maar toch een zwart beeld…. vreemd.

Vanavond nog eens proberen, als het niet erger wordt dan vind ik het wel goed.
Misschien was het een tijdelijke storing?

En nu wil ik koffie

Reputatie 7
Badge +21

@Rutger_  @huistijger me vader heeft dit probleem ook vanher stilstaand beeld maar niet dat hij melding krijgt geen internet pc doet het het ook gewoon dan.

en hij heeft het ook na 22 uur ervoor niet.

Hij heeft een experiabox v10a

Die melding van geen internet die kreeg ik toen ik die storing had en op het idee kwam om de tv-ontvanger dan maar eens opnieuw op te starten.
Tijdens het opstarten stopte hij en kwam de meedeling dat hij geen internet kreeg.
Toen ik keek op het modem aan de achterkant bij de aansluitingen zag ik dat er geen een lichtje brandde bij de UTP-aansluitingen.
Aan de voorkant brandde alles normaal.
De PC trok zich er niets van aan en ging gewoon door of er niks aan de hand was.
Dat was dus heel vreemd….

Reputatie 7
Badge +21

't Is vanavond weer helemaal mis.
Na 10 uur kun je geen opname meer fatsoenlijk afspelen.
Het begint nu erg irritant te worden

Reputatie 7
Badge +8

't Is vanavond weer helemaal mis.
Na 10 uur kun je geen opname meer fatsoenlijk afspelen.
Het begint nu erg irritant te worden

Hier nu ook weer getest en wederom geen probleem.

Reputatie 7
Badge +15

@huistijger Je hebt niet toevallig een draadloze verbinding set of andere apparatuur in het netwerk die rond of na 22:00 aan gaat? 

Reputatie 7
Badge +21

Niets van dat alles @Rutger_  gewoon standaard en geen andere dingen er aan hangen.
Zelfs geen switch.
Ik verdenk toch echt de box 12, kan ik niet even een andere proberen?
Of anders even een gewone tv-ontvanger?  geen tv+ dus?

Reputatie 7
Badge +8

Niets van dat alles @Rutger_  gewoon standaard en geen andere dingen er aan hangen.
Zelfs geen switch.
Ik verdenk toch echt de box 12, kan ik niet even een andere proberen?
Of anders even een gewone tv-ontvanger?  geen tv+ dus?

Mijn vader heeft hetzelfde @Rutger_ en die heeft er ook niks tussen zitten maar die heeft een Experiabox v10a

Reputatie 7
Badge +21

Overigens zie ik nu steeds meer klachten over het bevriezen van het beeld.
Nu weet ik niet meer of het gekomen is na de laatste update, maar dat zou best eens mogelijk zijn. Want ik weet wel dat het eerst wel goed was.
Hopelijk komt het met de volgende update weer goed.
Wanneer is die update? 

Reputatie 7
Badge +28

En ik maar denken dat jij altijd voor 22.00 in het mandje lag….😉

 


Hopelijk komt het met de volgende update weer goed.
Wanneer is die update? 

Elke twee weken wordt er een update uitgerold. Komende woensdag (31 mei 2023) zou dan de volgende update moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +21

En ik maar denken dat jij altijd voor 22.00 in het mandje lag….😉

Nee @Noordzee 
Ik mag graag nog even rustig TV kijken en dat wordt meestal 11 of tegen 12 uur.
Maar ik sluit mijn PC om ongeveer 4 uur af, zodat ik een rustige avond heb.
Maar aan de andere kant, ik zie hier jullie wel schrijven na 12 uur 's nachts, nou das me wel te laat…
 

Elke twee weken wordt er een update uitgerold. Komende woensdag (31 mei 2023) zou dan de volgende update moeten zijn. 

 👍

Reageer