Vraag

Na onderhoud blijft tv-ontvanger opnieuw opstarten

  • 24 November 2022
  • 10 reacties
  • 86 keer bekeken

Reputatie 1

23/11 is het netwerk verbeterd in de buurt en sindsdien crasht de tv ontvanger bij opstarten. Ging een tijdje redelijk omdat tv dan nog wel werkte, maar nu reboot het kastje voortdurend en komt het maar tot 95%. Een en ander is misschien niet gerelateerd, maar dit zijn de feiten zo net voor het weekend. Wat te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 1

Na een half uurtje herstarten, zit er weer leven in. Geen idee wat er is gebeurd.

Ik heb eerst alle netwerkkastjes herstart incl het glasmodem.

Reputatie 1

Probleem is niet voorbij. Vandaag weer hetzelfde met de bootloop. Kan ik nog wat doen of moet kpn meekijken?

Reputatie 6
Badge +8

@Cery 

Is de ontvanger direct met een netwerkkabel op de experiabox aangesloten?

Reputatie 1

Bekabeld via een r7000 kastje, die weer bekabeld is met de router.

Reputatie 1

Tv loopt door, crasht minder dan gister, internet vanaf telefoons hapert. Dit is niet de wifi, maar de verbinding naar buiten.

Reputatie 1

Ik had nog een andere vraag gesteld, maar dit lijkt toch hetzelfde issue: 

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

etc.

Reputatie 1

Zaterdag ging goed, maar om 22:36 ging het weer mis en herstartte de tv ontvanger spontaan. Ik zou bijna zeggen, doe maar weer koper...

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Cery, het is druk op het moment, vandaar dat we later bij je topic zijn dan gewoonlijk. 

Ik lees dat jouw tv-ontvanger het niet lekker doet. Ben je intussen verder gekomen? Zo niet, kan je uitleggen hoe ‘ie precies aangesloten is? Maakt het verschil als je 'm (tijdelijk) rechtstreeks aansluit op jouw modem? Ik raad je ook aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Dat helpt in veel gevallen goed.

Reputatie 1

Problemen komen in tweeën denk ik. De glasverbinding heb ik kunnen herstellen, de tv ontvanger is vervangen. De oude stopte er helemaal mee. Heeft ongeveer 7 jaar gewerkt. Achteraf was de ontvanger al langer een probleemkind, maar door de overstap naar glas was even niet duidelijk wat elkaar beïnvloed. 

Reputatie 1

Het vervangende kastje was na 1 dag ook dood. Nummer 2 kon gelukkig snel geleverd worden en deze gaat goed.