Beantwoord

Nieuwe KPN TV+ ontvanger retourneren

  • 17 March 2023
  • 11 reacties
  • 473 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Wijsgeer
  • 1229 reacties

Recent heb ik mijn abonnement (internet en TV) bij KPN telefonisch verlengd. Mij is verteld dat er een nieuwe TV+ ontvanger zou worden opgestuurd, en dat ik dan mijn oude moet retourneren. Daarnaast gaf de medewerker van KPN aan dat als de nieuwe TV-ontvanger niet zou bevallen, ik binnen een maand contact op kon nemen met de klantenservice om de oude TV-ontvanger te houden, en de nieuwe te retourneren.

 

Ik heb de nieuwe TV+ box een tijd geprobeerd, maar ik wil toch graag mijn oude TV-ontvanger behouden. Zojuist heb ik de klantenservice gebeld, maar die geven aan dat dit niet mogelijk is. De medewerker gaf aan dat ik maar contact op moest nemen met afdeling Safe (?) om mijn contract te ontbinden en een nieuw contract af moet sluiten. Allemaal erg omslachtig.

 

Op dit moment werkt mijn oude TV-ontvanger nog prima. Kan ik gewoon de nieuwe retourneren en verder kijken op mijn oude ontvanger? Of wordt deze echt ‘uit’ gezet straks? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 18 March 2023, 17:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Binnen 14 dagen.

Ik heb exact dezelfde situatie meegemaakt, ik had internet met arris VIP5202  overgestapt/contract verlengd naar Tv+.
Na een paar dagen besloot ik het te annuleren en dat was mogelijk omdat in mijn  overeenkomst staat 14 dagen bedenktijd.
Ik kon mijn arris VIP5202 gewoon blijven gebruiken en het internet abonnement werd een dag later terug gedraaid.
TV+ moest geretourneerd worden ,inmiddels heb ik een retoursticker van kpn ontvangen om Tv+ terug te sturen.

Reputatie 7
Badge +7

Heel bijzonder dat er door de medewerkers van de helpdesk zó verschillend gereageerd wordt. Dit zou echt niet mogen kunnen.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @hrh! Het annuleren kan inderdaad niet. Zuur dat dit je mee is gegeven door mijn collega, wat diegene aangaf klopt namelijk niet. 😥 De oude ontvanger gaat na een poos wel ‘uit’, dus ik raad je niet aan om de nieuwe terug te sturen. 

Is er een reden waarom je toch liever de oude gebruikt in plaats van de nieuwe? Misschien kan ik wat tips geven waardoor het gebruik van de nieuwe ontvanger toch beter bevalt, of heb je ergens vragen over. 🙂

Reputatie 7

Het annuleren kan inderdaad niet.

@Sanne_M, Ook niet binnen de "14 dagen bedenktijd"?

KPN moet gewoon echt de optie gaan bieden om van TV+ terug naar iTV te kunnen.Dagelijks wel mensen op het forum die dit willen.

Wat een slecht beleid zeg...En geen enkele vorm van '’coulance'’ die nu geboden word, terwijl, m.i., de fout bij KPN ligt in dit geval!!!!

Als je collega deze fout maakt moet je dat gewoon rechtzetten door deze belofte waar te maken.Punt.

Reputatie 7
Badge +20

Misschien een idee dat KPN tijdelijk de Arris 5202 erbij levert, totdat alle problemen zijn verholpen.

Of klanten die een vorig model hebben, deze voor langere tijd werkend te houden en bij de klant te laren. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @hrh! Het annuleren kan inderdaad niet. Zuur dat dit je mee is gegeven door mijn collega, wat diegene aangaf klopt namelijk niet. 😥 De oude ontvanger gaat na een poos wel ‘uit’, dus ik raad je niet aan om de nieuwe terug te sturen. 

Is er een reden waarom je toch liever de oude gebruikt in plaats van de nieuwe? Misschien kan ik wat tips geven waardoor het gebruik van de nieuwe ontvanger toch beter bevalt, of heb je ergens vragen over. 🙂

Dat is flink balen, want de enige reden waarom ik ingegaan op het telefonische aanbod van jouw collega is omdat ik de optie had om binnen een maand aan te geven de oude TV box te willen houden. Als dat niet mogelijk was geweest zou ik mijn abonnement niet hebben verlengd.

 

Er zijn meerdere redenen waarom de nieuwe box niet bevalt. De interface is veel minder overzichtelijk (ik zap altijd d.m.v. de gids wat uitstekend werkt op de oude box), het zappen gaat langzamer, en de box zit vol met functies die ik nooit ga gebruiken. Ik heb een smart televisie die alle mogelijkheden van de TV box zelf al biedt namelijk. Ik ben dus simpelweg niet op zoek naar meer functionaliteiten op de TV box.

 

Hopelijk bedenkt KPN zich nog @hrh .

Anders misschien toch een officiele klacht indienen🙂

Reputatie 7

Dat is flink balen, want de enige reden waarom ik ingegaan op het telefonische aanbod van jouw collega is omdat ik de optie had om binnen een maand aan te geven de oude TV box te willen houden. Als dat niet mogelijk was geweest zou ik mijn abonnement niet hebben verlengd.

Als die collega gezegd heeft dat dat je binnen één maand kunt aangeven dat je toch jouw oude TV Box wilt behouden dan vind ik het niet meer dan normaal dat KPN zich ook houdt aan deze afspraak.

Reputatie 7
Badge +21

Als die collega gezegd heeft dat dat je binnen één maand kunt aangeven dat je toch jouw oude TV Box wilt behouden dan vind ik het niet meer dan normaal dat KPN zich ook houdt aan deze afspraak.

Mee eens @wjb 
Maar wat als de TS zijn/haar naam niet weet en dus niet kan bewijzen dat hij/zij dat gezegd heeft?
Of misschien kunnen ze het horen op datum en tijd, als er een opname van het gesprek is geweest?

Reputatie 7
Badge +17

Als die collega gezegd heeft dat dat je binnen één maand kunt aangeven dat je toch jouw oude TV Box wilt behouden dan vind ik het niet meer dan normaal dat KPN zich ook houdt aan deze afspraak.

Als je deze weg wilt proberen dan kun je doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 met ons bellen via 0800-0402. Geef aan dat je wilt annuleren, en dan kom je vanzelf bij de afdeling opzeggingen uit. Het terug wisselen, ook binnen 14 dagen, is naar mijn weten niet mogelijk. Hopelijk is een uitzondering mogelijk gezien de situatie, maar geen garanties dus. 

Begrijpelijk dat alle opties voor jou onnodig zijn als deze ook al op je Smart TV zitten. Mocht het telefonisch niet lukken, laat het hier dan gerust weten. Dan kan ik in elk geval nog meedenken over hoe de tv-ontvanger prettig te gebruiken is, ook voor jou. 
In de tussentijd stuur ik je ook ons bekende bevindingen over de TV+ ontvanger topic mee, daar zie je de issues waar we bekend mee zijn op dit moment en waar we aan werken. Op ons Product Updates kun je dan weer alles vinden over de updates die de tv-ontvanger krijgt en heeft gekregen. Weet dus dat we er nog hard aan werken.