Beantwoord

Nieuwe LG tv koppelen aan afstandsbediening KPN lukt niet

  • 27 November 2020
  • 17 reacties
  • 14210 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag

Ik heb sinds kort een nieuwe televisie (LG55CX6). Nu heb ik de afstandbediening die ik heb gekoppels zoals ik dat heb gevonden via Menu/Instellingen/Afstandsbediening etc. via code 2 voor LG.

De volumeknoppen en programma (up en down) kan ik bedienen met de afstandsbediening van KPN evenals het uitzetten van de KPN-ontvanger. Echter de TV moet ik uitzetten met de afstandsbediening van LG (en de source-knop op de KPN-afstandsbediening werkt ook niet..). 

Kortom, half gelukt en heel irritant!

Heeft iemand de oplossing voor mij? Ik heb alles al geprobeerd wat ik zelf kan bedenken ;-). Alvast heel hartelijk dank!

Gr. Tina

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 27 November 2020, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Tjabringa, probeer het eens met deze stappenlijst

Reputatie 1

Het is geweldig! Bij code 244 is het geluk! Ik raak geen knopje meer aan nu ;-). Heel erg bedankt!

Gr. Tina

Reputatie 7
Badge +10

Het is geweldig! Bij code 244 is het geluk! Ik raak geen knopje meer aan nu ;-). Heel erg bedankt!

Gr. Tina

 

Kijk aan, heel goed! :thumbsup:

244 lukt ook bij mij, alleen kan ik het geluid niet harder of zachter zetten of op mute.

Heb een Oled LG55GX6LA

Alle andere nummers werken helemaal niet. Wat gaat er niet goed?

Je stappenlijst had ik al gedaan.

De afstandsbediening reageert alleen op tv code 244.

Ik kan hiermee alles aanzetten en de programma's instellen.

Maar op geluid doet het niets. Kan het niet harder of zachter zetten en ook niet op mute.

En dat gebruik je toch wel regelmatig. Afstandsbediening is wit met zwarte onderkant.

Reputatie 7
Badge +10

Je stappenlijst had ik al gedaan.

De afstandsbediening reageert alleen op tv code 244.

Ik kan hiermee alles aanzetten en de programma's instellen.

Maar op geluid doet het niets. Kan het niet harder of zachter zetten en ook niet op mute.

En dat gebruik je toch wel regelmatig. Afstandsbediening is wit met zwarte onderkant.

 

Hoi @GolfTed LG heeft meer codes en stappenplan onderaan de pagina.

LG snelcode → 2

Het lukt niet met de volgende codes?: 005 208 244 328 741 744

Probeer het anders nogmaals.

Mij is het niet gelukt de LG TV (LG55CX6) te koppelen. Het stappenplan via snelcode 2 werkt tot het vastleggen met OK.

Dus mute knop, geluid harder/zachter, AV-knop en TV-knop op standby. Bevestigd met OK en vervolgens TV weer aangezet.      Geen geluid.

Heeft iemand een oplossing.

Stappenplan code 244 kan TV standby zetten maar geen geluid.

Gr. Jan(nieuweling)

Ik heb ook en nieuwe afstand bediening  gekregen van de Kpn. Maar nu is de vraag blokje met het pijltje en de oke toetst 5 sec ingedrukt houden tot het rode lampje gaat branden. Maar dat gaat hel;emaal niet branden

Reputatie 1

Mijn afstandsbediening werkte goed. Tot het moment dat ik probeerde de homecinema er aan te koppelen. Toen deden ineens de volume knoppen voor de LG tv het niet meer. Ik heb beide stappen plannen geprobeerd maar geen succes. Ik krijg het niet meer aan de praat. Enige mogelijkheid om volume te wijzigen is het stappen plan. Na de vooruitspoelknop 3 keer drukken heeft ie de juiste frequentie en kan ik het volume wijzigen. Zodra ik de setting bevestig doet ie weer helemaal niets behalve de tv aan en uit zetten. 

Reputatie 1

Zij er geen kpn medewerkers / moderators op dit forum??? Ik had gehoopt van kpn een antwoord te krijgen op mijn vraag 9 dagen geleden @Kpn 

Zij er geen kpn medewerkers / moderators op dit forum??? Ik had gehoopt van kpn een antwoord te krijgen op mijn vraag 9 dagen geleden @Kpn 

zeker wel,ik denk dat ze het over het hoofd gezien hebben.Dat komt vaker voor helaas.Kan je de afstandsbediening eens resetten door rood en blauw tegelijk in te drukken en daarna op OK drukken?

Mogelijk lukt het koppelen daarna wel.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @MetalMagic, deze is me even ontschoten. In het vervolg kun je hier altijd beter een eigen topic voor aanmaken in plaats van reageren onder een oud topic.
We hebben momenteel een aantal verschillende afstandsbedieningen in roulatie. Op www.kpn.com/afstandsbediening kun je al deze stappenplannen vinden.

*admin: typfout verbeterd

Reputatie 1

Het stappenplan kende ik al. Al minimaal 20 keer doorlopen. Geen resultaat. Ook niet na het resetten van de afstandsbediening zoals hierboven werd gesuggereerd. Echt zo raar, vroeger deed ie het altijd wel. Pas na het proberen toe te voegen van de soundbar zijn de instellingen weg. 

Reputatie 7
Badge +20

Als het daar niet mee lukt heb ik ook niet direct een oplossing vrees ik @MetalMagic. Ik zou niet zo snel weten wat dit veroorzaakt.

Reputatie 1

@Thomas , het is me uiteindelijk gelukt. Eerst resetten en dan weer koppelen. De reset was nodig omdat ie niet gelijktijdig aan een soundbar en een tv kan zijn gekoppeld voor het bedienen van het geluid. Eerste x resetten werkte niet omdat ik niet op OK had gedrukt 😬. Thnks voor het meedenken! 

Top!

 

Sind vandaag kan ik met code 244 mijn afstandsbediening van kpn de lg tv niet meer uitzetten. alle andere codes gebruikt. geen resultaat.

ontvanger opnieuw geinstalleert. geen resultaat.

weet iemand ee  oplossing ?