Nieuwe tv-ontvanger, maar toch nog haperend beeld en geluid

  • 12 May 2022
  • 12 reacties
  • 469 keer bekeken

Ik word er moedeloos van. Ik heb 2 nieuwe kastjes (tv-ontvangers Arris HDMI) ontvangen en sinds een week heb ik problemen met beeld en geluid. Het beeld hapert (dus het geluid ook), blijft vasthangen en als ik een programma terug wil kijken, gaat het de eerste 20-30 minuten goed. Daarna staat het beeld stil en na een paar minuten gaat hij terug naar de live uitzending van dat kanaal. 

 

Ik heb 2 nieuwe kastjes gekregen, omdat de oude vervangen moest worden, maar het probleem doet zich dus wéér voor. Alles uitgeschakeld, ook de Experia Box V10a, dus alle stappen die ik kan nemen, heb ik al genomen. Graag bericht hoe ik dit kan verhelpen, ik heb geen zin om 15 x per dag mijn tv-ontvangers opnieuw te moeten opstarten om gewoon tv te kunnen kijken. Ik sport al genoeg!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem of gebruik je draadloze verbindingsets of is er ergens een switch?

Ja en ja. Ik heb de ontvangers in het contact van de draadloze stekkers gestoken, dus geen kabels vanaf de meterkast de kamers in. 

 

Badge +19

Dan heb ik slecht nieuws.  Vrijwel zeker is je electriciteitsnetwerk niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets.  Ledverlichting,  telefoonopladers,  zonnepanelen zijn allemaal dingen waar ze niet tegen kunnen.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.  Wellicht is daar niv iets mee te doen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Auvara. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld en geluid hapert. Grote kans dat dit probleem in de verbinding zit tussen de ExperiaBox en tv-ontvanger, zoals @Joep1965 hierboven al aangeeft. Ik wil je vragen om het topic “Storing oplossen Draadloze Verbindingsset” een door te lezen? Wellicht kan je het probleem verhelpen hiermee, anders wil ik je vragen om jouw tv-ontvanger eens bekabeld aan te sluiten en te testen of het beeld en geluid dan niet meer hapert. 

De kastjes heb ik ondertussen al een tijdje, maar sinds er T-Mobile glasvezel in de wijk is gelegd, lijkt het of de problemen weer zijn ontstaan. 

Ik heb altijd de dvs gehad en de problemen in het verleden, kwamen door de verouderde kastjes. Die heb ik toen vervangen en het probleem leek opgelost. 

Als de dvs niet bestonden, was ik daar natuurlijk niet aan begonnen, maar het is van KPN, dus moet het gewoon werken. Om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten, moet ik weer kabels gaan kopen en ik heb er verder geen verstand van. Omdat de box in de meterkast hangt, zal ik dus kabels moeten gaan aansluiten, die dan door de gang, badkamer en slaapkamer moeten gaan lopen, dus dat is geen oplossing. 

De kastjes zijn met de stekkers rechtstreeks verbonden in de dvs en alle lampjes staan op groen, dus alles zou gewoon moeten werken. 

 

Badge +19

Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast. Ledverlichting,  zonnepanelen   telefoonopladers etc. En daar kunnen de draadloze verbindingssets slecht mee omgaan. Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet goed. Daar zijn utp kabels voor.

Reputatie 7
Badge +21

@Auvara Heb je het probleem inmiddels al kunnen verhelpen of hapert het beeld en geluid nog steeds?

Nee, helaas, het probleem blijft zich voor doen. 

Bijzonder is wel dat ik de oude tv van mijn overleden ouders in de slaapkamer heb, een B&O van meer dan 20 jaar oud, die met een coax-kabel is verbonden met de tv-ontvanger, waarvan de stekker in de DVS zit, waar ik verder geen probleem mee heb…..

De DVS/tv-ontvangers zijn even oud en ze van plaats verwisselen, levert ook niets op. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet verholpen is. Heb je de nieuwe tv ontvanger ook bekabeld getest?

 

Nee, zoals ik dat al eerder heb aangegeven is dat geen optie. 

De tv-ontvangers heb ik trouwens in februari omgeruild, omdat de oude  hetzelfde probleem gaven. Ik vind het dus bijzonder, dat het na het omwisselen een paar maanden toch goed is gegaan.

Badge +19

Dat is het vervelende van die draadloze verbindingsets.  Het kan een tijdje goed gaan maar stabiel wordt het nooit. Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast, denk aan zonnepanelen etc dus het zal steeds meer problemen gaan geven.

Ik heb ook sinds 3 weken de nieuwste box. Hij is een stuk kleiner. Ben totaal niet tevreden met de nieuwe programmering van de box. Alles is langzamer en slecht uitgevoerd.