Nieuwe tv-ontvanger van KPN testen? Teleurgesteld

  • 3 June 2022
  • 95 reacties
  • 4077 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Terleurgesteld,

 

Begin dit jaar vroeg KPN testers om een nieuwe TV ontvanger uit te proberen.

Voorwaarde is testresultaten elke week doorgeven v.w.b. de nieuwe ontvanger

 

Ik heb mij opgegeven en uiteindelijk bleek dat ik op de reservelijst stond.

D.w.z. een paar mensen die zich opgegeven hadden, hebben een positief bericht gekregen en wanneer daar iemand van uitvalt komt er iemand van de reservelijst in aanmerking.

Kan ik mee leven.

 

Op 24 mei krijg ik een mail van KPN met schreeuwende tekst: Gefeliciteerd U mag onze nieuwste TV ontvanger testen. Met als ondertekst:

Gefeliciteerd, jij mag onze nieuwe tv-ontvanger testen. Hiermee help je ons om de nieuwe manier van tv-kijken te verbeteren. Je hebt nog tot en met vrijdag 27 mei 2022 om je aan te melden. Let op, vol is vol.

 

Zodra ik in de gelegenheid was, na mijn werk, direct naar huis en me gelijk  aanmelden.

Geen beperkingen, dus dat is gelukt, nu afwachten op de verdere afwikkeling.

 

Zie inmiddels wel op het forum dat na de vereiste aanmeldingen de aanmeldprocedure dicht gezet is, maar ja ik ben op tijd.

 

Maar ik hoor verder niets, ook op het KPN forum wordt vermeld, dat ik nog even geduld moet hebben. 30 mei nog niets gehoord, dan maar de vraag stellen op het forum. Nu daar kreeg ik het antwoord ik zou dezelfde dag nog bericht krijgen (niet dus)

Nogmaals de vraag gesteld op 2 juni, kreeg ik persoonlijk antwoord dat de marketeer iets verlaat was, maar ik zou 3 juni bericht krijgen. De topic werd gesloten en alle testers gingen naar een gesloten topic. Nou ja, maakt niet uit, ik ben erbij (was uit de reservelijst uitverkoren en niet te laat.

 

Op 3 juni kreeg ik de volgende mail met de schreeuwende tekst: Helaas net te laat !

en als kleine tekst eronder:

Bedankt voor je gegevens en dat je onze tv-ontvanger wilt testen. De inschrijvingen gingen alleen erg snel en jouw inschrijving was daarom nét te laat. Helaas hebben we maar ruimte voor 1.000 testers. Maar niet getreurd, er komen nog meer testen aan voor het verbeteren van onze producten en diensten. En jouw hulp is welkom!

 

En als klap op de vuurpijl na deze teleurstellende mededeling ook nog:

 

Mogen we gegevens bewaren?

Vind je het leuk om ons de volgende keer weer te helpen? Dat kan! Geef dit aan ons door. Wil je niet dat we je gegevens bewaren? Laat dit dan ook weten.

 

 

 

Als ik alles nog eens doorblader is er willekeur in het benoemen van de testers, immers de inschrijving is gestopt, nadat er genoeg deelnemers waren, ik heb dat niet gezien, is was op tijd.

Zoals ik het nu lees, was het aantal dus al op 24 mei bekend, waarom dan nu pas een afwijzing.

 

IK vind dit een rare manier van doen, eerst iemand feliciteren en dan alsnog afwijzen

IK kan dat niet anders vinden.

 

 

Ik heb KPN altijd al als een betrouwbare provider gezien, maar het vertrouwen heeft nu toch wel een deuk gekregen, gezien bovenstaande ontwikkelingen.

 

Verder heb ik veel vrienden en kennissen verteld dat ik de nieuwste ontvanger mag testen en iedereen is benieuwd naar het resultaat. Maar nu moet ik met lood in de schoenen en met de staart tussen de benen iedereen vertellen dat hoewel KPN mij eerst heeft gefeliciteerd (laat ik dan ook zien) maar dan mij weer afwijst.

 

Ik vind dit geen reclame voor KPN en ik hoop dat ze weer wat kunnen doen om het vertrouwen wat ik in hun had weer terug te kunnen winnen.

 

Nu denk ik dat dit topic wel zal gaan verwijnen, want het is openbaar, maar ik hoop op een (eerlijke) (re) actie


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

95 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Paul_ klopt, maar je ziet wel dat hij 19 dagen geleden is ingeloot, nadat hij een kpn id heeft aangemaakt op jullie verzoek, terwijl dat bij aanmelding al een van de voorwaarden was.

 

Als je alles terugleest (moet je voor de aardigheid eens doen), dan weet jij ook dat het allemaal rammelt. Als ik zo iets zou doen op mijn werk, dan kon ik een andere werkgever zoeken.

 

Ben er verder wel helemaal klaar mee. Succes

 

vind je jezelf nu niet een behoorlijk aansteller?

De eerste keer is er iets mis gegaan waarvoor kpn excuses aanbiedt en de 2e keer voldeed je zelf niet aan de voorwaarden.

Onlangs nog een beetje tv gekeken? Realiseer je dat 1500 km verderop je een raket op je dak kan krijgen als je boodschappen doet. 

Man man man…..

 

(ik zou niet eens onbetaald dit willen testen. Ik moet dit voor mijn werk (software) en in de eerste versies zitten altijd irritante bugs of erger)

Hallo @Doornekamp33 Zat je niet eerst bij T-Mobile tot vorig jaar jaar? Of ben ik in de war met iemand anders. Want die had ook zo'n soortgelijk handtekening, vaarwel T-Mobile, welkom KPN per ….?

Dan heb je de helft maar gelezen @JanD , Daarvoor heb ik jaren tevreden bij Telfort/XMS gezeten tot KPN dacht, we gaan over op de KPN systemen en laten het Lijbrand systeem uitsterven, en daar was ik juist 100% tevreden mee, en dan gooien we er ook nog eens een prijsverhoging achteraan, terwijl ik al 10 euro meer moest gaan betalen door die overgang, had namelijk eigen Amino boxen met HDD in gebruik, moest ik voor de extra box en opnemen gaan betalen en dat voelde dubbel genaa**t, dus jaartje T-Mobile geprobeert, viel tegen en KPN heeft ook nog steeds dezelfde iritante dingetjes, dus na afsluiten Ziggo voor mijn moeder en daar een poosje getest en doordat ik een nieuwe TV moest aanschaffen waar de Ci+ in kan de stap gemaakt, kijken of dat wat is voor de lange termijn.

Reputatie 7
Badge +8

Hier nu ook mail gehad om te testen 

Reputatie 4
Badge +2

Hier ook

Reputatie 3
Badge

Mij collega geeft net bij mij aan, dat hij zojuist een e-mail van KPN heeft ontvangen om mee te doen met het testen van een nieuwe KPN TV ontvangen. Hij moet dan wel in de maand Augustus & September beschikbaar zijn.

@Paul: Ik heb mij een aantal maanden geleden al ingeschreven voor het testen van een nieuwe TV ontvanger. Vanaf jullie zijde was er heel veel belangstelling en zodra er een plaatse vrij kwam dan zou ik dat horen. Ik heb jammer genoeg nooit meer wat van KPN gehoord. Echter zoals aangeven krijgt mij collega dus wel een e-mail om te testen. Hij heeft zich ook nooit ingeschreven voor deze test.

Ik zou op een reserve lijst staan!!! maar heb nooit meer iets gehoord. Dus de vraag is of ik nog op de recerve lijst sta.

Groet,

Rob

Reputatie 1
Badge

Hier ook een mail gehad om in augustus en september te testen, ook een nieuwe vragen lijst in gevuld ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +8

Hier ingevuld maar na versturen geen reactie meer gehad

Reputatie 6
Badge +8

Hier ingevuld maar na versturen geen reactie meer gehad

Als het goed is heb je de melding gehad dat je binnen 3 weken hoort of je mee mag doen met de test. 

Reputatie 7
Badge +8

Wel raar dat ze zeggen je mag testen en dan vervolgens weer selectie maken

Reputatie 3
Badge

Toch zojuist mail gehad om te testen. 😉

Groet,

Rob

Reputatie 2
Badge

Hier ook , maar als het niet door gaat is het ook geen drama  🙂 !

Reputatie 3
Badge +1

Toch vreemd, dat na alles wat misgegaan is, nog steeds van alles mis gaat.

Dat men hier niet van leert is merkwaardig.

Lijkt mij verstandig om het hele testen van de nieuwe ontvanger de stekker eruit te trekken.

 

Opnieuw een testfase voorbreiden, lerende van alle fouten die tot dusver zijn gemaakt, lerende dat het geen vrijblijvende organisatie is, maar dus mensen de pilot laten betrekken die ervaring hebben met dit soort pilots. Dan laat men zien dat KPN een professionele organistatie is.

Zoals het nu gegaan is  en nog gaat lijkt het een amateuristsche organistatie te zijn die nog maar net begonnen is en nieuw is in dit segment.

 

P.S. 

mijn vakantie gaat door omstandigheden niet door, laat eens van je horen

Reputatie 7
Badge +9

Toch vreemd, dat na alles wat misgegaan is, nog steeds van alles mis gaat.

Dat men hier niet van leert is merkwaardig.

Lijkt mij verstandig om het hele testen van de nieuwe ontvanger de stekker eruit te trekken.

 

Opnieuw een testfase voorbreiden, lerende van alle fouten die tot dusver zijn gemaakt, lerende dat het geen vrijblijvende organisatie is, maar dus mensen de pilot laten betrekken die ervaring hebben met dit soort pilots. Dan laat men zien dat KPN een professionele organistatie is.

Zoals het nu gegaan is  en nog gaat lijkt het een amateuristsche organistatie te zijn die nog maar net begonnen is en nieuw is in dit segment.

 

P.S. 

mijn vakantie gaat door omstandigheden niet door, laat eens van je horen

Wat nou? KPN moet maar de stekker eruit gaan trekken eis je. (Met welk recht trouwens?) Maar je hebt nu wel tijd, dus jij wilt meedoen, en dan mag KPN wel doorgaan met de pilot (als jij maar deel kunt nemen)? Sorry, ik begrijp het niet meer. Maar wel een tip: stop eens met doordrammen, je wind je alleen maar op, en dat is zeker niet goed voor jou.

Reputatie 3
Badge +1

Toch jammer dat lezen moeilijk is.

 

IK eis niets, het is een advies (lezen hoe het er staat) getuigd ook hier weer het amateurisme van de antwoorden die er zijn.

Ik dram niet, geef alleen aan waar het fout gaat, maar blijkbaar wil men dit niet weten / onder ogen zien.

Zie het als advies / opbouwende kritiek (ook zo kun je het lezen, en ik weet dat is moeilijk)

Ik wind me niet op, wel over de manier waarop men reageerd, dat is wat anders, maar lees dit antwoord maar eens 10 keer door, mischien wordt het dan begrepen.

Van mij mag deze topic gesloten worden, het is een gebed zonder end.

 

Wie en waarom bovenstaand antwoord als beste heeft aangemerkt is mij een raadsel, binnen dit topic kan er mijns inziens geen beste antwoord zijn, daar is dit topic volgens mij ook niet voor bedoeld. 

 

@mink2u , Het is bij jou 1x fout gegaan, en de tweede keer dat je uitgenodigd werd voldeed je door je opgegeven 2 weken afwezigheid niet aan de voorwaarden waardoor je afgewezen werd, en toch door blijven gaan in je teleurstelling.

Vind je het nog vreemd dat ze je een drammer vinden, terwijl je blijft drammen dat je wil testen en KPN alles fout doet, sorry hoor, maar een kleuter dramt minder dan jij hier ten toon spreid.

U wilt dat KPN even alles stil zet maar ondertussen mogen zij u wel benaderen, omdat de vakantie niet doorgaat? Ik denk dat ik niet de enige ben die het vermoeden heeft dat u nog steeds alles probeert om mee te mogen testen.

Als u wil dat kpn zaken op orde stelt zou u reactie ook kunnen zijn dat u van het testen afziet omdat u zich niet kunt vinden in de huidige werkwijze van kpn.

Ik snap niks van zo'n pilot test project in de zomer (vakantie) tijd.

Dit moet toch in de winter dag (maanden) gebeuren.

Mensen zitten lekker in de tuin bbq vakantie het buitenleven enz. 

Waarom zou je een tv box testen als je lekker buiten bent. (Ook in de avond)

Ik vraag me dan ook af hoe reëel zo,n test is tegenover de kijker van de donkere maanden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Toch jammer dat lezen moeilijk is.

 

IK eis niets, het is een advies (lezen hoe het er staat) getuigd ook hier weer het amateurisme van de antwoorden die er zijn.

Ik dram niet, geef alleen aan waar het fout gaat, maar blijkbaar wil men dit niet weten / onder ogen zien.

Zie het als advies / opbouwende kritiek (ook zo kun je het lezen, en ik weet dat is moeilijk)

Ik wind me niet op, wel over de manier waarop men reageert, dat is wat anders, maar lees dit antwoord maar eens 10 keer door, misschien wordt het dan begrepen.

Van mij mag deze topic gesloten worden, het is een gebed zonder end.

 

 

@mink2u 

Ik heb het een paar keer gelezen.

Maar dit antwoord is echt heel erg neerbuigend.

 

Wij proberen je alleen te helpen.

Wij zijn net zoals jij klant bij KPN.

 

Dus s.v.p. blijf vriendelijk. 😉

Reputatie 7
Badge +19

De eerste pilot voor de test van de nieuwe tv-ontvanger loopt inmiddels. Deze test vind plaats met een relatief kleine groep klanten. Inmiddels zijn we vanuit KPN gestart met het werven van een grotere groep klanten voor een 2de pilot. Deze 2de pilot zal buiten het forum gaan plaatsvinden. Het kan dus kloppen dat men een e-mail heeft ontvangen met betrekking tot werving, ook als je op de reservelijst staat voor de reeds lopende pilot. 

De pilot die nu nu al loopt, is de eerste op deze manier via het forum. Zoals Mijn collega Paul al heeft aangegeven kan het dan zijn dat er foutjes gemaakt worden. De feedback die over het wervingsproces is gegeven nemen we zeker ter harte en mocht er via het forum weer zoiets gaan plaatsvinden zullen we onze processen zeker verbeteren. 

Dit topic gaat nu wel op slot. Het wordt er namelijk niet gezelliger op en voordat het volledig mis gaat grijp ik in.