NPO Start app en XITE app bij KPN

  • 1 November 2022
  • 140 reacties
  • 13809 keer bekeken
NPO Start app en XITE app bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

NPO Start en XITE Premium bij KPN: twee nieuwe apps die beschikbaar zijn op je tv-ontvanger. Beide apps kunnen gebruikt worden door iedereen met een account bij NPO of XITE.

 

NPO Start bij KPN

Kijk nu alles van NPO in 1 app via de tv-ontvanger. In deze app vind je NPO Start en NPO Plus. Kijk nationale en internationale films, series, talkshows, documentaires, nieuws en actualiteitenprogramma’s. 

Let op: Live televisie kijken is niet mogelijk via de app. Je kijkt de standaard NPO zenders gewoon via de tv-gids zoals je gewend bent.

Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app. Of je zapt naar kanaal 205.

 

Accounts en bestellen

Je kunt bij NPO kiezen uit verschillende soorten accounts:

  • NPO Start – gratis en anoniem  
  • NPO Start – gratis en geregistreerd  
  • NPO Plus –  2,95 p/mnd 

Je maakt gratis een account aan via npostart.nl/aanmelden. Wil je zonder advertenties kijken? Kies dan voor NPO Plus voor 2,95 per maand.

 

Wat is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus?

NPO geeft je 3 mogelijkheden: NPO Start zonder account, NPO Start met een account en NPO Plus. De eerste 2 opties zijn gratis. NPO Plus kost 2,95 per maand.

Zonder account kijk je gratis en anoniem alle programma's van NPO terug. Als je een gratis account aanmaakt, heb je meer mogelijkheden. Je kan daarmee bijvoorbeeld gemakkelijk later verder kijken waar je gebleven bent.

NPO Plus zorgt ervoor dat je kijkt in HD kwaliteit én zonder advertenties. Programma's zijn dan ook eerder en langer beschikbaar. Bekijk alle verschillen in het overzicht hieronder.

 

NPO Start 

 

NPO Start

met een gratis account 

 

NPO Plus  

(2,95 p/mnd) 

Uitzendingen terugkijken 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle tv-zenders 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle radiozenders 

Ja 

Ja 

Ja 

TT888 ondertiteling 

Ja 

Ja 

Ja 

Meerdere (kind)profielen 

Nee 

Ja 

Ja 

Persoonlijke aanbevelingen 

Nee 

Ja 

Ja 

Favorieten (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Kijk verder (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Notificaties voor jouw favorieten 

Nee 

Ja 

Ja 

Beeldkwaliteit 

SD 

SD 

HD 

Langer terugkijken dan op NPO Start 

Nee 

Nee 

Ja 

Zonder reclame 

Nee 

Nee 

Ja 

Previews en eerdere seizoenen 

Nee 

Nee 

Ja 

 

 

XITE Premium bij KPN

XITE geeft je dé nieuwe manier om muziekvideo’s te bekijken. Je kan kiezen uit zorgvuldig samengestelde themakanalen zoals ‘80s Flashback’ en ‘Siempre Latino’ of je kunt je eigen themakanaal aanmaken via de Mixer. Daarnaast kan je met je afstandsbediening heel eenvoudig video’s liken en skippen waardoor je zelf bepaalt welke muziekvideo’s je wilt zien en welke je liever overslaat. En het mooie is dat je dit alles kan doen zonder te registreren.

XITE kijk je op kanaal 22 en 207 en kun je starten met de rode knop. Heb je een 4K abonnement? Dan kijk je XITE in 4K kwaliteit op kanaal 691.

 

Accounts en bestellen

Je hebt bij XITE de keuze uit deze accounts:

  • Gratis account – registreren is niet nodig  
  • Premium account – 4,99 per maand

Geen zin in advertenties en zo vaak muziekvideo's skippen als je maar wilt? Ga naar 'Settings' in het XITE menu en word Premium!

 

Veelgestelde vragen

Hoe gebruik je Apps op TV? 

  1. Ga via [MENU] naar de optie 'Apps op TV'. 
  2. Kies de app die je op je tv wilt gebruiken en druk op [OK]. 
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening door de app. 
  4. Druk op de knop [TV] om terug te gaan naar het menu van Interactieve TV.

 

Op welke tv-ontvangers kun je de apps op tv kijken? 

De apps zijn beschikbaar op de VIP5202, VIP2952 en HMB2260 tv-ontvangers. Heb je een ZXV8001 of VIP1853 tv-ontvanger? Dan kan je de nieuwe apps mogelijk via jouw Smart TV kijken.


140 reacties

De NPO app nu bij KPN. Mooi denk ik. Kanaal 205, rode toets indrukken... en dan een zwart scherm dat zwart blijft. En dat is nu al dagen zo!

Hier hetzelfde probleem. Vanuit het appscherm werkt het wel vanaf kan. 205 ook zwart scherm 

Als ik de npo kanaal 205 instel en de npo app open komer wel het openingsscherm, maar als ik een programma kies en dat af wil spelen wordt het scherm zwart en dat blijft zo.

Wat is een oplossing

 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over NPO Start

Reputatie 7
Badge +30

@Johannw1000 en @Harry1111 wat jammer om te lezen dat jullie hier ook tegenaan lopen! We hadden dit signaal al doorgegeven: hopelijk wordt dat snel opgelost. We houden jullie hier op de hoogte. 

Reputatie 2

Ik moet eerlijk zeggen dat eigenlijk geen één app (via de KPN ontvanger) vlekkeloos werkt. Als het al wél werkt dan is het vreselijk traag of blijft de boel hangen. Dat is de reden dat ik tot nu toe geen van de apps via de ontvanger gebruik. Prime Video, NPO (werkt sowieso niet) en HBO Max (is geen KPN app voor) gebruik ik allemaal via mijn mobiele telefoon en de Chromecast en dit werkt nagenoeg vlekkeloos. Via de ontvanger allemaal een drama. 

Eergisteren Rampjaar 1672 gekeken via de NPO Plus app op KPN. Aflevering 2 bleef na een paar minuten hangen. Kastje aan en uit gezet maar probleem bleef. Via de app op mijn smart tv geen probleem.

Gisteren weer geprobeerd. Aflevering 3 geen probleem, aflevering 4 bleef na een minuut of 10 hangen. Ik gebruik nu maar weer de app op mijn smart tv.

@Johannw1000 en @Harry1111 wat jammer om te lezen dat jullie hier ook tegenaan lopen! We hadden dit signaal al doorgegeven: hopelijk wordt dat snel opgelost. We houden jullie hier op de hoogte. 

 

Klopt ze hebben m'n modem teruggezet naar fabrieksinstellingen… nadat alles heb ik nog steeds exact het zelfde probleem zoals hier boven beschreven. Nog iemand van KPN belde met de volgende oplossing: U moet uw account van npo koppelen. Weer 10 minuten bezig geweest en weer geen oplossing. Mijn modem weer opnieuw ingericht ivm webserver  ed. Als oud KPN medewerker 's schaam ik voor zulks gepruts. Mensen worden als imbecielen behandeld. Tis dat ziggo nog op coax binnenkomer anders zou ik de zaak inpakken en terusturen

Reputatie 7
Badge +30

 Dank voor de feedback, @JohnWJK. Vervelend kijken zo, maar we nemen het mee. 

 

@Johannw1000 en @Harry1111 wat jammer om te lezen dat jullie hier ook tegenaan lopen! We hadden dit signaal al doorgegeven: hopelijk wordt dat snel opgelost. We houden jullie hier op de hoogte. 

Klopt ze hebben m'n modem teruggezet naar fabrieksinstellingen… nadat alles heb ik nog steeds exact het zelfde probleem zoals hier boven beschreven. Nog iemand van KPN belde met de volgende oplossing: U moet uw account van npo koppelen. Weer 10 minuten bezig geweest en weer geen oplossing. Mijn modem weer opnieuw ingericht ivm webserver  ed. Als oud KPN medewerker 's schaam ik voor zulks gepruts. Mensen worden als imbecielen behandeld. Tis dat ziggo nog op coax binnenkomer anders zou ik de zaak inpakken en terusturen

Jammer dit te horen, @Johannw1000. Een reset is vaak een nuttige stap in het troubleshoot proces. Alleen zou ik in dit geval ook niet verwachten dat een reset helpt als je met de andere apps op de ontvanger geen problemen ervaart. Sorry hiervoor. Hoe open jij tot nu toe de NPO app? Via kanaal 205 en dan rode knop? Zo ja, probeer het eens via Menu > Apps > NPO Start.w

Klopt, het is een VIP2952. 
inloggen op 205 gaat prima, programma selecteren en kiezen ook. Maar bij afspelen gaat het scherm op zwart

Reputatie 7
Badge +19

Zwart scherm is inderdaad een veel gehoorde klacht. Dit is in onderzoek en hopelijk hebben we snel een oplossing. 

En weer hangt m'n tv-ontvanger alleen met de schakelaar aan/uit komt de zaak tot leven.

Begin het toch beu te worden. Kan die zaak niet terug gedraaid worden.

Reputatie 7
Badge +19

@Johannw1000 Ik snap heel goed dat je het liever vandaag dan morgen opgelost ziet. Het onderzoek loopt. Zo gauw er nieuws is, delen we het hier.

Hoewel er al veel gereageerd is op de nieuwe NPO app, wil ik dit toch ook melden. Het is echt hopeloos. Het beeld bevriest en springt terug. Echt niet te doen. Heb een Arcadyan HMB2260 ontvanger. Nieuwste update heeft niets geholpen. En nu ??

Reputatie 7
Badge +7

De twee topics maar even koppelen: 

 

Bij mij blijft het beeld zwart en reageert het kastje (VIP2952) alleen nog maar op uitzetten. 

 

Je kunt toch terug naar andere zender:

Druk op gids druk op 1 (NPO1 of iets anders) en druk dan op tv.

Hoef je tenminste de ontvanger niet opnieuw op te starten

De twee topics maar even koppelen: 

 

Geduld is een schone zaak maar alles heeft z'n grenzen

Reputatie 7
Badge +7

Gisteravond twee afleveringen van Oogappels (seizoen 1 uit 2020) probleemloos gekeken via de Arris VIP5202. Vervolgens in de slaapkamer geprobeerd via de HMB2260 dezelfde afleveringen te bekijken. Het opstarten gaat goed maar na het kiezen van een aflevering gaat het beeld als bevroren op zwart. 

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij zijn de huidige apps gewoon te zwaar aan het worden voor de HMB2260 & Arris 2952. Net zoals de Youtube app wordt ook steeds langzamer.

Ik zou liever zien dat de KPN een volwaardige Android en Apple Tv app ontwikkeld. Zodat jezelf kan kiezen wat voor een apparatuur je gebruikt. 

Reputatie 7

Ik zou liever zien dat de KPN een volwaardige Android en Apple Tv app ontwikkeld. Zodat jezelf kan kiezen wat voor een apparatuur je gebruikt. 

Het probleem is dat IGMP multicasting essentieel is voor het distribueren van live televisie en daar lopen dat soort apps op stuk. Het onderliggende OS en de onderliggende hardware moeten dan dus ook IGMP multicasting ondersteunen.

Zolang dergelijke apps geen IGMP multicasting ondersteunen zullen ze altijd een lagere beeldkwaliteit leveren en dan kies ik liever voor een TV ontvanger die dedicated voor KPN TV is (zonder apps) en de apps op de smart-TV zelf.

Het zou dan wel mooi zijn als de TV ontvanger volledig bediend kan worden met de afstandsbediening van de televisie zodat je met één afstandsbediening eenvoudig kunt switchen tussen de KPN TV ontvanger een de apps op de smart-TV.

Vreselijke app. Loopt iedere keer vast. Herhaalt steeds een paar seconden. Sluit ik het programma af om opnieuw op te starten. Onthoudt ie niet waar ik was. Moet ik weer zoeken. Ik hou het bij de NPO app op mijn televisie zelf. Echt nooit problemen gehad. Jammer. Het was wel handig. 

Reputatie 7
Badge +7

Gisteravond twee afleveringen van Oogappels (seizoen 1 uit 2020) probleemloos gekeken via de Arris VIP5202. Vervolgens in de slaapkamer geprobeerd via de HMB2260 dezelfde afleveringen te bekijken. Het opstarten gaat goed maar na het kiezen van een aflevering gaat het beeld als bevroren op zwart. 

Vrijdagavond 11-11 opnieuw twee afl. gezien van Oogappels (een prachtige serie overigens!) met dezelfde bevindingen: met de Arris VIP5202 prima, met de HMB2260 noppes, nada. 

Hi KPN, blij met de poging op de NPO app uit te brengen op de Arris VIP, echter deze loopt continue vast, beeld hapert, geluid loopt niet etc. Helaas hierdoor niet bruikbaar. 


Admin: bericht samengevoegd met bestaand centraal topic

Reputatie 7
Badge +16

We krijgen verschillende meldingen en signalen binnen dat de NPO app niet soepel werkt: er is een onderzoek gestart naar de oorzaak. Zodra hier een update over te melden is, laten we het hier in dit topic weten.
Excuses voor het ongemak! 

Had ook vastlopen gemeld maar dat lijkt nu opgelost, heb 3 programma’ achter elkaar bekeken zonder problemen. Mooi 👍🏿

Reputatie 7
Badge +7

Had ook vastlopen gemeld maar dat lijkt nu opgelost, heb 3 programma’ achter elkaar bekeken zonder problemen. Mooi 👍🏿

Hier ook, net probleemloos 2 afleveringen gezien van het tweede seizoen van Oogappels. Alleen het aan- en uitzetten van de ondertoezichtstelling, mijn vrouw is slechthorend, is wat omslachtig. Misschien kan dat nog wat eenvoudiger? We hebben overigens gekeken via de Arris Vip 5202 tv-ontvanger.

Ik heb vanaf het begin al problemen met de NPO start en Xite app, via menu of rode knop maakt niet uit. Als ik het probeer is ook gelijk de ontvanger van slag en moet deze herstart worden, nog geen programma terug kunnen kijken. Ik probeer het maar niet meer tot ik iets lees over een oplossing. Het leek zo leuk, extra apps 🤔

Reageer