NPO Start app en XITE app bij KPN

  • 1 November 2022
  • 140 reacties
  • 13810 keer bekeken
NPO Start app en XITE app bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

NPO Start en XITE Premium bij KPN: twee nieuwe apps die beschikbaar zijn op je tv-ontvanger. Beide apps kunnen gebruikt worden door iedereen met een account bij NPO of XITE.

 

NPO Start bij KPN

Kijk nu alles van NPO in 1 app via de tv-ontvanger. In deze app vind je NPO Start en NPO Plus. Kijk nationale en internationale films, series, talkshows, documentaires, nieuws en actualiteitenprogramma’s. 

Let op: Live televisie kijken is niet mogelijk via de app. Je kijkt de standaard NPO zenders gewoon via de tv-gids zoals je gewend bent.

Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app. Of je zapt naar kanaal 205.

 

Accounts en bestellen

Je kunt bij NPO kiezen uit verschillende soorten accounts:

  • NPO Start – gratis en anoniem  
  • NPO Start – gratis en geregistreerd  
  • NPO Plus –  2,95 p/mnd 

Je maakt gratis een account aan via npostart.nl/aanmelden. Wil je zonder advertenties kijken? Kies dan voor NPO Plus voor 2,95 per maand.

 

Wat is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus?

NPO geeft je 3 mogelijkheden: NPO Start zonder account, NPO Start met een account en NPO Plus. De eerste 2 opties zijn gratis. NPO Plus kost 2,95 per maand.

Zonder account kijk je gratis en anoniem alle programma's van NPO terug. Als je een gratis account aanmaakt, heb je meer mogelijkheden. Je kan daarmee bijvoorbeeld gemakkelijk later verder kijken waar je gebleven bent.

NPO Plus zorgt ervoor dat je kijkt in HD kwaliteit én zonder advertenties. Programma's zijn dan ook eerder en langer beschikbaar. Bekijk alle verschillen in het overzicht hieronder.

 

NPO Start 

 

NPO Start

met een gratis account 

 

NPO Plus  

(2,95 p/mnd) 

Uitzendingen terugkijken 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle tv-zenders 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle radiozenders 

Ja 

Ja 

Ja 

TT888 ondertiteling 

Ja 

Ja 

Ja 

Meerdere (kind)profielen 

Nee 

Ja 

Ja 

Persoonlijke aanbevelingen 

Nee 

Ja 

Ja 

Favorieten (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Kijk verder (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Notificaties voor jouw favorieten 

Nee 

Ja 

Ja 

Beeldkwaliteit 

SD 

SD 

HD 

Langer terugkijken dan op NPO Start 

Nee 

Nee 

Ja 

Zonder reclame 

Nee 

Nee 

Ja 

Previews en eerdere seizoenen 

Nee 

Nee 

Ja 

 

 

XITE Premium bij KPN

XITE geeft je dé nieuwe manier om muziekvideo’s te bekijken. Je kan kiezen uit zorgvuldig samengestelde themakanalen zoals ‘80s Flashback’ en ‘Siempre Latino’ of je kunt je eigen themakanaal aanmaken via de Mixer. Daarnaast kan je met je afstandsbediening heel eenvoudig video’s liken en skippen waardoor je zelf bepaalt welke muziekvideo’s je wilt zien en welke je liever overslaat. En het mooie is dat je dit alles kan doen zonder te registreren.

XITE kijk je op kanaal 22 en 207 en kun je starten met de rode knop. Heb je een 4K abonnement? Dan kijk je XITE in 4K kwaliteit op kanaal 691.

 

Accounts en bestellen

Je hebt bij XITE de keuze uit deze accounts:

  • Gratis account – registreren is niet nodig  
  • Premium account – 4,99 per maand

Geen zin in advertenties en zo vaak muziekvideo's skippen als je maar wilt? Ga naar 'Settings' in het XITE menu en word Premium!

 

Veelgestelde vragen

Hoe gebruik je Apps op TV? 

  1. Ga via [MENU] naar de optie 'Apps op TV'. 
  2. Kies de app die je op je tv wilt gebruiken en druk op [OK]. 
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening door de app. 
  4. Druk op de knop [TV] om terug te gaan naar het menu van Interactieve TV.

 

Op welke tv-ontvangers kun je de apps op tv kijken? 

De apps zijn beschikbaar op de VIP5202, VIP2952 en HMB2260 tv-ontvangers. Heb je een ZXV8001 of VIP1853 tv-ontvanger? Dan kan je de nieuwe apps mogelijk via jouw Smart TV kijken.


140 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Had ook vastlopen gemeld maar dat lijkt nu opgelost, heb 3 programma’ achter elkaar bekeken zonder problemen. Mooi 👍🏿

 Alleen het aan- en uitzetten van de ondertoezichtstelling, mijn vrouw is slechthorend, is wat omslachtig. Misschien kan dat nog wat eenvoudiger? We hebben overigens gekeken via de Arris Vip 5202 tv-ontvanger.

Ik lees in mijn bijdrage hierboven nu pas het woord 'ondertoezichtstelling' 😫 . Dit moet natuurlijk 'ondertiteling' zijn. Het correctieduiveltje zal hier wel debet aan zijn! 😉.

Nadat ik mijn NPO plus abbo gegevens heb ingevuld en de tv aan mijn account heb gekoppeld, heb ik alleen maar een zwart scherm als ik de app start. Werkt dus niet, waardeloos.  @Kpn we betalen echt genoeg aan jullie om verstoken te blijven van dit soort slecht geteste apps. Een Chromecast is goedkoper.

 

toevoeging: ik heb een Artis VIP2952 ontvanger

Reputatie 7
Badge +30

@RonaldL dit is helaas een bekend euvel en reeds intern doorgegeven! Voor nu dan het advies om de app op een andere manier te gebruiken. 

Bedankt KPN voor de app NPO Start en Start Plus. Helaas loopt de app vast zodra ik een programma in de app kies. Vaak moet ik de box resetten door ‘m helemaal uit te schakelen. A.u.b. oplossen.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge

Ik heb een abonnement op NPO Plus, maar kan hem helaas niet ontvangen via de app. Dat omdat ik een ZXV8001 ontvanger heb. Kan deze worden omgeruild voor een ontvanger die wel werkt met NPO Plus?

Reputatie 7

Ik heb een abonnement op NPO Plus, maar kan hem helaas niet ontvangen via de app. Dat omdat ik een ZXV8001 ontvanger heb. Kan deze worden omgeruild voor een ontvanger die wel werkt met NPO Plus?

Kan je die ZXV8001 omruilen via de KPN Servicetool?

Reputatie 3
Badge

Volgens de servicetool hoef ik niet om te ruilen, maar tocht werkt het niet. Overigens las ik dat ook in een post ergens op dit forum.
Ik wil toch graag NPO Plus kijken via de app. Nu doe ik het via de browser op mijn smart TV, maar zou het liever doen vis het KPN ontvanger. Dat scheelt weer een AB en mijn vrouw vindt het veel gemakkelijker (en dat is toch van doorslaggevend belang😁). 
Kan ik toch omruilen?

Reputatie 7

Kan ik toch omruilen?

Ik hoop dat er binnenkort een moderator van KPN zal reageren maar ik ben bang dat dat vanwege drukte een paar dagen gaat duren.

Reputatie 7
Badge +12

Volgens de servicetool hoef ik niet om te ruilen, maar tocht werkt het niet. Overigens las ik dat ook in een post ergens op dit forum.
Ik wil toch graag NPO Plus kijken via de app. Nu doe ik het via de browser op mijn smart TV, maar zou het liever doen vis het KPN ontvanger. Dat scheelt weer een AB en mijn vrouw vindt het veel gemakkelijker (en dat is toch van doorslaggevend belang😁). 
Kan ik toch omruilen?

Balen dat het niet goed werkt op je huidige tv ontvanger @Roef :(

Ik ben meteen even gaan kijken of ik de tv ontvanger voor je om kan ruilen maar helaas lukt dat niet. Daarom heb ik een ticket aangemaakt en daarin uitgelegd wat de situatie is. Collega van me zal binnen enkele werkdagen contact met jou opnemen om te kijken of hij/zij hierin iets voor je kan betekenen. Laat je ons nog even weten hoe dat is afgelopen?

Reputatie 3
Badge

Volgens de servicetool hoef ik niet om te ruilen, maar tocht werkt het niet. Overigens las ik dat ook in een post ergens op dit forum.
Ik wil toch graag NPO Plus kijken via de app. Nu doe ik het via de browser op mijn smart TV, maar zou het liever doen vis het KPN ontvanger. Dat scheelt weer een AB en mijn vrouw vindt het veel gemakkelijker (en dat is toch van doorslaggevend belang😁). 
Kan ik toch omruilen?

Balen dat het niet goed werkt op je huidige tv ontvanger @Roef :(

Ik ben meteen even gaan kijken of ik de tv ontvanger voor je om kan ruilen maar helaas lukt dat niet. Daarom heb ik een ticket aangemaakt en daarin uitgelegd wat de situatie is. Collega van me zal binnen enkele werkdagen contact met jou opnemen om te kijken of hij/zij hierin iets voor je kan betekenen. Laat je ons nog even weten hoe dat is afgelopen?

Kpn heeft contact met mij opgenomen (snel!) en het probleem is opgelost. Ik kan de ontvanger omruilen. Toch prima service van KPN.

Reputatie 7
Badge +12

Volgens de servicetool hoef ik niet om te ruilen, maar tocht werkt het niet. Overigens las ik dat ook in een post ergens op dit forum.
Ik wil toch graag NPO Plus kijken via de app. Nu doe ik het via de browser op mijn smart TV, maar zou het liever doen vis het KPN ontvanger. Dat scheelt weer een AB en mijn vrouw vindt het veel gemakkelijker (en dat is toch van doorslaggevend belang😁). 
Kan ik toch omruilen?

Balen dat het niet goed werkt op je huidige tv ontvanger @Roef :(

Ik ben meteen even gaan kijken of ik de tv ontvanger voor je om kan ruilen maar helaas lukt dat niet. Daarom heb ik een ticket aangemaakt en daarin uitgelegd wat de situatie is. Collega van me zal binnen enkele werkdagen contact met jou opnemen om te kijken of hij/zij hierin iets voor je kan betekenen. Laat je ons nog even weten hoe dat is afgelopen?

Kpn heeft contact met mij opgenomen (snel!) en het probleem is opgelost. Ik kan de ontvanger omruilen. Toch prima service van KPN.

Fijn om te lezen @Roef en bedankt ook voor het laten weten! 

Ik heb net nog een keer een poging gedaan, ik ben er klaar mee!! Ontvanger moest weer opnieuw opgestart worden, wat een gedoe!! Als ik iets terug wil kijken dan doe ik dat wel via mijn tablet. Leuke actie die extra apps, maar werkt voor geen meter. Helaas

Reputatie 3
Badge

Ik zie deze topic voor het eerst, maar ik herken heel veel van de gemelde problemen en die zijn nog steeds niet opgelost, Ik had geklaagd, maar om de een of andere reden liep dat via een “eigen” topic.
Heel aardige mensen van KPN, maar ik voelde me wel van het kastje naar de muur gestuurd.
Telkens een nieuw advies (eerst: ontvanger resetten, toen: modem resetten, toen: ontnvager omwisselen enzovoort). Ik had al een paar keer gevraagd "ben ik de enige” en daar kreeg ik geen antwoord op.
Mijn conclusie: er is een probleem met die apps en dat kan men niet goed oplossen. Zeg dat dan gewoon!

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @MartdM, we maken geregeld een eigen topic aan voor reacties die men in andere, lopende topics plaatst. Zo houden we het forum overzichtelijk en kunnen we je vaak het beste helpen. Dank voor je feedback. Zoals gemeld in je eigen topic heeft @Thomas jouw feedback meegenomen.

Ook hier werken de Apps niet, NPO PLUS werkt nooit, alles wordt zwart en blokkeert.... dit geldt ook voor de zender 205... niets werkt. Ook Videoland werkt niet. Enorm balen. Heb Videoland zojuist aangeschaft om samen met mijn man tv te kijken..... kpn komt dit ooit nog goed

Reputatie 7
Badge +17

@Petra227 begrijp ik goed dat alle apps op je tv-ontvanger niet werken? En heb je al een reset van je tv-ontvanger gedaan? 

ik sluit me aan bij alle voorgaande klagers. Ik kwam hier op zoek naar een oplossing, alle tips restarts etc gedaan, maar dat werkt ook bij mij niet. 2 maanden geleden is alle hardware vervangen dus aan verouderde spullen kan het niet liggen. Begrijp ik goed dat er dus (nog) geen oplossing is? En het juichende aanbod van KPN voor NPO (ik heb ook Plus, betaald) dus iets te vroeg gejuicht was?

Jammer want we wilden in de kerstvakantie maar eens uitgebreid al die leuke tips van jullie hierboven gaan bingen. Fijne feestdagen allemaal!

Reputatie 7
Badge +20

@Herm56, balen zeg dat het voor jou ook niet goed werkt. Je sluit je verder aan bij de rest, maar wat ervaar jij precies? Waar gaat het mis?

@Herm56, balen zeg dat het voor jou ook niet goed werkt. Je sluit je verder aan bij de rest, maar wat ervaar jij precies? Waar gaat het mis?

1 eerdere reactie geeft ongeveer mijn ervaringen weer: “In het KPN menu heb ik met de afstandsbediening kanaal 205 geselecteerd en ben via de rode knop in de NPO App gekomen. [hier krijg ik ook regelmatig het scherm Oeps er gaat iets mis, die ik ook eerder zag staan] Verder is het mij gelukt om mijn NPO plus abonnement te koppelen. Het lukt mij ook om een programma te selecteren, zowel bij NPO Start als NPO Plus. Het gaat helaas mis als ik het geselecteerde programma wil afspelen. Ik krijg dan een zwart scherm…. “ en bij mij gebeurt er dan niks meer. Terugknop op de AB reageert niet, alleen terug naar TV, kanaal 205 wel, maar dan moet ik weer opnieuw beginnen. En herhaalt het zich, en ik kom niet verder. Het geselecteerde programma speelt NIET af.

Reputatie 7
Badge +24

@Herm56, dankjewel voor het doorgeven. Ik neem dit mee en geef het door. Voor nu adviseer ik je om de losse app op de smart TV of via de telefoon (Chromecast) te gebruiken. 

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag,

 

Ook hier is het een drama om via de apps op mijn HMB2260 naar de content van Videoland en NPO start te kijken.

Videoland app openen duurt al ontzettend lang en op een gegeven moment loopt de gehele HMB2260 vast. Het rec lampje brandt continue en er rest niets anders dan de spanning eraf te halen en er opnieuw op te zetten.

Ook dit gebeurd bij de NPO start en Youtube app.

Het werkt gewoon voor geen meter.

En de opmerkingen die ik hier maar steeds lees van de boel resetten/ frisse start is niet de oplossing.

Er is gewoon iets structureels mis om via deze apps op iig een HMB2260 te kijken.

Mijn verbinding geloof ik ook niet in want heb glasvezel en met apps op de mobiel/tablet  en apple tv werkt het perfect.

Ben benieuwd of er een oplossing hiervoor komt of dat het gewoon aan de verouderde HMB2260 ligt om dit nog naar behoren te laten functioneren.

 

Groet,

Theo

Reputatie 7
Badge +13

@Theo v H Bedankt voor de analyse. Ik zal het terugkoppelen!

Ook ik krijg de meesr inzinnige tips hoe het probleem opgelost moet worden. Ik heb exact dezelfde problemen. NPO PLUS werkt voor geen meter. Alle softare verwijderd. Gedaan... tot 2x toe. En nu zegt KPN dat ik maar geen Videland moet kijken? Dit gaat nergens over

 

Zowel de apps van NPO en Videolands  als de zenders 204 en 205 werken niet.

Zojuist alle software verwijderd en alles terug naar fabrieksinstellingen. Via 205 werkt NPO sowieso niet. Via de app, ging het even goed. Na 5 minuten stopt het beeld , loopt dam weer even door, geluud stopt en daarna stopt alles. Heeft dus niets met Videoland te maken want dat heb ik niet meer gekeken. Dat was nl het advies van KPN dat ik maar geen Videoland meer moest kijken en dan zou NPO het wel doen..... dus niet! Echt niet normaal dit. Loopt al maanden . Schaam je KPN

Reageer