NPO Start app en XITE app bij KPN

  • 1 November 2022
  • 140 reacties
  • 13808 keer bekeken
NPO Start app en XITE app bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

NPO Start en XITE Premium bij KPN: twee nieuwe apps die beschikbaar zijn op je tv-ontvanger. Beide apps kunnen gebruikt worden door iedereen met een account bij NPO of XITE.

 

NPO Start bij KPN

Kijk nu alles van NPO in 1 app via de tv-ontvanger. In deze app vind je NPO Start en NPO Plus. Kijk nationale en internationale films, series, talkshows, documentaires, nieuws en actualiteitenprogramma’s. 

Let op: Live televisie kijken is niet mogelijk via de app. Je kijkt de standaard NPO zenders gewoon via de tv-gids zoals je gewend bent.

Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app. Of je zapt naar kanaal 205.

 

Accounts en bestellen

Je kunt bij NPO kiezen uit verschillende soorten accounts:

  • NPO Start – gratis en anoniem  
  • NPO Start – gratis en geregistreerd  
  • NPO Plus –  2,95 p/mnd 

Je maakt gratis een account aan via npostart.nl/aanmelden. Wil je zonder advertenties kijken? Kies dan voor NPO Plus voor 2,95 per maand.

 

Wat is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus?

NPO geeft je 3 mogelijkheden: NPO Start zonder account, NPO Start met een account en NPO Plus. De eerste 2 opties zijn gratis. NPO Plus kost 2,95 per maand.

Zonder account kijk je gratis en anoniem alle programma's van NPO terug. Als je een gratis account aanmaakt, heb je meer mogelijkheden. Je kan daarmee bijvoorbeeld gemakkelijk later verder kijken waar je gebleven bent.

NPO Plus zorgt ervoor dat je kijkt in HD kwaliteit én zonder advertenties. Programma's zijn dan ook eerder en langer beschikbaar. Bekijk alle verschillen in het overzicht hieronder.

 

NPO Start 

 

NPO Start

met een gratis account 

 

NPO Plus  

(2,95 p/mnd) 

Uitzendingen terugkijken 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle tv-zenders 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle radiozenders 

Ja 

Ja 

Ja 

TT888 ondertiteling 

Ja 

Ja 

Ja 

Meerdere (kind)profielen 

Nee 

Ja 

Ja 

Persoonlijke aanbevelingen 

Nee 

Ja 

Ja 

Favorieten (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Kijk verder (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Notificaties voor jouw favorieten 

Nee 

Ja 

Ja 

Beeldkwaliteit 

SD 

SD 

HD 

Langer terugkijken dan op NPO Start 

Nee 

Nee 

Ja 

Zonder reclame 

Nee 

Nee 

Ja 

Previews en eerdere seizoenen 

Nee 

Nee 

Ja 

 

 

XITE Premium bij KPN

XITE geeft je dé nieuwe manier om muziekvideo’s te bekijken. Je kan kiezen uit zorgvuldig samengestelde themakanalen zoals ‘80s Flashback’ en ‘Siempre Latino’ of je kunt je eigen themakanaal aanmaken via de Mixer. Daarnaast kan je met je afstandsbediening heel eenvoudig video’s liken en skippen waardoor je zelf bepaalt welke muziekvideo’s je wilt zien en welke je liever overslaat. En het mooie is dat je dit alles kan doen zonder te registreren.

XITE kijk je op kanaal 22 en 207 en kun je starten met de rode knop. Heb je een 4K abonnement? Dan kijk je XITE in 4K kwaliteit op kanaal 691.

 

Accounts en bestellen

Je hebt bij XITE de keuze uit deze accounts:

  • Gratis account – registreren is niet nodig  
  • Premium account – 4,99 per maand

Geen zin in advertenties en zo vaak muziekvideo's skippen als je maar wilt? Ga naar 'Settings' in het XITE menu en word Premium!

 

Veelgestelde vragen

Hoe gebruik je Apps op TV? 

  1. Ga via [MENU] naar de optie 'Apps op TV'. 
  2. Kies de app die je op je tv wilt gebruiken en druk op [OK]. 
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening door de app. 
  4. Druk op de knop [TV] om terug te gaan naar het menu van Interactieve TV.

 

Op welke tv-ontvangers kun je de apps op tv kijken? 

De apps zijn beschikbaar op de VIP5202, VIP2952 en HMB2260 tv-ontvangers. Heb je een ZXV8001 of VIP1853 tv-ontvanger? Dan kan je de nieuwe apps mogelijk via jouw Smart TV kijken.


140 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoe is jouw tv ontvanger aangesloten op je Experia Box, @Petra227?

Wat bedoel je daarmee? Gewoon aangrsloten door de Kpn monteur met de goede kabels als je dat bedoelt

@Erik_  het probleem rondom NPO heb ik al maanden. Nu wordr weer beweerd dat NPO niet werkt omdat ik teveel Vodeoland kijk (terwijl ik dit pas een week heb). Ik heb daatom wederom alles gereset, software verwijderd. Terug naar fabriekinstellingen en weer werkt NPO niet!!! Ik vind het echt niet normaal hoe lang abonnees aan t lijntje gehouden worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat bedoel je daarmee? Gewoon aangrsloten door de Kpn monteur met de goede kabels als je dat bedoelt

Ik bedoel of het met een rechtstreekse kabel van tv ontvanger naar Experia Box gaat. Of dat er misschien nog iets tussen zit, zoals een switch of draadloze verbindingsset. Als dit laatste het geval is, dan kun je nog testen of het beter gaat met een rechtstreekse kabel, zonder iets ertussen.

We weten dat het niet altijd soepel loopt met de apps. Dat is ook iets waar onze tv mensen zich van bewust zijn en naar gekeken wordt. 

Wat kan helpen is om regelmatig de tv ontvanger te herstarten. Of hem af en toe een frisse start te geven (reset via de instellingen). En daarnaast om te zorgen dat de verbinding tussen tv ontvanger en modem zo ongestoord mogelijk is. Maar als je al deze dingen hebt gecontroleerd / hebt gedaan / al doet, en het werk nog niet optimaal, dan heb ik niet direct een verdere oplossing. Als je jouw forumprofiel zou willen invullen en hier weer reageert als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we nog even verder kijken of we gekke dingen zien in je aansluiting/abonnement. Maar ik heb geen garanties voor een oplossing.

@Erik_  ik heb mijn profiel ingevuld. Het spijt me om te zeggen maar ik begin het geloof in KPN kwijt te raken. Iik hen je vandaag al vaker een bericht gestuurd. Hierin geef ik aan dat ik gisteravond alles heb gereset etc, daarna ging ik naar Npo Plus en scherm liep na paar minuten alweer vast!

Er moet toch een reden zijn waarom het bij ons niet werkt en bij andere mensen wel!!! 

Toen ik begon bij KPN had ik problemen met de Wifi. Ik heb toen cubes gekocht. Hierdoor is dit probleem opgelost. Ik weet niet wat je bedoeld met Experia Box? Ik heb bij mij tv een kastje staan, bedoel je die?

@Erik_ , de zin: we weten dat het niet altijd soepel lloopt, vind ik een understatement. Bij ons werkt het altijd NIET!!

@Erik_ ik heb er echt wel 60 euro voor over om een monteur te laten komen als ik dan zeker zou weten dat het opgelost wordt maar ik begin het vertrouwen in KPN kwijt te raken. Ik stap beslist niet graag over naar een ander maar ik voel me genoodzaakt om dit te doen. Ik voel me beslist niet goed geholpen door KPN

Reputatie 7
Badge +17

@Petra227 ik heb een ticket voor je aangemaakt. De technische dienst gaat hier zo snel mogelijk naar kijken. Ze zijn op de hoogte van de eerder genomen stappen.

Wel heb ik om dit te kunnen doen je Experia Box nog 1 keer moeten resetten. Excuus als je hier overlast van hebt ondervonden. 

@Bram_ ik ben zojuist gebeld door een collega van je. We hopen dat het probleem nu wordt opgelost....

@Bram_ Na nog een frisse start die geen succes was, wordt een nieuwe ontvanger bezorgd. Bedankt KPN dat mijn probleem hiermee hopelijk wordr opgelost.

Reputatie 7

Dat is snel opgepakt @Petra227, ik verwacht dat het daarmee opgelost zal worden.

De kpn moet zich werkelijk kapot schamen over de werking van hun npo app. Werkt niet, loopt vast, alles in de war. Op een gegeven moment kreeg ik de kast niet meer uit. Alles hapert en/of loopt vast. En ja ik heb alles geüpdatet frisse start blabla etc. Waardeloos. Mijn geduld is op. Het probleem is onveranderd. Ondankt de vele meldingen. Ga je dan alsjeblieft kapot schamen. 

Bij mij lopen de programmas ook regelmatig vast in de NPO start app. Soms gaat geluid wel verder maar staat het beeld stil of andersom. 

Erg vervelend

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij lopen de programmas ook regelmatig vast in de NPO start app. Soms gaat geluid wel verder maar staat het beeld stil of andersom. 

Erg vervelend

Hi Enith, van de NPO app is dit, helaas, bij ons bekend. Heb je toevallig de optie op dit voor nu via de Smart TV zelf te bekijken? Mocht je dit hebben. 

Hier wordt in ieder geval aan gewerkt. 

ik ben benieuwd naar de vorderingen, dus daarom kom ik even kijken. Ik heb even voor kerst gemeld dat ook bij mij de NPO app bij KPN niet werkt, en dat is nog steeds zo. Ik lees alleen dat er aan gewerkt wordt, maar er is dus nog geen oplossing.

[btw, ik was ingelogd bij het bekijken van deze draad, maar om deze reactie in te voeren moest ik opnieuw inloggen en daarna weer opnieuw zoeken naar het forum en deze draad. KPN gaat vrij ver in het ontmoedigen van feedback van klanten, vind ik. Ik ben steeds weer een paar minuten bezig om uit te vinden hoe ik bij het forum en de feedback kom. Dat in tegenstelling tot het vinden van abonnementen op producten, diensten, aanbiedingen en handleidingen die wijzen hoe iets werkt als het werkt zoals het moet werken. Inclusief nog steeds de handleiding voor de NPOapp. Het zou KPN sieren als het bedrijf het lef zou hebben om te erkennen dat de NPOapp (en andere?) niet altijd (hoe vaak??) werkt en er een link naar deze draad in het forum bij zou geven, zodat klanten dat snel kunnen checken en weten dat het niet aan henzelf ligt.]

Onvoorstelbaar dat de npo start app niet normaal gebruikt kan worden en dat dit zo lang moet duren. Is er al een keer zicht op verbetering? 

Twee weken verder en nog is er geen zak veranderd. Ik snap niet waar je als bedrijf dan het lef vandaan haalt te zeggen ‘we zijn er mee bezig’. Of ‘wordt druk aan gewerkt’ Wie dan? Welk type mens is daar dan mee bezig. Zijn het wel mensen? Of wordt de npo app beheerd door de Freggels in de freggel grot? Waar zijn jullie dan mee bezig? Vast het lezen van de vele ontevreden reacties en smeekbedes aan het adres van een van de grootste telecombedrijven, om een door jezelf gefaciliteerd en aangeprezen NPO appje wat beter in elkaar te solderen. Man, man, man….wat heb je als verantwoordelijk NPO app persoon dan ontzettend droevig bestaan…je zal het maar zijn…misschien interesseert het je ook wel geen fli**er en glijdt dergelijke kritiek als boter langs je schouders. Als dat het geval is zou je misschien in overweging kunnen nemen ander werk te gaan zoeken. Iets ‘met zonder betalende klanten’ zeg maar….😭😭

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal. 

Ik snap dat het erg vervelend is dat de NPO app nog niet naar behoren werkt. 

Helaas is het voor klanten niet altijd zichtbaar als een bedrijf zegt "we zijn er mee bezig". Uiteraard doen we ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. 

Achter de schermen worden er testen uitgevoerd. Als de resultaten positief zijn zal de situatie hopelijk ook snel opgelost zijn. 

Hallo allemaal. 

Ik snap dat het erg vervelend is dat de NPO app nog niet naar behoren werkt. 

Helaas is het voor klanten niet altijd zichtbaar als een bedrijf zegt "we zijn er mee bezig". Uiteraard doen we ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. 

Achter de schermen worden er testen uitgevoerd. Als de resultaten positief zijn zal de situatie hopelijk ook snel opgelost zijn. 

En dat moet echt vele maanden duren?? Dat “achter de schermen uitvoeren van testen?” En dat dus zonder 1 enkel zichtbaar redultaat…echt? Serieus?…😂😂😂😂😂 

Nu maart 2023. App npo loopt nog steeds vast. Ook zenders HD glas 661 lopen vast. Wordt denk ik tijd voor ziggo. We blijven maar met de oude tv-tuner opgescheept zitten. Jammer Kpn. 

Als je deze update nog niet hebt, @Peerke57 , dan komt ie op 7  maart. Dat zou de prestaties van de apps moeten verbeteren!

Ikzelf gebruik de apps in mijn Arris VIP2952 niet i.vm. streamingbox én smart-tv.

Bedankt Peter. We hopen dat het opgelost is dan. Anders maar eens een ander belletje naar de klantenservice. Klaar mee dan. 

Reputatie 3
Badge

Het is 7 maart geweest en ik heb NMC 8.3.159_1

..en ik heb voor de zekerheid maar een "frisse herstart” gedaan.
Maar nog steeds vastlopers, bij de NPO app en ook bij You Tube

Heel triest dit loopt nu  MAANDEN

gelukkig heb ik een smart- tv en daar werkt alles prefect, maar ik betaal KPN om de app ook via mijn KPN afstandsbedienging te kunnen gebruiken

Ik ontdek net de themakanalen van Xite in mijn Samsung TV zelf. Samsung TV Plus. Geinig.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dit te horen, Mart. Is het wel beter geworden qua aantal vastlopers? Of merk je helemaal geen verschil? Want in dat geval is er misschien ook meer aan de hand in manier van aansluiten en dergelijke waar we naar kunnen kijken. Maak in dat geval een eigen topic hiervoor aan. Beschrijf dan wat je ervaart, hoe alles is aangesloten, wat je al geprobeerd hebt, etc...

Reageer