NPO Start app en XITE app bij KPN

  • 1 November 2022
  • 140 reacties
  • 13810 keer bekeken
NPO Start app en XITE app bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

NPO Start en XITE Premium bij KPN: twee nieuwe apps die beschikbaar zijn op je tv-ontvanger. Beide apps kunnen gebruikt worden door iedereen met een account bij NPO of XITE.

 

NPO Start bij KPN

Kijk nu alles van NPO in 1 app via de tv-ontvanger. In deze app vind je NPO Start en NPO Plus. Kijk nationale en internationale films, series, talkshows, documentaires, nieuws en actualiteitenprogramma’s. 

Let op: Live televisie kijken is niet mogelijk via de app. Je kijkt de standaard NPO zenders gewoon via de tv-gids zoals je gewend bent.

Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app. Of je zapt naar kanaal 205.

 

Accounts en bestellen

Je kunt bij NPO kiezen uit verschillende soorten accounts:

  • NPO Start – gratis en anoniem  
  • NPO Start – gratis en geregistreerd  
  • NPO Plus –  2,95 p/mnd 

Je maakt gratis een account aan via npostart.nl/aanmelden. Wil je zonder advertenties kijken? Kies dan voor NPO Plus voor 2,95 per maand.

 

Wat is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus?

NPO geeft je 3 mogelijkheden: NPO Start zonder account, NPO Start met een account en NPO Plus. De eerste 2 opties zijn gratis. NPO Plus kost 2,95 per maand.

Zonder account kijk je gratis en anoniem alle programma's van NPO terug. Als je een gratis account aanmaakt, heb je meer mogelijkheden. Je kan daarmee bijvoorbeeld gemakkelijk later verder kijken waar je gebleven bent.

NPO Plus zorgt ervoor dat je kijkt in HD kwaliteit én zonder advertenties. Programma's zijn dan ook eerder en langer beschikbaar. Bekijk alle verschillen in het overzicht hieronder.

 

NPO Start 

 

NPO Start

met een gratis account 

 

NPO Plus  

(2,95 p/mnd) 

Uitzendingen terugkijken 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle tv-zenders 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle radiozenders 

Ja 

Ja 

Ja 

TT888 ondertiteling 

Ja 

Ja 

Ja 

Meerdere (kind)profielen 

Nee 

Ja 

Ja 

Persoonlijke aanbevelingen 

Nee 

Ja 

Ja 

Favorieten (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Kijk verder (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Notificaties voor jouw favorieten 

Nee 

Ja 

Ja 

Beeldkwaliteit 

SD 

SD 

HD 

Langer terugkijken dan op NPO Start 

Nee 

Nee 

Ja 

Zonder reclame 

Nee 

Nee 

Ja 

Previews en eerdere seizoenen 

Nee 

Nee 

Ja 

 

 

XITE Premium bij KPN

XITE geeft je dé nieuwe manier om muziekvideo’s te bekijken. Je kan kiezen uit zorgvuldig samengestelde themakanalen zoals ‘80s Flashback’ en ‘Siempre Latino’ of je kunt je eigen themakanaal aanmaken via de Mixer. Daarnaast kan je met je afstandsbediening heel eenvoudig video’s liken en skippen waardoor je zelf bepaalt welke muziekvideo’s je wilt zien en welke je liever overslaat. En het mooie is dat je dit alles kan doen zonder te registreren.

XITE kijk je op kanaal 22 en 207 en kun je starten met de rode knop. Heb je een 4K abonnement? Dan kijk je XITE in 4K kwaliteit op kanaal 691.

 

Accounts en bestellen

Je hebt bij XITE de keuze uit deze accounts:

  • Gratis account – registreren is niet nodig  
  • Premium account – 4,99 per maand

Geen zin in advertenties en zo vaak muziekvideo's skippen als je maar wilt? Ga naar 'Settings' in het XITE menu en word Premium!

 

Veelgestelde vragen

Hoe gebruik je Apps op TV? 

  1. Ga via [MENU] naar de optie 'Apps op TV'. 
  2. Kies de app die je op je tv wilt gebruiken en druk op [OK]. 
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening door de app. 
  4. Druk op de knop [TV] om terug te gaan naar het menu van Interactieve TV.

 

Op welke tv-ontvangers kun je de apps op tv kijken? 

De apps zijn beschikbaar op de VIP5202, VIP2952 en HMB2260 tv-ontvangers. Heb je een ZXV8001 of VIP1853 tv-ontvanger? Dan kan je de nieuwe apps mogelijk via jouw Smart TV kijken.


140 reacties

Reputatie 3
Badge

Hm.. ik zal er eerst nog wat verder induiken, maar als je 5 minuten naar een programma zit te kijken en het  begint al te schokken dan is de lol er al vanaf.
De manier van aansluiten  heb ik de afgelopen maanden al uitgebreid getest (ander kastje, andere kabel...) en met de smart TV loopt het als een trein…..
Ik ben wel heel benieuwd of ik de enige ben die nog problemen heeft.

Reputatie 3
Badge +1

app werkt goed ik vind het alleen jammer dat als ik via de app kijk via mijn tv 

dat hij goed bijhoud wat ik bekeken heb

bij de app op mijn kpn kastje gebeurd dit niet

hier ben ik uiteraard ook op ingelogd 

Reputatie 7
Badge +30

Bedoel je, @Marco van O. dat de app op onze ontvanger niet bijhoudt waar je in een programma bent gebleven als je stopt met kijken en later verder wilt gaan? 

En heb je het dan over NPO Start, of over de Xite app?

Reputatie 3
Badge +1

ik heb het over de npo app op mijn tv zelf werkt het wel gewoon maar via het kpn boxje niet

Reputatie 7
Badge +30

Check, dank je, @Marco van O., we geven het door!

Reputatie 3
Badge +1

even voor de duidelijkheid het gaat om de app op de vip5202

Reputatie 3
Badge

Hm.. ik zal er eerst nog wat verder induiken, maar als je 5 minuten naar een programma zit te kijken en het  begint al te schokken dan is de lol er al vanaf.
De manier van aansluiten  heb ik de afgelopen maanden al uitgebreid getest (ander kastje, andere kabel...) en met de smart TV loopt het als een trein…..
Ik ben wel heel benieuwd of ik de enige ben die nog problemen heeft.

..inmiddels heb ik nog eens goed gekeken en ik moet zeggen dat het lijkt mee te vallen. 
Gelukkig maar, nu maar hopen dat het zo blijft..
 

Reputatie 3
Badge +1

bij loopt de npo app perfect alleen hij houd niet bij wat ik gekeken heb en waar ik eventueel gebleven ben op de helft van een aflevering bijvoorbeeld 

Reputatie 7
Badge +30

@Marco van O., we gaan dit doorgeven aan de NPO. Die moeten dit aanpassen. Daarvoor nog twee extra vragen: wat is het merk en type van je smart TV, en wat is de versie van de NPO app daarop? 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een Samsung tv van 4 jaar oud en de NPO versie is 1.16.1 uit 2019

Reputatie 7
Badge +30

Super, dank je, @Marco van O. 👍🏻

Reputatie 7
Badge +30

Nog een laatste vraag, @Marco van O., ben je op de NPO app op je smart tv ingelogd met je NPO account, en is dit dan een NPO Start of (betaald) Plus account?

Reputatie 3
Badge +1

ik ben op alle twee ingelogd met een betaald plus abbonoment 

Reputatie 7
Badge +30

Merci!

Een en al ellende met NPO Plus!! Heb abo al eens opgezegd, maar hoorde dat het verbeterd zou zijn. Opnieuw geabonneerd, maar nog steeds zijn er om de haverklap storingen : geluid valt weg en/of video stopt in zijn geheeld en dan moet ik weer terug naar beginscherm en naar de serie die ik aan het kijken ben/was en ook weer naar de juiste aflevering.

Nog even en ik zeg weer op, dit is niet waar ik voor betaal. Meer ergernis dan kijkplezier.

Reageer