News

NPO themazender wijziging

  • 30 November 2021
  • 119 reacties
  • 21766 keer bekeken
NPO themazender wijziging

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

119 reacties

Elska schrijft: Kan ik die dan ook allemaal achter elkaar bekijken net zoals live tv of moet ik steeds het volgende programma aanklikken?

Helaas kachelt het met opnames niet achter elkaar door. Mogelijk, doordat het zo kort is en er een uitloop bij opnamen van 20 minuten is, staan er in 1 opname wel 2 programma's.

Opnamepakket 4,99 per maand. Na 1 maand weer op te zeggen, maar ik het 't inmiddels al een aantal jaren. Sterker nog: ik heb iTV sinds maart 2011 alleen maar met opnemen. Had vroeger zelfs 3 videorecorders. 2 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.

Live pauzeren kan ik al meer dan 20 jaar met diverse apparaten.

Goedemorgen allemaal. ​Alle begrip voor jullie reacties, helaas is deze beslissing niet aan ons (don’t shoot the messenger:see_no_evil:) . De vele publieke programma’s voor kinderen blijven gewoon te vinden op NPO Zappelin (via NPO 3), NPO Start en de gelijknamige apps. Je kunt uiteraard het Kidspakket of Pluspakket overwegen als aanvulling op het basispakket. 

Meer informatie over ons zenderaanbod kun je vinden op de website: Zenderoverzicht en (Extra) zenderpakketten.

Jammer dat de klant dan weer extra moet betalen voor iets wat NPO heeft besloten. Vind KPN steeds meer te kort schieten wat betreft tv aanbod. Je betaald klauwen met geld, maar wat je terugkrijgt wordt steeds minimaler

Zenderwijziging kanaal 83 is niet doorgevoerd. NPO Politiek is verdwenen (ook op 81). Niet leuk i.v.m. de kabinetsactualiteit. 

 

Admin: samengevoegd met het NPO topic

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen, even ter info een update over de NPO zenderwijzigingen. De zender NPO Politiek en Nieuws staat op dit moment nog in het Pluspakket. Zoals ook in het startbericht vermeld hoort deze in het basispakket te staan. Er wordt ‘as we speak’ aan gewerkt om dit zo snel mogelijk te herstellen.

Heb de tv-ontvanger gereset en probleem was opgelost. Sorry, had ik dus eerst moeten doen.

@mesjeu@Alexandra 

De naam in de gids moet ook nog aangepast naar Politiek & Nieuws. Je loopt éven weg v.d. tv en hoppa; het is aangepast.

Op dit moment is er geen uitzending: we zien een lege Tweede Kamer. Ze gaan om 12 uur verder. Met debat over de coronamaatregelen. Dus niet betr. het nieuwe kabinet.

Je kunt ook (for the time being) kijken via

https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuws

Reputatie 7
Badge +19

@mesjeu Super, fijn om te horen! En dank voor de terugkoppeling en tip @PeterG  :)

Reputatie 4
Badge +5

C/I zit nu op 44 en 75

Reputatie 7
Badge +19

Allen, tijd voor een volgende update. Het euvel is verholpen - NPO Politiek en Nieuws moet nu te zien zijn in het basispakket, op zender 83. Heeft iemand de mogelijkheid om dit voor ons te testen? @PeterG ben jij in de buurt van de tv? :)

Reputatie 4
Badge +5

Er is beeld op 83 maar nog niet in HD?

En C/I is nu op 44 en 75 te zien?

@Alexandra, ik heb zelf het pluspakket. Kan dus niet testen of Politiek & Nieuws werkt in het basispakket.

Er is beeld op 83 maar nog niet in HD?

En C/I is nu op 44 en 75 te zien?

Dit is wel apart. Want niet aangekondigd. Op zich is 75 ook logisch, na RTL Crime. Echter is er op 75 geen beeld en geluid. Wel Gids idd met C&I.

Er is beeld op 83 maar nog niet in HD?

@denvug_ams 

De NPO geeft Politiek & Nieuws nog niet door in HD.

@Alexandra , @Paul_ , @Jose_ .

In de zenderlijst, als je op de ok-knop klikt, is de naam van 83 aangepast.

Echter… in de GIDS en de INFOBALK staat nog alleen politiek met het oude logo.

Reputatie 7
Badge +13

@Alexandra, ik heb zelf het pluspakket. Kan dus niet testen of Politiek & Nieuws werkt in het basispakket.

Er is beeld op 83 maar nog niet in HD?

En C/I is nu op 44 en 75 te zien?

Dit is wel apart. Want niet aangekondigd. Op zich is 75 ook logisch, na RTL Crime. Echter is er op 75 geen beeld en geluid. Wel Gids idd met C&I.

Op Zender 75 is als het goed is nu de verwijzing te zien naar C/I op zender 44. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @PeterG

Ik ga er vanuit dat dit in de loop van de dagen vanzelf wordt gewijzigd, we houden het in de gaten. 

Geachte kpn,

ik vind het erg zonde dat het kanaal 43 verdwenen is.

is het mogelijk dat er weer een zender komt met 24 uur herhaling van het journaal?

 

*Admin: verplaatst naar algemeen topic

 

Reputatie 5
Badge +5

Hier kan KPN niets aan doen. Dit is een beslissing van de NPO.

 

*Admin: verplaatst naar algemeen topic samen met bericht van Elizabethapd

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Elizabethapd ,

Helaas bestaat NPO nieuws niet meer sinds 15 december 2021. Daar kan KPN verder niets aan doen. 

NPO Nieuws

De content die op NPO Nieuws wordt uitgezonden, is na het stoppen terug te vinden op het digitale themakanaal NPO Politiek en Nieuws.
 

NPO Politiek en Nieuws

NPO Politiek en Nieuws is voortaan de zender voor politieke debatten, nieuws-uitzendingen, evenementen, (politieke) persconferenties en sport in het basispakket op zender 83

 

*Admin: verplaatst naar algemeen topic samen met bericht van Elizabethapd

@Elizabethapd , welkom op het forum. 

een zender komt met 24 uur herhaling van het journaal

Dat gaat de NPO dus niet meer doen….

En ook zeer onnodig aangezien je ALLE journaals tot een week terug opnieuw kan zien. Via de gids met de groene knop.

Het nut van zo'n kanaal (dát kanaal dus) ontging mij de laatste jaren aangezien álle providers al enkele jaren “terugkijken via de gids” aanbieden. Al in het basispakket.

NPO Nieuws is nu samen met Politiek. Maar wel met veel minder herhaling van de journaals.

 

*Admin: verplaatst naar algemeen topic samen met bericht van Elizabethapd

Is het mogelijk om NPO Politiek en Nieuws(83) op de oude positie van NPO nieuws, 43, te zetten?

Reputatie 7
Badge +21

Nee @goudseKaas , dat kan niet. KPN bepaalt de positie op de lijst.

In dit geval vereist de npo dat ie op 83 moet. Maar kpn heeft 'm wel in basis gezet. Het zijn 2 cijfers om in te tikken. 

In dit geval vereist de npo dat ie op 83 moet. Maar kpn heeft 'm wel in basis gezet. Het zijn 2 cijfers om in te tikken. 

Wist niet dat kanaal nummer onderdeel was van het contract met NPO.

(Ik verlang naar vroegah toen je zelf bepaalde wat de zender volgorde was.)

@goudseKaas schrijft: Wist niet dat kanaal nummer onderdeel was van het contract met NPO.

Heeft in persbericht en pers gestaan.

https://pers.npo.nl/persberichten/npo-scherpt-extra-zenderaanbod-aan-drie-kanalen-met-aanvullende-programmering#content

https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-claimt-kanaalnummers-bij-ziggo-kpn-en-andere-distributeurs/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-npo-politiek-en-nieuws-komt-in-het-basispakket/

https://mediamagazine.nl/kanaalnummers-themakanalen-npo-bij-alle-aanbieders-gelijk/

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2021/12/12/npo-gestopt-met-npo-zappelin-extra-en-npo-nieuws/

Of je nou 43 of 83 intoetst….

Dit heeft NPO naar de providers gecommuniceerd:

81 NPO 1 Extra
82 NPO 2 Extra
83 NPO Politiek & Nieuws (basispakket)

Dus van 1 en 2 Extra mogen providers zelf beslissen of het basis of plus is. Meestal plus. Gedurende corona heeft NPO wel gevraagd (...) of NPO 2 Extra voorlopig via basis mag. Meeste providers doen dat ook.

Reputatie 7
Badge +20

Op 1 van deze 2 heb je straks de NPO top 2000.

 

De top 1000 van KINK vind ik persoonlijk de beste dit jaar.  (maar dat is natuurlijk persoonlijk). 

Ik hou van Hartrock en alternative music. 

Heeft niets met leeftijd te maken, ik ben met pensioen.