Beantwoord

NPOstart werkt niet via de app of kanaal 205

  • 7 December 2022
  • 4 reacties
  • 1182 keer bekeken

Is er zicht op het oplossen van het probleem bij NPO start op kanaal 205 en via de app. Bij het starten van een programma gebeurt er niets. Via telefonische hulp kwam ik gisteren ook niet verder. Alle andere apps werken wel.Het zou mooi zijn als het probleem wordt opgelost. Dank alvast.

icon

Beste antwoord door Heek 7 December 2022, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Kanaal 205 is geen kanaal, maar een snelkoppeling naar de app van NPO start.

 

Restart de KPN tv decoder.

Zet met de schakelaar achterop de KPN tv decoder uit. (haal hem dus van de spanning (volksmond stroom) af voor 1 minuut (2 is beter volgens mij).

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.

Kijk of hij het daarna wel doet.

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.đŸ˜‰

Hartelijk dank voor de reactie. Twee minuten de tv decoder van de stroom afgehaald en daarna weer opgestart. Zowaar NPO start begon nu sneller met het opstarten en ik kon de gezochte uitzendingen bekijken op de televisie via het menu van de apps. Na het bellen met de helpdesk gisteren had ik een minuut gewacht met het opstarten. Twee minuten is dus beter.  

NPO start werkt niet via 205, wel via de app

NPO Start werkt op smart TV

Als je NPO start Plus wil hebben op je TV kan dat wel via je mobiel en moet je wel een smart TV hebben.

Je wordt lid van NPO Start, daar moet je dan een code aanmaken (4 cijfers). Want die heb je nodig. Als je dat niet zo gauw kunt vinden tik je pincode bovenin het zoekveld.

Vervolgens download je op je mobiel de NPO Start app. Je zoekt op je smart TV de app van NPOStart.

Daar log je dan in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens gebruik je de pincode en dan moet je de code die je op je TV App ziet invoeren. Als je dat hebt gedaan, kom je ik de home pagina van Start en vervolgens zoek je wat om te kijken en krijg je vlekkeloos beeld en geluid.

Maar in tegenstelling tot Ziggo heeft KPN de boel niet ge-updated; dus zonder smart TV heb  je pech! Niet te kijken via de knpApp en kanaal 205. Jammer.

Het heeft dus helemaal niets te maken met opnieuw opstarten van het medium of decoder. 

Succes. Het was voor mij twee dagen zoeken maar het is mij gelukt.

Groeten Ipi