Omwisselen van vier 8 jaar oude tv-ontvangers i.v.m. ouderdom en gebreken

  • 28 May 2023
  • 26 reacties
  • 517 keer bekeken

Hoe kunnen de 4 HD-tv ontvangers kosteloos worden omgewisseld voor nieuwe? De huidige ontvangers zijn 8 jaar oud en resetten regelmatig zichzelf of deze moeten gereset worden. Dit gebeurd nu te vaak.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hoi @Handleiding ZTE H369A ,

Zijn het de Motorola VIP1853 ontvangers?

Zo ja, die kunnen omgeruild worden via deze link.

 

Bij een nieuwer type(HMB220&VIP2952) hoeven die niet omgeruild te worden en zouden ze ook prima moeten werken.In dat geval:

Hoe zijn de ontvangers verbonden met het modem?Zit er een switch, DVS of ander apparaat tussen?Zo ja, welk type?

Heb je mogelijk een SMA omvormer in je netwerk?Gezien dat je een V10 als modem hebt zou dat geen issue moeten geven, maar misschien...

Het zijn alle 4 Arris VIP2952 ontvangers van KPN en allemaal rechtstreeks via LAN kabel op de V10 KPN modem aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +9

Een nieuw abonnement afsluiten bij KPN en dan krijg je 4 nieuwe KPN TV+ boxen. Wellicht ben je dan ook nog goedkoper uit. 

TV+ is zeker een optie.Maar de VIP2952 is een prima ontvanger en zou als 'ie direct op de V10 aangesloten is ook prima moeten werken.

Zou je kunnen omschrijven welke apparaten er allemaal in je netwerk zitten, @Handleiding ZTE H369A ?Ik denk dat er wat stoort.

Nee, dat doe ik niet. De ontvangers zijn denk ik, na 8 jaar, aan vervanging toe  

Er zijn geen veranderingen opgetreden in de aansluitingen. De ontvangers zijn gewoon aan einde levensduur. 

Badge +19

De software is nog steeds up to date. Dus alle vier de poorten van de v10 zijn bezet door tv ontvangers? Of toch ergens een switch? Dat er één kapot is kan maar alle vier lijkt me stug.

Lezen is dus moeilijk nik zeg niet dat ze kapot zijn. Ze zijn verouderd, waardoor steeds vaker de ontvangers zelf tijdens kijken gaan resetten of vast blijven staan. Ze zijn gewoon verouderd. 

De ontvangers zijn gewoon aan einde levensduur

Euh, zeg jij. KPN ondersteunt ze nog volledig. Nog geen maand geleden nog update gehad. Bij defect worden ze vervangen door de... Arris VIP2952 😉🙂. 

KPN levert en ondersteunt deze huur ontvangers en bepaalt dus of ze nog coulant zijn.

Ze worden geleverd sinds 2017. Ze kunnen dus niet ouder dan krap 6 jaar zijn.

resetten regelmatig zichzelf of deze moeten gereset worden. Dit gebeurd nu te vaak

Dat is natuurlijk lastig. Aangezien  ze alle 4 hetzelfde probleem vertonen lijkt mij het een probleem in het netwerk thuis. Eigen router? Switches ertussen. Die mogelijk onlangs vernieuwd zijn. 

Eigen router en indien ja, heeft ie wel IGMP Proxy server voor routed IPTV?

Switches wel IGMP Snooping?

 

De mijne uit 2017 doet het nog perfect. Zelfs beter sinds er “eco stand-by” op mogelijk is. Het geheugen wordt dan elke dag leeg gemaakt en hij koelt bij uit staan helemaal af. Anders loopt héél langzaam het geheugen vol en gaan ze na maanden wat trager worden. Ook af en toe uitzetten met de schakelaar op de achterzijde doet dat 'truukje’.

Helemaal nieuwe ontvangers i.p.v. bij omruil weer VIP2952? Dan naar het nieuwste abonnement met TV+ ontvangers.

 

Badge +19

Beetje eigenwijs he? Ze zijn niet verouderd!! En als ze al omgeruild worden krijgt u gewoon hetzelfde type weer. Maar een moderater gaat hier op reageren.  De wachttijd is ca vier dagen.

Reputatie 7

Mijn HMB2260 stamt uit 2014.

Naar mij weten werd toen ook de VIP2952 al geleverd. (Klik)

Reputatie 7
Badge +24

Lezen is dus moeilijk nik zeg niet dat ze kapot zijn. Ze zijn verouderd, waardoor steeds vaker de ontvangers zelf tijdens kijken gaan resetten of vast blijven staan. Ze zijn gewoon verouderd. 

U bent niet degene die bepaald of ze verouderd zijn. Dat is KPN. 

De tv ontvangers die u heeft worden nog steeds van nieuwe firmware voorzien. En als u als nieuwe klant bij Budget Thuis een abonnement afsluit, dan krijgt u deze ontvangers ook gewoon. Budget Thuis heeft geen andere ontvangers dan deze. En volgens mij zijn er nog een paar providers die deze ontvangers gebruiken bij hun klanten.

Dus nee, deze ontvangers zijn niet verouderd. 

Er zijn geen veranderingen opgetreden in de aansluitingen.

De firmware is wel veranderd. Daardoor kan iets wat 8 jaar geleden goed werkte nu misschien niet meer werken. Zo werken de ontvangers tegenwoordig met multicast. Hiervoor is IGMP-Snooping nodig op het netwerk.

Gebruikt u een switch in uw netwerk? 

Een ander veel voorkomende bron van storingen is een draadloze verbindingset. Heeft u die?

Mijn HMB2260 stamt uit 2014.

Naar mij weten werd toen ook de VIP2952 al geleverd. (Klik)

Ik denk dat dat artikel uit 2014 in 2016 is aangepast toen de Arris VIP2952 erbij kwam. De Arris 5202 wordt er namelijk ook in genoemd. Die was er januari 2014 (datum startbericht) ook echt nog niet. Die is in oktober 2019 gekomen met de introductie van Hussel.

De VIP5202 werden in 2014 al wel geproduceerd.Maar nog niet uitgeleverd idd.

Mogelijk dat er in 2014/15 wel testers de box hebben gehad.

Reputatie 7
Badge +20

Lezen is dus moeilijk nik zeg niet dat ze kapot zijn. Ze zijn verouderd, waardoor steeds vaker de ontvangers zelf tijdens kijken gaan resetten of vast blijven staan. Ze zijn gewoon verouderd. 

 

Wat is verouderd?

Ze werken nog perfect.

KPN levert ze volgens mij zelfs nog.

 

Dit is wel een typisch voorbeeld van de weggooi maatschappij.😣

Bij afsluiten KPN alles in 1 abonnement in 2015 heb ik deze Arris (4stuks) idd ontvangen. Dus mogelijk behoor ik, zonder dit te weten, tot een test groep. En daarom ben ik van mening dat de levensduur van dit soort middelen door dagelijks gebruik eindig is. 

Ik heb alleen directe LAN verbindingen naar de V20 experiabox

Het probleem zou natuurlijk ook in de V10 kunnen zitten.

Maar wat zit er nou verder in je netwerk?Denk aan sonos, zonnepanelen omvormers, smarthome apparatuur etc.

Reputatie 7
Badge +20

Bij afsluiten KPN alles in 1 abonnement in 2015 heb ik deze Arris (4stuks) idd ontvangen. Dus mogelijk behoor ik, zonder dit te weten, tot een test groep. En daarom ben ik van mening dat de levensduur van dit soort middelen door dagelijks gebruik eindig is. 

 

Nee, ik had de Arris 2952 ook al in die tijd.

Is een zeer goede KPN HD decoder.

Levensduur, kan meer dan 10 jaar met gemak zijn.

 

Ik ben in april overgestapt op KPN tv+ en heb nu de nieuwste KPN tv+ box (DIW7022)

Maar ik begrijp uit je eerdere antwoorden dat je dat niet wilt.

Ik denk wel dat je dan voordeliger uit bent, als je zou besluiten om het toch te doen.

Zie voor meer informatie hier. 

 

En wat @martijn197108 aangeeft, is ook een mogelijkheid voor problemen.

Laat een ontvanger eens een uur helemaal uit door middel van de schakelaar op de achterkant. 

Hij koelt dan helemaal af én het werkgeheugen is weer leeg.

Zelf gebruik ik eco stand-by. Dan is ie ook helemaal uit behalve het IR oog aan de voorkant. Dan gaat ie met de afstandsbediening weer aan.

Met 4 ontvangers scheelt eco op alle ook op stroomverbruik. 

Reputatie 7

De apparatuur die je hebt is inderdaad niet verouderd, als het apparaat niet aantoonbaar defect is is er geen mogelijkheid deze te vervangen. 

De Motorola VIP1853 die al werd genoemd is een verouderde ontvanger. Mensen die die nog in gebruik hadden kregen daarover een bericht en konden die via een speciale pagina op onze website omruilen. Dat is voor de ontvanger die jij hebt niet van toepassing. 

Er zijn door de anderen al een aantal tips en vragen gesteld om je te helpen, heb je daar al naar kunnen kijken?

Hoe kunnen de 4 HD-tv ontvangers kosteloos worden omgewisseld voor nieuwe? De huidige ontvangers zijn 8 jaar oud en resetten regelmatig zichzelf of deze moeten gereset worden. Dit gebeurd nu te vaak.

Of de apparatuur van KPN is verouderd is bij KPN niet afhankelijk van algemene normen of van Economische levensduur, KPN lijkt hierin te hanteren de mentaliteit, penny wise pound foolish en als ze ze niet omwisselen blijven de centjes binnenkomen en lijkt dat niets te kosten.  Het is heel simpel. Take it or leave if. Wij hebben een 2953 en een 2260 (ik weet niet of die van na de tweede wereldoorlog is  🤣 ) staan, de laatste heeft echt issues met PIP aan. Dus we kunnen niet echt gebruik maken voor wat we betalen. Maar de enige mogelijkheid is een andere provider. Jammergenoeg is dit voor ons een minor issue met KPN, dus we nemen het maar voorlopig voor lief. Je weet nooit of er nog eens een concurent komt die een beter totaalproduct levert dan KPN. 

Overigens, voor ons is het niet echt een issue, dat is de 1Gbits upload. Als het voor jou wel zo is bel even met 0800-0402. Je weet niet wat voor mogelijkheden er zijn als je de juiste medewerker treft. (Wel vragen aan de babbelbox: “ik wil een medewerker spreken”).

Reputatie 7
Badge +20

@dommeke 

Rare reactie.

Zo lang bestaat digitale televisie niet en HD zelf pas 10 jaar standaard.

 

Overstappen, kan ook binnen KPN hoor.

Zoals eerder vermeld.

Je kan overstappen bij KPN op het nieuwe KPN tv+ abonnement.

Dan krijg je de nieuwste KPN tv+ decoders (DIW7022 en @dommeke die hebben een andere manier van ondertiteling.

En als je 0800-0402 belt, en het vraagt, krijg je hoogstwaarschijnlijk ook nog korting. 

@dommeke

Rare reactie.

Zo lang bestaat digitale televisie niet en HD zelf pas 10 jaar standaard.

 

 

Bedankt voor de les. Maar de enige tekst in mijn bericht waar jij op kan doelen is vergezeld van een Smiley, m.a.w. overdrachtelijk bedoeld. 

Maar waarom kaap je een topic van een ander om mij de les te leren. 

Reputatie 7
Badge +20

@dommeke 

Ik lees jou helemaal niet de les.

Als jij het zo opvat, dan mijn excuus hiervoor.

 

Ik probeer alleen mensen te helpen. 😉😊

 

Ik doelde op dit deel, kwam bij mij een beetje vreemd over.

 KPN lijkt hierin te hanteren de mentaliteit, penny wise pound foolish en als ze ze niet omwisselen blijven de centjes binnenkomen en lijkt dat niets te kosten.  Het is heel simpel. Take it or leave if. Wij hebben een 2953 en een 2260 (ik weet niet of die van na de tweede wereldoorlog is  🤣 ) staan, de laatste heeft echt issues met PIP aan. Dus we kunnen niet echt gebruik maken voor wat we betalen. Maar de enige mogelijkheid is een andere provider. Jammergenoeg is dit voor ons een minor issue met KPN, dus we nemen het maar voorlopig voor lief. Je weet nooit of er nog eens een concurent komt die een beter totaalproduct levert dan KPN.