Beantwoord

Ondertiteling bbc werkt niet, zou ook een handleiding willen voor de tv box

  • 2 February 2023
  • 35 reacties
  • 980 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag abonnee geworden van kpntv. Lukt mij niet om ondertiteling bbc te krijgen. Iemand advies? Zou ook handig zijn als er een gebruiksaanwijzing is voor het "kastje" DIW 7022. 

icon

Beste antwoord door tjiplub 14 February 2023, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Vandaag abonnee geworden van kpntv. Lukt mij niet om ondertiteling bbc te krijgen. Iemand advies? Zou ook handig zijn als er een gebruiksaanwijzing is voor het "kastje" DIW 7022. 


Handleiding

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Henrik1 ,

Op de afstandsbediening van de nieuwe TV+ decoder zit helaas geen teletekstknop. Ook geen teletekst meer onder de zender. Het is nu een aparte teletekst-app.

 

Reputatie 2

Wat houdt de aparte teletekst-app precies in?

Is het nou wel of niet mogelijk om de DIW 7022 ondertiteling bij Duitse zenders en de BBC te krijgen?

Naar aanleiding van een antwoord op een oud bericht van mij vrees ik van niet. Hopelijk blijkt het toch wel mogelijk.

 

 

Reputatie 2

Niet mogelijk. 

De teletekst app, overigens niet specifiek voor het kpn kastje maar voor alle Android-TV apparaten, is alleen de NOS Teletekst.

Op dit moment is er in TV+ alleen ondertiteling voor mensen met hoorproblemen in de op Nederland gerichte zenders. Het werkt (nog) niet bij BBC, en de Duitse zenders en Arte.

Workaround voor die laatsten. Download ook de 'gewone’ Android-TV KPN iTV app op het kastje. Totdat het bij TV+ wel werkt. Dan is die daarvoor niet meer nodig.

Reputatie 2

Bedankt Peter voor jouw reactie.  Kun je me nog iets meer hierover vertellen. Als ik jouw instructie volg, heb ik dan wel ondertiteling bij bij BBC etc?. Ik ben een digibeet: hoe download ik die app en hoe maak ik het werkend? Dank alvast voor je reactie.

Je dient op de box ingelogd te zijn met je Google account. (als je Gmail gebruikt is dat je Google account).

Ga naar apps op de box. Selecteer Play Store van Google. Zoek daarin naar bijvoorbeeld kpn itv. Hij heeft onderstaande afbeelding in de store. Downloaden en inloggen met je itv abonnementsnummer (2000000xxxxxxxx) en pincode en het werkt.

KPN iTV app

 

Reputatie 7
Badge +20

TIP.

Ik gebruik meerdere Gmail adressen, zodat ik op elk apparaat een eigen inlog en eigen mal adres heb.

Waarschijnlijk als ik t.z..t. de KPN tv+ box neemt, verstandig om ook daarvoor een apart gmail adres aan te maken.😉

Reputatie 5
Badge +3

Je mag een Google account gebruiken, hoeft niet. En inderdaad, gebruik een uniek account.

Reputatie 2

Peter: jouw advies opgevolgd, zonder succes overigens.  De app geeft aan: alleen Nederlandse ondertiteling. Jammer.  Toch nogmaals bedankt voor jouw hulp.

Ja, dat geeft ie aan. Maar er is ook bij de BBC, Duitse zenders en Arte ondertiteling.

BBC One, zojuist….

 

Je dient op de box ingelogd te zijn met je Google account.

Even later :

Je mag een Google account gebruiken, hoeft niet.

Wat is het nu, wel of niet ?

Hallo @KeesYagi als je geen Google-diensten wenst te gebruiken op je tv-toestel of je tv-decoder, hoef je dat niet te activeren. Heb ik ook niet gedaan.

Ik heb mijn Google-accounts alleen geactiveerd binnen mijn mobiel en tablet omdat je daar niet zonder kunt. maar dat is bij dat tv-spul echt onnodig als je geen apps gebruikt en puur ‘ouderwets’ tv kijkt.

 

Je dient op de box ingelogd te zijn met je Google account.

Even later :

Je mag een Google account gebruiken, hoeft niet.

Wat is het nu, wel of niet ?

KPN heeft enkele apps geïnstalleerd: Viaplay, HBO, Videoland, Netflix, NPO, NOS Teletekst, Spotify, Prime Video en Youtube al geïntegreerd. Deze en TV+ kan je gebruiken zonder Google Account. 

Om andere apps uit de Play Store te downloaden zul je toch echt een Google Account op de 7022 moeten gebruiken.

Het betreft hier uitleg omtrent de KPN iTV app. Die zul je uit de Play Store moeten downloaden.

Reputatie 2

Ingelogd met Google account; resultaat ongewijzigd: geen ondertiteling. Peter: heb jij ook het DIW7022 kastje?

 

Ja, dat (foto) is op het nieuwe kastje. Maar dus niet met de TV+ weergave maar via de '’gewone'’ Android-tv app van kpn.

En het werkt ook op de Android-TV in de slaapkamer.

Reputatie 2

Ik heb de android app ook geinstalleerd op mijn tablet. Wederom, geen ondertiteling bij BBC etc. Wat doe ik verkeerd? 

Ik heb de android app ook geinstalleerd op mijn tablet. Wederom, geen ondertiteling bij BBC etc. Wat doe ik verkeerd? 

Dat kan ik van hier niet beoordelen. Wel ondertiteling aan gezet bij de instellingen???

Overigens leidt mij bij de BBC de tekst juist af van het gesprokene. Ik versta het beter zonder ondertiteling. Zeker met die wandelende tekst bij live ondertiteling. Net als bij duitsland. Ik versta Duits beter dan dat ik het lees. Dito met Engels.

Reputatie 2

Zeker. Nogmaals gecheckt of de ondertiteling ook op de tablet aanstaat. Dat is het geval. Wat ik al eerder zei: Onder instellingen, Ondertiteling staat: voor Nederlandstalige programma's. De geinstalleerde applicatie = Interactieve TV KPN, versie 7.6.2

Nou, via de app in de tablet kan kloppen. Ik heb geen tablet maar wel een smartphone. Via die app is er ook geen ondertiteling van de bbc.

Maar….

Via de Android-tv app KPN iTV en via de website https://tv.kpn.com is die er wel degelijk.

Maar zoals ik al zei. Mét die ondertiteling kan ik het bijna niet meer volgen. Ik versta Engels (en Duits) prima. Maar lezen gaat langzamer en wordt ook nog vertaald (in mijn hoofd). 

Ik heb altijd ondertiteling (die is niet uit te zetten) met Engelstalig op NL zenders. Dan vind ik het, gek genoeg, wel prettig.

Reputatie 2

Tot vorige week had ik TV via Ziggo. Atijd goedwerkende ondertiteling. Maar misschien verandert dat bij hen ook met hun nieuwe ontvanger. Achterlopende ondertiteling is inderdaad erg vervelend en leidt af. Ik beheers beide talen ook zeer goed, maar toch is een juist werkende ondertiteling een plus.  Om het nog beter te kunnen verstaan gebruiken mijn vrouw en ik nu bij engelstalige programma's een koptelefoon. 

Overigens: de klantenservice van de KPN heeft de nodige moeite gedaan mijn vragen te beantwoorden. De dienstdoende dame vertelde echter dat de nieuwe ontvanger bij hen ook nog veel vragen oproept.  Nu zijn er zoveel doven en slechthorenden in Nederland; zou toch voor de KPN ook een reden moeten zijn om een goedwerkende ondertiteling aan te bieden. In ieder geval, nogmaals mijn dank.

Nu zijn er zoveel doven en slechthorenden in Nederland; zou toch voor de KPN ook een reden moeten zijn om een goedwerkende ondertiteling aan te bieden. In ieder geval, nogmaals mijn dank.

Volgens Google zo'n 1,5 miljoen slechthorenden. Daarvan zijn er ongeveer 13.000 doof. (bron)

En tja, wettelijk moet kpn het alleen bij Nederlandse zenders aanbieden. NPO, RTL en Talpa vallen onder die regel. Zij moeten het aanbieden, bij 80 % van hun NL talige programma's, en de provider moet dat doorgeven.

Het is bekend dat het bij de BBC, Duitse en Arte nog niet werkt. 

Hier gaat dát prima met de Android-TV app van kpn op de 7022….

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Henrik1, jammer dat je niet 100% tevreden bent met je tv 😬

We hebben dit verzoek van meer mensen ontvangen en dit doorgespeeld naar de ontwikkelaars, hopelijk zal het in de toekomst wél mogelijk worden gemaakt om ondertiteling aan te zetten voor buitenlandse zenders.

Badge

Hallo, ik heb alles gedaan maar ik kan de ondertiteling bij de buitenlandse zenders niet krijgen,

ik zet de BBC aan en het tekening van ondertiteling naast het hartje staat aan, maar ik krijg ze niet.

wat moet ik verder doen?

alvast bedankt 

ida

Zoals vermeld in dit topic werkt de ondertiteling nog niet met de BBC, Duitse zenders en Arte. @VogueVogue 

Workaround vermeld in het topic.