Beantwoord

Ondertitelingstoets op 888 zetten lukt niet goed

  • 16 January 2022
  • 6 reacties
  • 427 keer bekeken

Bij het kijken naar de BBC zetten we vaak de engelse ondertiteling aan. Wanneer je op de ondertitelingsknop op de afstandsbediening drukt verschijnt er -88 linksboven in beeld. Volgens mij hoort daar 888 te staan  zodat je direct de teletekst ondertiels krijgt. Maar -88 is geen juiste pagina dus moet je 888 intoetsen. De KPN helpdesk weet geen beter advies te geven dan stekker eruit en na een tijdje er weer in, watniets helpt. Weet iemand hoe dit te programmeren is?

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 17 January 2022, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@PaulNWT Om de ondertiteling aan te zetten dien je teletekst in te schakelen met de daarvoor bestemde knop op de afstandsbediening. Bij een aantal zenders kom je dan op teletekstpagina 100, bij andere zenders blijft het beeld dan zwart, al dan niet met een tekst. Vervolgens dien je bij de meeste zenders teletekstpagina 888 in te toetsen, waarna de ondertiteling verschijnt. Het is dus niet mogelijk om meteen na het inschakelen van teletekst op ondertitelingspagina 888 te komen.

Piet.

Dank voor uw reactie. Ik was in de veronderstelling dat de knop op de afstandsbediening voor ondertiteling was (dat ken ik van andere systemen), maar ik begrijp dat die knop alleen een   teletekst knop is en ja dan kun je inderdaad niet anders doen dan de juiste pagina kiezen .  Hoewel ik niet begrijp waarom er dan geen 100 gekozen wordt maar -88. Als je dat nu op 888 kunt instellen zou t ook handig zijn.

Paul

Reputatie 7
Badge +9

@PaulNWT Niet alle zenders geven op pagina 100 een teletekstsignaal door. Als een tv-ontvanger van een zender geen signaal op teletekstpagina 100 ontvangt, zal de ontvanger veelal een afgekort nummer aangeven. In uw geval is dat dus -88. Het is niet mogelijk om dat in te stellen op 888, want in de meeste gevallen zal een kijker toch in eerste instantie op teletekstpagina 100, de inhoudspagina, willen komen. Vandaar dat het nummer voor de ondertitelingspagina daarna toch moet worden ingegeven.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor uw reactie. Ik was in de veronderstelling dat de knop op de afstandsbediening voor ondertiteling was (dat ken ik van andere systemen), maar ik begrijp dat die knop alleen een   teletekst knop is en ja dan kun je inderdaad niet anders doen dan de juiste pagina kiezen .  Hoewel ik niet begrijp waarom er dan geen 100 gekozen wordt maar -88. Als je dat nu op 888 kunt instellen zou t ook handig zijn.

Paul

 

Bij BBC kan je geen 100 kiezen, omdat BBC niet meer met teletekst werkt.

Alleen 888 voor ondertitels is bij BBC nog beschikbaar. 

 

Probeer het maar eens met bijvoorbeeld NPO1, dan heb je wel 100 etc. :wink:

Reputatie 1

Bij het kijken naar de BBC zetten we vaak de engelse ondertiteling aan. Wanneer je op de ondertitelingsknop op de afstandsbediening drukt verschijnt er -88 linksboven in beeld. Volgens mij hoort daar 888 te staan  zodat je direct de teletekst ondertiels krijgt. Maar -88 is geen juiste pagina dus moet je 888 intoetsen. De KPN helpdesk weet geen beter advies te geven dan stekker eruit en na een tijdje er weer in, watniets helpt. Weet iemand hoe dit te programmeren is?

Of probeer op Teletext pag. 889. 

Reputatie 7
Badge +20

Bij het kijken naar de BBC zetten we vaak de Engelse ondertiteling aan. Wanneer je op de ondertitelingsknop op de afstandsbediening drukt verschijnt er -88 linksboven in beeld. Volgens mij hoort daar 888 te staan  zodat je direct de teletekst ondertitels krijgt. Maar -88 is geen juiste pagina dus moet je 888 intoetsen. De KPN helpdesk weet geen beter advies te geven dan stekker eruit en na een tijdje er weer in, wat niets helpt. Weet iemand hoe dit te programmeren is?

Of probeer op Teletekst pag. 889. 

 

Ondertetels zitten inderdaad op 888

Je moet dus 3 achten intikken.

Maar wel op de KPN tv decoder, niet op je tv, als je de KPN tv decoder gebruikt. (ga ik wel van uit).

Het is teletekst waarop je klikt op de KPN AB.

De ondertitels in teletekst zitten op 888, ook bij BBC.