Beantwoord

Ontvanger blijft hangen bij updaten

  • 28 November 2022
  • 18 reacties
  • 100 keer bekeken

Al weken lang heb ik problemen met mijn tv ontvanger. Hij blijft bij het updaten hangen op 75%. (Verbonden met superwifi). Na direct aan de router gehangen te hebben leek het probleem opgelost, maar na een paar dagen exact hetzelfde. Meerdere keren deze cyclus doorlopen, geen oplossing dus nieuw kastje. 
 

Nieuw kastje aangesloten. Deze begin gelijk software te updaten en bleef hangen op 75%. De superwifi ontvanger is gewoon zichtbaar in mijn netwerk. 
Direct aan de router gekoppeld loopt het percentage op tot 85, op dat moment schakelt de ontvanger zichzelf direct uit. 
 

Meerdere keren alles gereset (router, tv ontvanger, wifipunten), maar hetzelfde probleem blijft. 
Inmiddels wil ik wel heel graag een oplossing! 
 

Bedankt al ast voor de hulp :)

icon

Beste antwoord door Leejora 12 December 2022, 10:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Leejora 
De tv-onvanger moet direct op de experiabox aangesloten worden tenzij je een extra router gebruikt die IGMP-snooping ondersteund.
Gebruik je een switch en wil je daar ook TV afnemen dan ook moet die IGMP-snooping ondersteunen.

Het kan wel via superwifi maar het is niet ideaal

Whut? De experiabox staat in de gangkast, daar staat mijn tv vanzelfsprekend niet. Het heeft altijd prima gewerkt, tot de afgelopen paar weken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Leejora, welkom hier. 

Ontvanger start dus niet op. Maakt niet uit welke begrijp ik en of je deze nou via een kabel of via de SuperWifi hebt aangesloten. Ontvanger heb je gereset, maar dan blijft het hetzelfde? 

Al hoop ik dat het ondertussen al opgelost is. Zo niet hoor ik het graag. 

Helaas nog niets opgelost. Eerlijk gezegd heb ik het ook opgegeven. 
Superonhandig zo, maar iets anders dan zichzelf uitzetten bij 85% als hij aan de Box zit of vastlopen hij 75% aan de superwifi doet- ie niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat balen zeg. Ik wil graag nog met je meekijken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eens meekijken. Want niks doet het nu he. 

Ondertussen kan je natuurlijk wel Online tv kijken. 

Gelukkig lukt online kijken wel :D

 

ik heb eea ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +20

Gelukkig wel ja. 

je hebt 2 ontvangers toch? Beide blijven hangen als ze rechtstreeks op het modem zijn aangesloten?

Je krijgt geen foutmelding te zien?

Ontvanger is goed gereset?

Heeft het modem ook al een reset gehad?

Nee, maar 1 ontvanger in gebruik. De andere ligt ergens ongebruikt op zolder. 
Allebei goed gereset. 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk. dus goed gereset. Je sluit deze nu met een kabel rechtstreeks op het modem aan? 

En dan blijft die dus hangen? Want dat zie ik wel. Is nu belangrijk dat de juiste manier van aansluiten gedaan wordt. 

Dus rechtstreeks op het modem nadat ontvanger goed gereset is. 

Werkt dat niet, nog een keer resetten, dan andere poort in het modem proberen of andere kabel. Gaat het dan goed?

De ontvanger zet zichzelf uit na 85% bij rechtstreeks aansluiten op de box. Ik zal eens een andere poort proberen. Andere kabel al geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +20

Heeft een andere poort geholpen?

Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen!

Helaas hetzelfde resultaat. Kastje zet zich bij 85% uit en bij de superwifi weer op 75% uit. 

Reputatie 7
Badge +20

heel bizar. Ik heb je een nieuwe ontvanger gestuurd. Je kan de oude omruilen voor een nieuwe bij het PostNL punt uit de sms die je hebt ontvangen.  Hoor graag hoe de nieuwe werkt.

Dank je! Ik hoop dat het lukt! Zal hem voor de zekerheid eerst in de box prikken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop het ook. Hoor het graag. 

Ik prikte het nieuwe, en andere model, kastje in en het werkte direct! Super :)

Dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +20

Top! Fijn dat het nu werkt. Veel kijkplezier gewenst.

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten.Â