Ontvanger steeds opnieuw opstarten , ik zet de ontvanger met standby uit

  • 24 June 2022
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik dacht dat mijn probleem over was toen ik een nieuwe modem kreeg maar nu als ik de tv en ontvanger uitzet en weer aan zet niet meteen maar na een paar uur dan moet de ontvanger zich opnieuw opstarten ik heb achter de knop al uit gezet met de stekker eruit dan laad hij zich ook opnieuw maar als ik hem dan weer met de standby knop uitzet begint het weer opnieuw opstarten 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik dacht dat mijn probleem over was toen ik een nieuwe modem kreeg, maar nu als ik de tv en ontvanger uitzet en weer aan zet. Niet meteen, maar na een paar uur dan moet de ontvanger zich opnieuw opstarten en heb ik achter de knop al uit gezet met de stekker eruit dan laad hij zich ook opnieuw maar als ik hem dan weer met de standby knop uitzet begint het weer opnieuw opstarten 

 

Lastig en vervelend probleem.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de TV? HDMI rechtstreeks of via?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (router), met UTP kabel of via?

 

Als je hem uit zet met de knop achterop (stekker mag gewoon in stopcontact blijven) hoe lang wacht u dan voor het aanzetten?

Dat moet minimaal 1 minuut (ik hou 2 minuten aan).

 

Laat u hem normaal gewoon in Stand-By staan? 

 

Welke Experiabox heeft u?

 

Vul ook al jouw gegevens in, in je account van dit forum.

Alleen de moderater kan die zien (medewerker KPN).

Dan kan hij / zij ook meekijken en op afstand controleren. 

@Gaby Piet als je een 5202 ontvanger hebt kan het zijn dat je de ECO stand geactiveerd hebt. Dan gaat de ontvanger na ca 15 min in diepe slaap en duurt het opstarten langer. Dat is voorbij als je die ECO stand uitzet, maar dan gebruikt de ontvanger in standby wel meer energie. 

Reputatie 7
Badge +20

@Gaby Piet 

Je kan in het menu ook instellen na hoeveel tijd de ontvanger uit moet gaan.

Misschien staat hij op 2 uur of zo.

Pas dat aan. 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze met de Experiabox verbonden? 

Reputatie 7

Hoi @Gaby Piet, ik zie dat je ook een ander topic had, daarin zei je kort nadat dat je dit topic plaatste dat je de ECO stand had uitgezet en dat het daarmee was opgelost. Is dat nog steeds het geval?