Beantwoord

opeens geen ITV meer mogelijk terwijl een monteur op locatie is geweest

  • 24 June 2022
  • 9 reacties
  • 94 keer bekeken

casus/grootprobleem (“computer says NO”)

Wij zijn/waren al meer dan 10 jaar een tevreden klant met internet en ITV (witte afstandsbediending).
tot nu 24-06-2022

uiteenzetting

  • ongeveer 2 weken geleden (in overleg met KPN) een monteur uitgenodigd omdat we sneller internet wilde. Geld was niet in eerste instantie het probleem, gedacht werd zelf om de grondkabel op te grafen.
    Deze heeft de lijn doorgemeten en kwam op een meting van 8Mbit/s (genoeg voor ITV  , maar niet super snel). Deze vastlegging zit ook in onze klanten dossier bij KPN (en online inzichtelijk voor ons)
    Op zijn aanraden en iom klantenservice 4g modem genomen via KPN, abonnement wordt daardoor omgezet naar Hussel (kan niet meer terug)
     
  • Hierna werd ITV afgesloten en is het niet meer mogelijk (volgens de computer van KPN) om ITV te hebben. (monteur, die wij moesten betalen ;  meet 8Mbit/s, maar kom KPN geeft 4Mbit/s aan

Na begin deze week (maandag 20juni2022) contact gehad te hebben met de helpdesk van KPN , gaf de helpdesk medewerker aan niets te kunnen doen en hij dit probleem moest escaleren naar een andere afdeling (intern). Dit kon enkele dagen duren.

Mij is door hem aangeraden, om afgelopen week, onze online account in de gaten te houden
en zodra ITV bestellen mogelijk was dit meteen te doen. Dit om zo kort mogelijk zonder TV te zitten


Ik vroeg hem toen (20juni2022) voor de zekerheid , wanneer moet ik weer gaan bellen als het nog niet geregeld zou zijn ,(want meestal krijg je geen bericht als iets niet lukt , alleen als iets wel lukt)
en jawel hoor, niets gehoord / geen feedback ontvangen  van KPN op vrijdag (vandaag 24-06-2022).

Zelf gebeld.
De medewerker die ik nu aan de telefoon kreeg heeft alles nagekeken en zij dat de computer aangaf dat ITV niet meer kon.  
Opmerking alle buren/buurt  hebben ‘gewoon’ nog ITV van KPN.  IK ga hun dus inlichten over het feit dat KPN dit zomaar stop kan zetten en dat ze hier bedacht op moeten zijn dat KPN dan niets meer kan (of wilt) doen.
Totaal 45 minuten in gesprek en in tussentijds in de wacht gezet. Elke onderbreking vatte de medewerker op als storing in zijn verhaal en om te voorkomen dat zij zou stoppen heb ik 3maal hetzelfde verhaal gehoord. Technisch veel geleerd , maar de uitkomst was steeds ‘Computer zegt dat het niet kan’  een fysiek meting 2 weken geleden op lokatie had hier geen invloed op.

Aan het einde van het gesprek gaf hij aan dat hij het hele verhaal snapte (ook van de monteur meting EN de buren die ook KPN hebben EN 10 jaar zonder noemenswaardige storing ITV gekeken) en ook mij  compleet begreep waarom ik het niet snap omdat hij dit zelf eigenlijk ook wel zag,  maarrrrr  çomputer says NO’ (en andere interne afdeling dus ook …...)

 

samengevat (status 24 juni 2022):

We zijn al 10 jaar klant bij KPN en hebben email/mobiel/ITV ontvangen.

2 weken gelden : monteur komt langs en meet lijn door (8MBit/s) en abonnement wordt omgezet naar Hussel met hulp van 4G modem (Nu hebben we 38Mbit internet)

En nu kunnen we geen TV meer krijgen van KPN omdat de computer dit zegt……

Wat een wereld en wat een slechte service. Nu al meer dan 1 week zonder ITV gen geen uitzicht op beter.

Helaas levert Ziggo niet op deze lokatie

 Digiteen maar proberen dan , maar vooral  IPTV  aanschaffen => veel breder aanbod en met een internet verbinding van 38Mbit/s die we nu hebben zeker geen probleem.

 

Wees gewaarschuwd.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 25 June 2022, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Veenkade3! Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Daarvoor dank. Maar ik kijk graag voor je wat we kunnen doen om de tevredenheid weer helemaal terug te brengen.

Gezien de geschiedenis wil ik je in dit geval vragen je profiel in te vullen. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt.

Dan kan ik bij je gegevens zodat ik in de systemen kan zien hoe alles ervoor staat.

Ik wil met de informatie in je bericht geen beloftes maken over wat ik kan doen om dingen terug te draaien. Wel kan ik beloven de schouders er onder te zetten en mijn best te doen. Je vraag is in ieder geval duidelijk. 🙂

Reputatie 7
Badge +9

@Veenkade3 en @Bram_ ik lees graag mee en ben benieuwd. Ik heb op dit moment een oud abonnement met Televisie. Mijn basis snelheid is 6 mbit/s via ADSL met daarnaast een 4G modem welke is aangesloten op mijn Experiabox. Wanneer ik overstap naar een Hussel abonnement ben ik benieuwd of ik televisie kan behouden. Tegenwoordig schijn je minimaal 10 of 11 mbit/s te moeten hebben op je ADSL lijn om televisie te kunnen afnemen. 

Wat een vervelende situatie.

Als je de i-TV dienst gewend bent wil je niet meer anders natuurlijk.

Vh was het zo dat van af 7 Mb/s er itv (SD) werd geleverd, maar met Hussel is dat pas van af 12 Mb/s. En dat geldt dus voor de DSL lijn zonder de 4G toevoeging.

Je zou wel tv kunnen kijken via een streamingdienst. Bijvoorbeeld canaldigitaal-app of NLziet-app. Beide zijn in een smart-tv te vinden.
Via NPOstart heb je gratis de 6 NPO tv zenders en de 9 radiokanalen.

Helaas levert Ziggo niet op deze lokatie

Ook geen andere kabelaar? Bv Delta in prov. Zeeland. Of helemaal geen coax in huis?

Bij DSL + 4G zou kpn mijns inziens wel i-TV kunnen leveren maar dan bv app only. Je zou met die 4G ondersteuning makkelijk op 4 tv's (of ook laptops) tegelijk kunnen kijken natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +17

@Veenkade3 gezien je nog niet in het topic gereageerd hebt ga ik er vanuit dat je een oplossing hebt gevonden voor het iTV probleem. Mocht dit toch niet zo zijn laat het dan hier weten. Dan helpen we je alsnog de dingen op te lossen. 🙂

Reputatie 7
Badge +17

@Hoopvol ik heb voor je gekeken. Ik kan het pakket voor je omzetten maar ik kan niet garanderen dat daarna tv blijft werken. Ik zie ook in de directe toekomst geen verbetering van de verbinding op de planning staan.

Om de garantie te geven dat je tv kan blijven kijken wil ik je aanraden het pakket niet om te zetten naar Hussel. 

Reputatie 7
Badge +9

@Bram_ dan ga ik niets doen en blijf ik bij mijn huidige pakket. Bedankt voor het uitzoeken. 

@Hoopvol 

Je hebt nu SD kwaliteit via de decoder  neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG ja zeker. Ik heb ook een 4G modem aangesloten op mijn Experiabox. Ik kan wel streamen naar mijn televisie via mijn telefoon. Er zit niet anders op. Nog geen glasvezel. Ik ben te vreden met de KPN. Er is op dit moment niemand anders die zulke snelheid kan leveren over een telefoonlijn. 

Ah, mooi, @Hoopvol . Met streamen (casten!) met een chromecast kun je wél HD kijken. Dan gebruik je nml het deel via 4G. Daar kan geen gewoon iTV over aangezien dat überhaupt niet kan bij 4G. (ooit wel via 5G VLAN 4 maar zover is het nog niet)