Opgelost: Problemen iTV met video-on-demand diensten

  • 31 March 2022
  • 57 reacties
  • 1091 keer bekeken
Opgelost: Problemen iTV met video-on-demand diensten
Reputatie 7
Badge +20

Storing KPN iTV + video-on-demand diensten


Er is op dit moment een algemene storing gaande met interactieve TV en de KPN iTV app. We werken er hard aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen.
Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. 

Onze excuses voor het ongemak!

 

Update 3: 22-07-2022 om 02:25
De storing is verholpen.

Update 2: 21-07-2022 om 22:18
Advies is om de tv-ontvanger niet te herstarten of te resetten (de ontvanger kan dan in een beperkte modus komen)

Update 1: 21-07-2022 om 21:18 uur - iTV problemen met video-on-demand diensten.
Je ervaart problemen met opnames maken en terugkijken, pauze TV en films huren. Zowel via ontvanger als iTV Online. 

Herstart of reset van de tv-ontvanger is niet nodig.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ligt het systeem er weer uit?

* Op mijn ontvanger kan ik tenminste nog live kijken. Maar opnames staan wel in het lijstje, maar zijn niet af te spelen.

* Op tv.kpn.com zie ik alle opnames van de laatste weken in de lijst staan - ook die, die ik al lang verwijderd heb. Maar afspelen kan ik ze ook hier niet.

* Die app geeft alleen maar 'Sorry...' bij elk onderdeel.

Dus alleen maar ellende. Meer mensen hier last van?

Reputatie 6
Badge +6

Hier ook hetzelfde verhaal. Kan niks terugkijken op TV ontvanger en via de app, wel Live TV en internet.

 

Allestoringen.nl meld ook zichtbaar meer meldingen:

https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb het probleem hier ook. Ben nu bezig de software van de Arcadyan box opnieuw te installeren.

 

Reputatie 4
Badge +3

 

Als je het mij vraagt is er een flinke storing!

Kan alleen live kijken via de ontvanger.

Verder doet niets het! De app start niet op. 
Opnames laden niet. 

Hopelijk duurt het niet al te lang. M'n hele geplande avond is nu al naar de knoppen. (gebaseerd op opnemen en opnames kijken nml)

 

Admin: samengevoegd met reeds lopend topic

Same here.

Ah, @MinneH , is weer 'slimmer’ dan ik. Ik vergeet altijd op http://kpn.com/storing te kijken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Allen, er lijkt inderdaad wat aan de hand te zijn met het terugkijken van opnames. Je krijgt dan een foutmelding. We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing. 

Advies is om geen reset van de ontvanger uit te voeren. Dit is geen oplossing. 

Reputatie 7
Badge +9

Haha @PeterG , ja, same here 😂

Reputatie 7
Badge +12

Klopt, hier dezelfde problemen. 

Reputatie 4
Badge +3

Same here.

Ah, @MinneH , is weer 'slimmer’ dan ik. Ik vergeet altijd op http://kpn.com/storing te kijken.

Nouou, ik zou dat van mezelf niet zo snel zeggen. Het is het algoritme denk ik.

Maar goed, voor nu zeg ik "De computer heeft altijd gelijk”😁😁😁😁

Reputatie 7
Badge +10

Er is sowieso af en aan 3 dagen storing. Vanmiddag hier weer de melding zender niet beschikbaar. Bij mijn ouders zijn regelmatig alle diensten niet beschikbaar, de V10a brandt daar vaker rood dan groen en dat ding is niet eerder op advies zo vaak herstart. En het lullige is dat mijn ouders Telfort mobiel hebben en prepaid, een extra databundel zit er ook niet in 😡

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG ,

Ik gebruik geen losse ontvanger, maar de app werkt gewoon. 
Verder gebruik ik zoals je weet Digitenne. 

Het zijn niet alleen opnames, @Bart_Z .

Ook de app doet het niet. Noch via tv.kpn.com, noch in de phone, noch in het streamingboxje, noch op mijn Samsung TV. 

Je kunt alleen (live) kijken via de ontvanger. En verder niets.

Lijkt wel op de storing van enkele weken ( 3 ?) geleden. Toen kon je ook alleen live kijken via de ontvanger. En verder niets. Alleen lag toen vaste telefonie er ook uit (hier).

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @PeterG ,

Ik gebruik geen losse ontvanger, maar de app werkt gewoon. 
Verder gebruik ik zoals je weet Digitenne. 

Ehhh...nee, hier werkt die app toch echt niet:

 

Reputatie 4
Badge +3

Nadat de software opnieuw is geïnstalleerd, krijg ik het volgende scherm te zien:

 

De app werkt hier op geen enkel device, @Noordzee . Overal alleen eindeloos draaiend groen rondje.

En na 2 minuten overal 

“Sorry… kan de xxxxx niet laden”

XXXX= startpagina, programma informatie en de rest.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

De KPN TV app op mijn IPhone werkt gewoon. (Ingelogd via KPN-ID) Op de TV beneden weet ik niet, er wordt nu door mijn vrouw live TV gekeken via Digitenne. 

Reputatie 7
Badge +12

Het is gelukkig bekend, kan er weinig over zeggen alleen hoe groter het probleem hoe groter het oplosteam wordt, en in mijn ogen is dit een gigantisch groot probleem. 😅

Reputatie 4
Badge +3

Bij mij werkt het niet op de iPad en Android telefoon

Ai, Frisse start is met zo'n storing zelden positief, @MinneH . Kun je nu zelfs niet meer live kijken?

Reputatie 4
Badge +3

Ai, Frisse start is met zo'n storing zelden positief, @MinneH . Kun je nu zelfs niet meer live kijken?

@PeterG Zie mijn screenshot van een paar posts eerder. 

Geen programma informatie, wel TXT888. Menu en Gids knoppen geven hetzelfde scherm als in de screenshot.

inloggen bij KPN iTV lukt niet meer op laptop.

Vanmiddag nog wel. Er is een onverwachte fout opgetreden 500-10000. 

is er een storing?

Reputatie 4
Badge +2

Nadat de software opnieuw is geïnstalleerd, krijg ik het volgende scherm te zien:

 

 

Op mijn ZTE ontvanger dezelfde foutmelding, beeld lijkt nog minder dan de oude SD zenders.

Bij de EK dames vanavond lijkt wel of het beeld stroperig is, grasveld vol vlekken.

 

Heb dezelfde storing wel met een andere melding onder in beeld, via de VIP 5202 Arris box.

(STB-dtv-01-beperkte modus)

 

De aanbevolen oplossing werkt nog niet, wel al 2 x geprobeerd. 

De melding van nieuwe software kwam in beeld, echter is niet opgestart. 

Bij 2e poging van herstarten kreeg ik melding van een update voor de AB, dus deze ook enige momenten onbruikbaar, waarna wel melding in beeld dat de AB is geupdate…

Kan wel de eerste 16 tv zenders bekijken, slechts zonder enige info, beeld lijkt bij voetbal EK wel iets scherper dan op mijn andere ZTE box. 

 De ontvanger start steeds op het info kanaal van Videland op met de verwijzing naar de nieuwe kijk wijze van hen op de decoder.

@Anneke-Anna ,

Mijn moeder had vanavond tijdens Boulevard inderdaad ineens "zender niet beschikbaar ". HDglas. Die werkt nú wel.

Is er op dit moment een storing met de modus om terug te kijken, etc.?