[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40222 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Sinds de update configureert het modem zichzelf meerdere keren per week. En nu start Netflix niet meer op. Blijft op 20% hangen. Waardeloos. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 1
  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Arris VIP2952 V2 
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Opname kijken 
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Vandaag rond 20:20
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • 2e keer dat jk het mee maak. Scherm wordt zwart en na een seconde of 30 een reboot
Reputatie 1

Ook bij ons start het tv kastje regelmatig zelf opnieuw op. 

Het gebeurt tijdens live tv kijken, terug kijken, Netflix en opnamen. 

Nu net weer gebeurt rond 22.10 tijdens terug kijken. Nadeel nu kunnen we niet verder kijken van terug kijken want je kan niet spoelen. 

Vanmiddag starte hij ook al op met de radio zender aan. 

We hebben een Arris VIP2952 

We hebben het kastje gereset volgens de beschreven manier. Maar helaas geen oplossing ook hier. 

Probleem wel pas na de grote update. Daarvoor geen last van gehad. 

Hoop op snelle oplossing heel vervelend als de kastje in een keer herstart. 

Hallo allemaal,

 

Idd zelfde problemen sinds het nieuwste tv kastje in ons bezit is, tijdens YouTube of netflix spontaan geen verbinding meer. Kastje valt uit en gaat opnieuw opstarten of we krijgen de melding 'zender niet beschikbaar'. Modem herstarten en kastje rebooten, helpt allemaal niet. Gebeurd meerdere malen per dag en op willekeurig tijdstip. Is er inmiddels een andere oplossing? Wil graag verder met Ferry Bouman op mijn nieuwe Oled tv ;) 

Beste,

Ik heb dit probleem ook. Profiel ingevuld

Dank voor jullie info. Ik ga navragen of het team nog behoefte heeft aan vrijwilligers. Mocht je mee willen werken gaan we vragen om een paar poorten in het modem open te zetten. Enige kennis van inloggen op een experiabox en de webinterface is dan gewenst. (het is niet super ingewikkeld). Mocht je hier aan mee willen doen, laat het weten.

Reputatie 6
Badge +3

Het wordt nu toch wel erg ergelijk. Iedere avond tijdens kijken van Netflix valt ie uit en start opnieuw. 

 

Jup, dit scherm zie ik ook geregeld voorbij komen. Ik heb een Arris 2952. Soms gebeurt het herstarten twee keer op een dag, soms een week niet (zoals de afgelopen week). Kan niet zeggen of het vooral 's avonds of overdag gebeurt, kan ik me niet herinneren. Vervelend is het wel. Gebeurt bij mijn weten vooral tijdens het tv kijken. Netflix gebruik ik niet, opnames terugkijken soms wel. 

Ik heb net een film aangezet vis Netflix en kijk deze nu al een uur zonder problemen.

Reputatie 7

Ik heb net een film aangezet vis Netflix en kijk deze nu al een uur zonder problemen.

Gelukkig heeft niet iedereen last van dit issue.

Het issue lijkt zich in ieder geval te beperken tot de Arris VIP2952V2.

Heel vervelend inderdaad,  hier nu al 5 keer opnieuw opgestart en dat terwijl je een film via Netflix probeert te kijken. Duurt geen 3 minuten voor er weer een nieuwe opstart komt.

Het type: HMB2260

Ook hier is de box regelmatig spontaan geherstart. Zowel tijdens gewoon tv lijken als tijdens radio luisteren. Graag een oplossing.

Reputatie 6
Badge +3

Ook hier is de box regelmatig spontaan geherstart. Zowel tijdens gewoon tv lijken als tijdens radio luisteren. Graag een oplossing.

Als je nu eens die paar extra vragen van KPN beantwoord (zie eerste post), zal dat KPN meer helpen denk ik.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • ARRIS VIP 2952 V2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Tv kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • 11:20
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • Sowieso paar keer per week
Reputatie 2

Hoi, ook bij mij en mijn buren hetzelfde probleem van regelmatig opnieuw herstartende tv-ontvangers.

de ontvangers zijn van Type Arris VIP2952.

bij mij is het vaak tijdens Netflix kijken, soms wel 2 keer op een avond. Bij mijn buren over het algemeen overdag tijdens het tv-kijken (tijdens de Tour de France, zij waren niet blij). Graag een oplossing hiervoor want het is nogal vervelend elke keer. Als ik de reacties hierboven lees zie ik type Arris wel heel vaak voorbij komen. Als het daaraan ligt, dan graag een nieuwe ontvanger van een ander merk! 

Reputatie 5
Badge +6
  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • HMD2260
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  •  24 kichten  en rtl 7 
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • 24  om 09:30  en rtl 7 rond 14:30 
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • sinds een paar weken geen last meer gehad ,, heb toen alles gereset modem en glasvezelkastje  .gisteren op zaterdag 26-09  2 keer weer last van gehad heb daarna niks gedaan en heb er tot nu toe nog geen last van gehad 
  • Heeft de ontvanger andere problemen?
  • Ja, blokkerig beeld  ( denk door het weer gisteren avond ?) en regelmatig loopt hij vast met foutcode's  140 en 143 . ook mijn tv krijgt geen internet verbinding meer dan zet ik hem op wifi doet hij het wel na de tv uitgezet te hebben is er weer een vaste verbinding 

 

Reputatie 7
Badge +20

Arris 2952

Het is niet de eerste keer.

Vandaag, 27-09-2020 om ongeveer 16.00 uur

Ned. 1 op kanaal 661

Software opnieuw eerder gedaan, geen effect.

(geplaatst om 17:03 uur)

Hier ook slechts 2 X sinds de omzetting spontane herstart gehad.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Arris vip2952 via DSL
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? Radio luisteren, TV kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? eerste 02:00 uur; tweede keer week of 3 later om ca. 17:00 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Nee

En dan nu nog even dezelfde vragen voor mijn moeder. Heeft sinds 1 week nu nieuwe software.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Arcadyan hmb2260 via FttH
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? TV-kijken, net met zenderwissel
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? vandaag om ca 16:45 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? tot nu niet….
Reputatie 7

Hier ook slechts 2 X sinds de omzetting spontane herstart gehad. 

Maar twee keer is toch twee keer te veel?!

 

 

Hier precies hetzelfde, hij start meerdere keren per dag op. Heb meerdere keren gebeld en meerdere malen iemand gesproken die niks wist en dus niks deed maar uiteindelijk werd me een nieuw kastje beloofd maar heb ik niet gekregen want afdeling logistiek vond het niet nodig want meer mensen hadden hier last van zeiden ze. Al met al moest ik maar afwachten wanneer het probleem verholpen is. Ondertussen mag je je wel scheel betalen aan abonnementsgeld maar service is er niet bij. Herstarten van modums of wat dan ook werkt niet!!! Het is dikke rotzooi!!! Ik ben bij Ziggo weg gegaan want daar was het ook ellende maar dit is al net zo slecht!!! Ik denk dat ik maar weer terug ga naar Ziggo!

Reputatie 7
Badge +30

@Cubaonmymind welkom! Ik heb jouw bericht naar dit topic verplaatst. Wil je het startbericht eens doorlezen?

 

@Schijtzooi wil jij de vragen uit het startbericht ook beantwoorden? We proberen zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Het vervelende is, dat een omruil niet altijd de oplossing is. Anders hadden we dit natuurlijk al gedaan. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Dank voor jullie info. Ik ga navragen of het team nog behoefte heeft aan vrijwilligers. Mocht je mee willen werken gaan we vragen om een paar poorten in het modem open te zetten. Enige kennis van inloggen op een experiabox en de webinterface is dan gewenst. (het is niet super ingewikkeld). Mocht je hier aan mee willen doen, laat het weten.

Ik wil best mee doen….. als is de experiabox niet mijn beste vriend. 

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn @Basjed85! We kunnen altijd een poging wagen met de Experia Box :slight_smile:

Zou je de vragen uit het eerste bericht willen beantwoorden? En in je profiel in willen vullen op welk mobiel nummer je te bereiken bent en welke Experia Box je in gebruik hebt?

de tv ontvanger blijft vast lopen. ook na de 2 stappen, waar je de kpn contact en service elke keer weer beland. wat is er mogelijk om dit op te lossen? sinds de laatste update zijn de interactieve tv mogelijkheden er niet beter op geworden.

Wat is volgens u stap 1 en 2?

 

Volg stap 1 en vervolgens stap 2 uit.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Ik heb dit issue op twee decoders soms meermaals per dag. Uiterst vervelend.

Heeft kpn al een oplossing

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic