Storing

[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

  • 20 November 2020
  • 216 reacties
  • 12804 keer bekeken
[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

216 reacties

Hier hetzelfde probleem met Chromecast 1e en 2e generatie

Sinds gister ook storing op kpnitv naar chromecast3, alles bijlangsgelopen, wifi modem chromecast apps en opnieuw geinstalleerd en werkt correct, maar beeld van kpn blijft zwart , NPOapp werkt overigens wel goed via de chromecast

Reputatie 7

Hier hetzelfde probleem met Chromecast 1e en 2e generatie

Interessant. Dat maakt het issue een stuk complexer immers daarmee lijkt het probleem dus ook niet gekoppeld aan de Chromecast zelf immers ik ervaar geen problemen i.c.m. met een Chromecast 2.

Hier hetzelfde probleem met versie 1. Dus niet alleen bij de V3.

Hier hetzelfde probleem met Chromecast 1e en 2e generatie

Interessant. Dat maakt het issue een stuk complexer immers daarmee lijkt het probleem dus ook niet gekoppeld aan de Chromecast zelf immers ik ervaar geen problemen i.c.m. met een Chromecast 2.

Nee, het probleem zit niet in de Chromecast, andere apps (of aansturing naar de Chromecast) werken feilloos, alleen de iTV app van KPN niet. 

Sinds gisteren welbekende zwarte scherm. Eergisteren werkte het nog. Chromecast v3 icm iOS.

Reputatie 7

Nee, het probleem zit niet in de Chromecast, andere apps (of aansturing naar de Chromecast) werken feilloos, alleen de iTV app van KPN niet. 

Weet dat er meerdere methodieken zijn om met een Chromecast te communiceren.

Zo kunnen YouTube en NPO Start ook gebruik maken van de gastmodus van de Chromecast waarbij de telefoon of tablet zelfs helemaal geen wifi verbinding hoeft te hebben.

De gastmodus wordt helaas niet ondersteund door de iTV app. :confounded:

Dit is overigens niet de oorzaak van het issue dat hier besproken wordt.

Het lijkt er op dat de Chromecast geen verbinding kan krijgen met de bronserver voor de gekozen TV stream of dat de bronserver foutieve settings aan de Chromecast doorgeeft voor het afspelen van de TV stream. Dat zou betekenen dat ofwel de iTV app verkeerde gegevens doorgeeft aan de Chromecast ofwel dat de oorzaak van het probleem in de bronserver gezocht moet worden. In het eerste geval zou ik echter verwachten dat ook ik dit fenomeen zou ervaren maar dat is dus niet zo.

 

Ik hoop dat de techneuten achter de iTV app van KPN snel met een oplossing zullen komen.

Android laat me wel het scherm delen. ITV app aanzetten, scherm delen, en dan heb je ten minste tv. Dit werkt niet op de pc trouwens.

Reputatie 3
Badge +1

Hier nog iets nieuws. Chromecast 3 werkt ook niet met iOS app GOLFTV, daar krijg je zelfs geen cast-icoontje te zien. Bij de iOS-KPN iTV app zie ik wel een casticoontje, maar het beeld blijft zwart.

Al problemen sinds 30/10/2020 en al vaak gemeld.

Reputatie 7

Al problemen sinds 30/10/2020 en al vaak gemeld.

Waar heb je dat dan gemeld?

Wat voor een apparaat gebruik je om te casten?

Hier sinds donderdag niet meer kunnen streamen op de chromecast. We hebben er twee allebei versie 2. Het bijzondere is dat de ene t wel doet en de andere niet. Hier krijgen we het bekende zwarte beeld. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm dat illustreert goed dat het probleem niet bij álle Chromecasts speelt @eskape :thinking: Voor jullie erg fijn dat 1 het nog doet!

yep, hier ook zwart beeld. We hebben een chromecast 3

Reputatie 7
Badge +22

Even een update @Vikash en/of @Maja_ deze storing geldt ook voor geïntrigeerde Chromecast (zoals Sony) ook daarbij blijft het beeld zwart. Dus het is niet alleen bij die losse Chromecast exemplaren. Misschien het startbericht even aanpassen?

Reputatie 7
Badge +20

Even een update @Vikash en/of @Maja_ deze storing geldt ook voor geïntrigeerde Chromecast (zoals Sony) ook daarbij blijft het beeld zwart. Dus het is niet alleen bij die losse Chromecast exemplaren. Misschien het startbericht even aanpassen?

Dank voor deze update Dennis, ik geef het door!

Reputatie 7

Volgens mij spelen er twee dingen die een beetje door elkaar dreigen te gaan lopen.

1) Sinds eind oktober is er een probleem met het casten vanaf iOS apparaten naar willekeurige Chromecast versies. Alleen als de laatste versie van de iTV app geïnstalleerd is zou dit probleem verholpen zijn.

2) Sinds 18 november zijn er ook problemen met het casten vanaf een Android, iOS of Windows apparaat naar in ieder geval de Chromecast 3 en Ultra.

 

Het is dus zaak om naast het type Chromecast (1,2,3, Ultra of ingebouwd) ook het apparaat waarmee gecast wordt vast te stellen en of daarop de laatste versie van de iTV app geïnstalleerd is.

Zelf ervaar ik met mijn Android telefoon en tablet geen problemen met het casten naar een Sony Bravia en een Chromecast 2. Mijn zoon zit op zijn studentenkamer in Leiden de hele middag al via een Chromecast 1 naar schaatsen te kijken.

Voor de volledigheid, op beide locaties wordt geen (wifi) apparatuur van KPN gebruikt.

Hier ook zwart beeld. Chromecast V3 via IOS naar Samsung TV. Allemaal voorzien van meest recente versie. Verbinden lukt, maar zodra je begint te casten, verschijnt nog wel de ‘onderbalk’, maar gaat het scherm daarna op zwart. Was tot heden tevreden gebruiker, maar dit verandert - met het tempo waarmee dit probleem wordt opgepakt - vrij snel momenteel...

Hier ook. Zelfde drama. Met ingebouwde chromecast in onze philips tv. Casten lukt niet. Zag een ander forum topic https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-werkt-niet-via-chromecast-486827/index3.html#post1149145

Daarin lijkt het probleem al.maanden er te zijn... maar nu lijkt het nog wat groter. 

Hier ook hetzelfde zwarte beeld. Wel connectie maar de stream komt niet op gang.

2 x Chromecast V3 en 1 x Chromecast Ultra in huis.

Zowel vanaf Android 9 en 10 als IOS 14.2 naar alle 3 de apparaten hetzelfde probleem.

 

Ik ook last van .zwart beeld

Storing casten naar chromecast (v3) via itv app

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

Mocht je deze storing ook ervaren wil je dan je profiel aanvullen en een reactie achterlaten? Als het ook gebeurt met andere versies van chromecast willen we dat heel graag  weten.

Ook hier helaas last van zwart beeld.

Badge

De app van KPN- itv maakt wel verbinding met de Google Chromecast maar het tv scherm wordt tijdens het laden van het tv programma al snel zwart. Dit is sinds 20 oktober bij ons het geval. Foto en video kan ik gewoon casten van mijn Samsung smartphone naar de tv.

goeden avond 

 

gisteren avond dee gewoon mij kpn itv app het nogmet me chromecast maar vanmiddag niet meer na het zeggen van casten blijft het zwart beeld op me samsung tv terwijl ik een samsung een s9 heb

ik heb de app eraf gegooit en weer opnieuw erop gezet

tevens werkt het streamen vanaf me laptop ook niet meer

 

is er een oplossing voorwand ik baal hier heel erg van

 

groetjes stefan

Met chromecast 2 hetzelfde probleem zowel met android als I-phone

Chromecast 1 werkt nog wel

Heb meteen nieuwe chromecast besteld omdat ik dacht dat mijn chromecast 2 stuk was; helaas werkt itv ook niet op de nieuwe chromecast dongel.

Succes KPN, wij hopen dat het snel wordt opgelost