Storing

[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

  • 20 November 2020
  • 216 reacties
  • 12776 keer bekeken
[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

216 reacties

Ik heb hetzelfde probleem met een Chromecast 1 vanaf android en ios. Ook vrijdag ontstaan. Mijn profiel is aangevuld

Ik heb sinds dit weekend ook het probleem dat een programma niet doorstart en eindigt in een zwart/grijs beeld. Alleen KPN iTV doet het niet. Netflix e.d. werkt prima via de chromecast 3.

De enige mogelijkheid die er is om de zenders (zij het iets verkleind) op TV te krijgen, is door een zender via KPN iTV af te spelen op je mobiel en dit scherm te casten via de Home-app van Google.

Reputatie 7

Ook ik heb hetzelfde probleem als menigeen hier in het forum. Casten vanaf een IPhone of IPad wilt niet lukken met een versie 3 van Chromecast. Op een andere tv zit versie 2 en ook die doet het niet met de KPN ITV app.

Heb je ook een Android telefoon of tablet?

Kan je daar wel mee casten naar die Chromecast 2 bij die andere TV?

Sinds aantal dagen ook dit probleem.

Heb 3 chromecasts op volgende tv’s 2x Samsung en 1x Sony. 

Chromecast firmware: 1.149.230269

Gebruik iphone 6 en 7 met ios 14.2, ipad 10.13.3, daar naast ook Dell laptop met Mind os.

Ook nog Samsung met android mobiel, zelfde probleem.

Ik kan connecten via cast naar chromecast, je ziet ook dat KPN ‘Klaar om te casten’ op het scherm. Daarna programma kiezen en ‘Watch Now’ kiezen. Dan zie je op het scherm dat het probeert te casten, echter de balk onderaan geeft geen communicatie aan (normaal wel) en daarna gaat het scherm op zwart op alle tv’s.

Ik kan gewoon casten vanuit google chrome, youtube, etc , alles werkt gewoon prima.

Gaarne reactie wanneer dit weer is opgelost.

Mvg

 

Marco

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

@Mrj, Welk type Chromecast heb je (1, 2, 3 of Ultra)?

Als er een Chromecast 1 of 2 tussen zit, kan je daar dan wel met jouw Samsung naar casten?

Zit er al een beetje vooruitgang in duurt best wel lang. Kpn is ook wel verschrikkelijk stil

Zit er al een beetje vooruitgang in duurt best wel lang. Kpn is ook wel verschrikkelijk stil

Zo dan .. dat vinden wij nu ook ... 

zwart beeld met Chrome cast 3 vanaf vrijdag j.l. 

Is er al een keer wat duidelijkheid? Begin behoorlijk geïrriteerd te raken. 

Kpn is behoorlijk stil

Reputatie 7
Badge +20

We hebben nog niet meer te melden op dit moment, we verzamelen hier nog voorbeelden om oor te zetten naar de technische dienst die dit probleem in onder zoek heeft. Zodra er meer bekend is, horen jullie dat hier direct!

Ook de zelfde klachtwen. Alle andere apps streamen perfect.  Ik stream op verschillende tv's en chrome nest hub.  Alleen kpn itv werkt niet.

 

1 Maakt keurig verbinding

2 Kan uitzensing stratwn

3 Beeld wordt langzaam zwart.

 

Heel vervend.

Badge

Ik zou het erg fijn vinden om een melding te krijgen zodra het probleem met het casten via de KPN iTV applicatie verholpen is. Ook hier zwart beeld zodra je gaat casten naar Chromecast. 

 

Nu moet ik steeds alles tevoorschijn halen om te testen of het al weer werkt. 

Casten via andere applicaties zoals Netflix en YouTube verloopt probleemloos. 

het casten vanaf mijn KPN itv app (ios) naar chromecast werkt niet. de app zegt dat hij afspeelt op tv, maar beeld blijft zwart.

 

alle software is bijgewerkt en casten werkt bij andere apps perfect. Lijkt wederom een app issue van kpn, kunnen jullie dit fixen?

Badge

Storing casten naar chromecast (v3) via itv app

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

Mocht je deze storing ook ervaren, zou je dan je profiel willen aanvullen? Onder ‘Persoonlijke opmerkingen’ zien we graag ook de versie van je Chromecast terug (Versie 1, 2 of 3). 

Geef ons hier een seintje zodra je dit hebt gedaan. 

Bij deze. Ik gebruik Chromecast en heb sinds afgelopen vrijdag problemen met het casten via de KPN iTV applicatie. 

Kpn zou zijn klanten betere service moeten verrichten. Zodra zo'n grote storing bekend is mail je klanten. Hou ze op de hoogte etc. Nu moest ik zelf op onderzoek uit wat er nu aan de hand is en telkens hier kijken, of zelf uitproberen of het al werkt. Heel klantonvriendelijk.

Het lukt niet meer om met chromecast met i-TV televisie te kijken. Andere kanalen zoals bijvoorbeeld Youtube lukt wel. Het lijkt aan KPN i-TV te liggen. Tot eergisteren werkte het nog prima. Nu wordt programma gevonden, maar start niet via chromecast. Op telefoon lukt het kijken wel. Op advies KPN experiabox gereset, laatste versie chrome gecheckt en de iTV app opnieuw geïnstalleerd. Helaas alles zonder resultaat. Het maakt trouwens niet uit of we een Android telefoon/tablet gebruiken of Apple.

kan sinds gisteren niet meer KPN iTV casten naar mijn Philips Smart TV, voorheen werkte het prima. In de App vind hij wel een icoontje, maakt ook connectie, maar beeld komt niet over (zwart scherm). Chrome cast v3

sinds eergister streamt itv op geen van mijn smart tvs.

Je kan wel connecten in de app, maar als je een programma start gaat het op zwart na 5 seconden.

 

?

ook raspian , debian en kali kunnen niet meer streamen met itv.

Alle andere diensten wel oals netflix, youtube etc

We hebben hier hetzelfde probleem.

(Sinds donderdag)

Hier werkt ook de KPN ITV app niet. Ook als ik via Chrome tv.kpn.com start heb ik hetzelfde probleem. Ik krijg wel verbinding met de TV, maar zodra ik wil afspelen (live of opgeslagen) krijg ik een scherm met of het kpn logo of een zwart scherm.

Ik gebruik een losse Chromecast type 2 op een Samsung TV via een Motorola G5S (android dus) of een Microsoft Surface Pro (Windows 10). Met allebei de apparaten heb ik het zelfde resultaat.

Alle andere programma's casten wel correct (NLZIET, Chrome zelf, Youtube, Spotify Netflix). Het lijkt dus echt aan KPN te liggen. Wel bijzonder dat zowel de app als de benadering via Chrome niet werken.

Lijkt mij alle hens aan dek voor KPN. Duurt nu al even.

Goedemorgen,

Gisteravond bijna mijn chromecast door het raam gegooid totdat ik erachter kwam dat alles cast behalve de kpn app en dat dit probleem dus al enige tijd bekend is bij kpn. Wordt dood gegooid met kpn emails waar ik niet om vraag maar deze storing wordt niet gemeld?

Tip…

voeg een storingsmelder toe aan de kpn app met optie om wel of niet op de hoogte gesteld te worden. 
 

scheelt mij een voorruit en jullie een boel ontevreden klanten 😅

Voor nu maar even netflixen…..

Hoor t wel als we weer kunnen zappen.

@Technische dienst 

heb kpn 4g buitengebied abonnement en nieuwe chromecast van een week oud.

 

@Heppiedepeppiecaat 

Nu moet ik steeds alles tevoorschijn halen om te testen of het al weer werkt. 

Euh, “alles te voorschijn halen”? Je Chromecast is toch gewoon aangesloten (voor o.a. Netflix enzo)??? Toch gewoon kwestie dan van de KPN ITV app in je phone starten en proberen?

Ik zou het erg fijn vinden om een melding te krijgen zodra het probleem met het casten via de KPN iTV applicatie verholpen is.

Via dit topic zal dat gecommuniceerd worden. En je zult het natuurlijk ook zien aan enthousiaste meldingen hier :wink::relaxed: .

Hier ook bloedirritant. Had het net 6 dagen in gebruik in de slaapkamer. Nu moet ik daar wéér de hele laptop met HDMI op de tv aansluiten voor KPN ITV. Voor Netflix en de NPO (ook terugkijken; NPOstart) kan ik gelukkig wel de Chromecast gebruiken.

screen mirroring werkt wel….

Reputatie 1

Hallo iedereen met het probleem itv kpn cast via chromecast. Ben blij dat ik niet de enigste ben met deze error. Je kan nog altijd met smartview android kpn itv streamen naar chromecast. Hoop dat het op korte termijn weer opgelost word. Gebruik versie 1

Al problemen sinds 30/10/2020 en al vaak gemeld.

Waar heb je dat dan gemeld?

Wat voor een apparaat gebruik je om te casten?

Webcare (KCC) en Chromecast v3.