Storing

[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld

  • 20 November 2020
  • 216 reacties
  • 12775 keer bekeken
[Opgelost] Storing chromecast zwart beeld
Reputatie 7
Badge +21

[Opgelost] Storing casten naar Chromecast (v3) via iTV app

 

Momenteel lijkt er een storing gaande waarbij onze gebruikers niet kunnen casten naar een chromecast (versie 3). Dit resulteert in een zwart beeld.  Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

We hebben de technische dienst op de hoogte gebracht en zodra ik meer weet laat ik het hier weten. 

 

Update 21-11: Dankzij jullie meldingen weten we nu dat alle varianten er last van lijken te hebben. Maar toch geldt dit niet voor iedereen. Onze technici zijn druk bezig om de oorzaak te achterhalen.

 

Verwachte eindtijd

Update 23-11: De storing is verholpen!

 

Mocht je deze storing ook ervaren, zou je dan je profiel willen aanvullen? Onder ‘Persoonlijke opmerkingen’ zien we graag ook de versie van je Chromecast terug (Versie 1, 2 of 3). 

Geef ons hier een seintje zodra je dit hebt gedaan. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

216 reacties

Casten werkte redelijk goed. Casten gaat op zich goed, totdat ik een programma, dat ik wil kijken aanklik. Linksonder komt in beeld het icoon van het gekozen programma. Na enkele seconden wordt heel beeld zwart. Gaat niet verder. Modem en Chromecast gereset. iTV-app opnieuw geïnstalleerd. Vanaf elk device werkt het niet. Op een andere tv, werkt alles wel. Casten v.a. FB gaat zonder problemen. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Sinds een dag of 2 kan ik alleen NPO1, 2 & 3 casten naar mijn televisie. Wanneer ik een commerciële zender selecteer krijg ik een zwart beeld met de tekst “klaar om te casten”. Hoe kan ik dit oplossen? De apparaten die ik hierbij gebruik zijn een Samsung Galaxy S9 en een Philips The One 58PUS7304/12.

Ik hoor het graag.

Groet,

Roel

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

We gebruiken versie 7.2.3 van de app. Als we een zender willen streamen via de chromecast dan zie je dat hij het verstuurd (je ziet rechts onderin het plaatje van het programma), maar daarna gaat het beeld op zwart. 
Dit is sinds gisteren. Voorheen geen probleem. We hebben het op twee iPhones en een iPad geprobeerd, alle met t zelfde resultaat. 
Hebben meer mensen hier last van en hoe kunnen we dit oplossen? 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Sinds gisteren lukt ineens streamen naar de chromecast niet meer. Inmiddels opnieuw app geïnstalleerd en ook de chromecast gereset, probleem blijft hetzelfde. Wel contact met de chromecast geeft op tv het te streamen programma aan en valt daarna in een compleet zwart beeld. Ook op andere tv met een andere chromecast hetzelfde probleem. 
 

iemand die hier een oplossing heeft ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

P.s. Andere app’s werken wel naar de chromecast .

Hier precies t zelfde probleem! Kan helemaal geen tv kijken nu dus al 2 dagen. Maar we betalen wel. Graag een oplossing KPN

Reputatie 1

Hier ook zwart beeld, heeft voorheen altijd goed gewerkt.

Model Chromecast:  NC2-6A5 1600 Dit is volgens mij versie 2.

Firmware versie:       1.49.230269

KPN App versie:        7.2.6

Er wordt wel verbinding gemaakt echter geen beeld en geen geluid. Wel wordt er een melding getoond als het volume wordt aangepast. Via o.a. NPOstart en NetFlix werkt het casten wel. ​​​​​

Vikash schreef:
Het lijkt zowel op ios als android te gebeuren.

Ik kan je vertellen dat dat ook met Windows het geval is.

tv.kpn.com in Google Chrome en dan casten geeft precies hetzelfde resultaat.

@Surfer67

De NC2-6A5 is de Chromecast 3, dat weet ik zeker. Die heb ik namelijk ook (net verleden week gekocht dus zat echt niet verlegen om deze storing).

Heeft ook het G-tje van Google en niet het ronde Google Chrome symbool.

 

Reputatie 1

Als ik op bovenstaande plaatjes af ga heb ik exact hetzelfde probleem, maar met een chromecast 2. Het probleem beperkt zich dus niet tot de chromecast 3. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Reputatie 1

@PeterG klopt is de niet glimmende versie die niet werkt. Heb ook even getest met een V2 die werkt nog wel.

Model nummer van deze V2 is echter ook NC2-6A5 maar dan zonder de toevoeging 1600

 

Reputatie 7

Om het rijtje compleet te maken ook nog even een plaatje van de Chromecast Ultra.

Er is ook een melding van iemand die problemen ervaart met dit type.

Badge

Sinds gistern zelfde probleem, zowel met ios als android. Op telefoon of tablet app starten en dan Schermdelen via google home lukt wel, ook netflix youtube cast wel is dus echt issue met de app. Graag bericht wanneer opgelost

Ja, ik ervaar ook hetzelfde probleem sinds 2 dagen: ik heb twee chronecasten, beide een zwart beeld tijdenss casten van kpn app. Beide type 3

Hier hetzelfde 2 chromecasten 3 die zwart beeld geven.

Ik hoop dat het probleem snel is opgelost.

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met de chrome cast ultra. Chrome cast start op heb verbinding zegt dat hij klaar is voor casten en als je dan een programma start via de kpn app lijkt het eerst of hij het gaat doen je ziet op de tv een balk met de naam van het programma en dan wordt het beeld zwart. Heeft tot eergisteren perfect gewerkt.

Model chrome cast ultra NG2-6A5-D 2x

kpn app versie 7.2.3

IOS 14.2

Wjb dank je voor ook het melden van de Chrome cast ultra 🙂

Problemen!

Versie: Chromecast V3

Telefoon: OnePlus 7T

Hier exact hetzelfde, hij lijkt verbinding te maken, maar beeld verschijnt niet op de tv en in de app blijft het programma maar laden. Met andere apps geen problemen.

Hier ook hetzelfde issue, ik hoop dat het snel wordt opgelost...

Al bijna 2 dagen storing. Waarom geeft kpn hier geen melding van via social media? Wel zo netjes lijkt me. 

Hoop dat het snel is opgelost 

Hallo KPN,

Ik kan sinds gistermiddag iTV op geen enkele manier meer casten naar mijn chromecast. Alle andere cast funtionaliteiten zoals youtube, netflix, screen sharing en vlc werken nog wel. Ik heb geprobeerd om met de android app, de ios app en tv.kpn.com te casten. Ik heb zelfs geprobeerd om mijn volledige desktop te casten, maar ook dan krijg ik niks anders dan een zwart scherm (terwijl het beeld om mijn scherm gewoon zichtbaar is). Ook heb ik de android app opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht ook niet baten.

 Graag hoor ik van jullie, want dit is de enige manier waarop wij tv kunnen kijken. 

Hoi Allemaal,

Hier hetzelfde, werkt niet.
 

Ook ik heb hetzelfde probleem. Chromecast 3 en gebruik iOS 14.2

Reputatie 7

Het merendeel van de meldingen betreft de Chromecast 3 met een enkele Chromecast Ultra. Er zijn (tot nu toe) ook twee meldingen van mensen met een Chromecast 2 die dit probleem ervaren.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook mensen zijn met een Chromecast 3 of Ultra die dit probleem niet ervaren.

Hier hetzelfde sinds een paar dagen geen mogelijkheid chromecast te gebruiken, itv start op en dan een zwart beeld. Zie dat dit dus echt een KPN probleem is dat zsm moet worden opgelost. Dacht dat het aan de televisie ligt maar dat is dus niet zo. Jammer dat KPN geen melding maakt van deze storing!