Vraag

Opnames blijven hangen en ontvanger loopt dan vast

  • 1 December 2022
  • 19 reacties
  • 101 keer bekeken

Opnames lopen vast, zwart beeld, terug naar tv zender of helemaal niets en moet ik de tv herstarten en box uit/aan


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best @Lumieus . Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Tv ontvanger is aangesloten met en kabel. 
de knop op de tv ontvanger blijft op groen staan als het beeld zwart wordt. Die kan ik dan niet uitkrijgen en moet dit doen met de switchknop aan de achterkant. 
ik baal hier erg van

Ik heb een Experia Box v10A

Badge +19

Welk type ontvanger is het?

HDMI HMB 2260 Arcadyan

Badge +19

U zou nog een frisse start kunnen doen. Te vinden in het menu. Als dat niet werkt zo ikctoch de klantenservice 0800-0402 bellen.  Gratis nummer. 

Dank! Ga ik morgen doen!

Heeft niet geholpen. Alle programma’s lopen vast die zijn opgenomen. En als ik via de iPad thuis kijk haperen tv-programma’s die ik rechtstreeks kijk ook, beeld wordt gestopt etc. Alles al geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Lumieus, welkom terug! Jammer om te lezen dat een frisse start het probleem niet heeft opgelost. Ik lees dat je de tv-ontvanger bekabeld aangesloten hebt. Heb je wellicht nog iets anders aangesloten? Een switch, wifiversterker of draadloze verbindingsset o.i.d.? Kan je deze er dan eens tussenuit halen? En met live tv ervaar je geen problemen? Kan je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 

Reputatie 2

Ik haak even aan want heb exact hetzelfde probleem maar dan met beide Arris kastjes! 

Vervelend euvel! Ik weet zeker dat KPN er een oplossing voor moet hebben maar zie die nog niet verschijnen hier…..

Reputatie 7
Badge +30

Had je mijn reactie gelezen, @Lumieus?

Beste @Lumieus, welkom terug! Jammer om te lezen dat een frisse start het probleem niet heeft opgelost. Ik lees dat je de tv-ontvanger bekabeld aangesloten hebt. Heb je wellicht nog iets anders aangesloten? Een switch, wifiversterker of draadloze verbindingsset o.i.d.? Kan je deze er dan eens tussenuit halen? En met live tv ervaar je geen problemen? Kan je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 

 

@EuzeBeus wat rot :-(. Ik zie dat jij één Arris en een Arcadyan hebt. Heb jij die beide al eens een ‘frisse start’ gegeven? En jij ervaart ook alleen klachten met opnames? Heb jij jouw ontvangers ook bekabeld aangesloten?

Reputatie 2

@Marcia_  

De opnames beginnen niet, of de opnames geven zwart beeld, ze stoppen zomaar, gaan soms na 30 seconden weer verder of het stopt en schakelt direct terug naar het menu waar de opnames staan! Zeer vervelend allemaal.

Het gebeurt op beide kastjes, ik heb van beide de stroom eraf gehaald en opnieuw laten opstarten. Heb zelfs op beide kastjes de software opnieuw laten installeren maar geen verbetering. Ze zijn beiden rechtstreeks bekabeld op mijn modem aangesloten zonder switches of iets dergelijks. 

Het is allemaal een week geleden begonnen nadat er een update door KPN in de omgeving is gedaan.

 

Reputatie 2

@Marcia_  ik heb zojuist beide kastjes ook een “frisse start” gegeven en het lijkt erop dat het nu weer werkt maar ik ‘juich’ nog niet te snel. 

Reputatie 2

@Marcia_  ik heb zojuist beide kastjes ook een “frisse start” gegeven en het lijkt erop dat het nu weer werkt maar ik ‘juich’ nog niet te snel. 

@Marcia_  Helaas...ik kan inderdaad nog niet juichen want het probleem blijft bestaan! Zojuist bevroor het beeld tijdens het kijken van een opname, 15 seconden daarna op zwart en toen sloeg alles vast. Kon alles middels een reset (kastje van het stroom af) het kastje weer aan de gang krijgen. Lijkt mij toch niet dat dit probleem bij mij ligt dus ik hoop dat hier snel een oplossing voor is.

Reputatie 7
Badge +30

Wat rot.. Ik zie verder niet meteen iets geks. Welk modem gebruik jij? Kan je deze ook eens een fabrieksreset geven?

Ik heb het modem een reset gegeven en het lijkt opgelost te zijn. Ik zal de komende dagen enkele opgenomen programma’s bekijken om te bepalen of het probleem is opgelost.  Ik heb een Experia Box V10A trouwens.

ik heb hetzelfde probleem sinds 2 weken heb paar keer gereset hielp niet nu software op nieuw erop gezet even afwachten dus wel raar nooit problemen gehad en ineens dit 

Reputatie 2

Wat rot.. Ik zie verder niet meteen iets geks. Welk modem gebruik jij? Kan je deze ook eens een fabrieksreset geven?

Ik heb een Experia Box V10A en zojuist een reset gedaan. Even afwachten of het probleem nu opgelost is.