Beantwoord

Opnames zijn plotseling verdwenen, ik wil hier een klacht over indienen

  • 9 November 2022
  • 12 reacties
  • 190 keer bekeken

Een gedeelte van mijn opnames is plotseling verdwenen.

Ik zou hier graag een acute klacht over indienen.

Kan nergens een formulier vinden.

Kan alleen iets vinden indien de oplossing van het probleem kan wachten.

Heb hier inmiddels meerdere keren met de servicedesk over gebeld.

Probleem is bekend bij de servicedesk. Meerdere gebruikers hebben hierover inmiddels gebeld.

Mocht dit binnen korte termijn zin opgelost wil ik mijn abonnement opzeggen.

Ben hierdoor het vertrouwen in KPN verloren.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 November 2022, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Stan57, welkom op het forum! Wat naar dat je ineens opnames kwijt bent. In de meeste gevallen zien we dat opnames door iemand in huis of iemand met toegang tot je tv abonnementsgegevens de opnames heeft verwijderd. Als dit bij jou zo zou kunnen zijn, controleer dit bij de personen in kwestie.

Als niemand actief de opnames heeft verwijderd, dan is hier sprake van een verstoring. Het komt heel soms voor dat opnames door storing (deels) verwijderd worden. We kunnen deze opnames helaas niet herstellen.

Hoi Erik,

Ik weet zeker dat de opnames niet door iemand zijn verwijderd.

Dat opnames niet terug te zetten zijn is naar mijn mening niet juist.

Ieder professioneel bedrijf heeft altijd een back-up van bestanden. Het is dus naar mijn idee geen kwestie van niet kunnen maar niet willen.

Ik neem hier dan ook geen genoegen mee.

Ik zou dus graag hier een klacht over willen indienen.

Maar daar heb ik nog steeds geen duidelijkheid over gekregen.

Badge +12

@Stan57 een klacht kun je hier indienen:

Reputatie 7
Badge +30

Dat opnames niet terug te zetten zijn is naar mijn mening niet juist.

Ieder professioneel bedrijf heeft altijd een back-up van bestanden. Het is dus naar mijn idee geen kwestie van niet kunnen maar niet willen.

Opnames zijn geen specifieke bestanden die bij jou horen, @Stan57. Als we dat op die manier zouden doen, zou dat veel te veel opslag kosten. Een populair programma wordt al gauw duizenden keren opgenomen, dan zouden we dat bestand ook duizenden keren moeten gaan opslaan. Dus dat doen we op een andere manier.

Als je een opname maakt, wordt er een link gelegd tussen jouw tv-account en een centraal videobestand op onze tv opslag. Met die link heeft jouw account toegang tot dat bestand. Maar dat bestand is niet specifiek voor jou. Deze is voor een heleboel klanten. Op het moment dat een opname verwijderd wordt, wordt alleen die link tussen jouw account en dat bestand verwijderd. Daar is geen back-up voor. 

Hoe graag we ook zouden willen, eenmaal verwijderde opnames zijn niet te herstellen.

 

Ik neem hier dan ook geen genoegen mee.

Ik zou dus graag hier een klacht over willen indienen.

Je kunt een klacht indienen via het formulier dat Sledgehammer linkt. En als je dat wilt doen, die vrijheid heb je. Maar het verandert niets aan de zaak. Ook via een klacht kom je op hetzelfde punt uit als hier.

Welgemeende excuses dat dit gebeurd is, maar we kunnen de opnames niet herstellen.

Ik heb gekeken naar de link voor het indienen van een klacht.

De informatie die ik daar krijg verwijst weer opnieuw naar de klantenservice.

Indienen van een serieuze klacht kan alleen door middel van een brief.

Dat is niet iets van deze tijd. Zou voor een modern bedrijf als KPN ook via internet moeten kunnen vind ik.

Ik ben uitermate ontevreden hoe KPN met personen omgaat die een klacht hebben.

Reputatie 7

De frustratie zit merkbaar hoog,... 

 

Die link bevat wél een optie tot digitaal indienen van een klacht,.. Je had 1 text regel boven de briefmogelijkheid moeten aanklikken,..

Dan wordt er binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen,... 

Heb toch maar via internet de klacht ingediend. Wat me niet bevalt aan deze optie is dat het als niet dringend wordt gezien. Voor een dringende klacht over een verstoring is dus de brief de enige optie. 

Reputatie 7
Badge +30

Heb toch maar via internet de klacht ingediend. Wat me niet bevalt aan deze optie is dat het als niet dringend wordt gezien. Voor een dringende klacht over een verstoring is dus de brief de enige optie. 

Hier wil ik voor de volledigheid aan toevoegen dat als je een verstoring ervaart je het beste gewoon kunt bellen. Je kunt dan direct geholpen worden. Een klachtenbrief duurt net zo lang als het digitale formulier. Soms zelfs wat langer als de brief er langer over doet om bij ons te komen.

Ik ben inmiddels gebeld door een medewerker van KPN.

Graag zou ik voor de volledigheid de volgende informatie willen ontvangen:

  1. Hoe lang is dit probleem inmiddels bij andere KPN medewerkers bekend?
  2. Hoe vaak doet het zich voor?
  3. Waarom is daarop niet inmiddels actie ondernomen?  
Reputatie 7
Badge +30

Er is geen ‘probleem’, @Stan57.  Het is niet zo dat er een bekend iets aan de hand is waardoor af en toe bij mensen ineens opnames verdwijnen. Het kan, heel af en toe, voorkomen dat door een of andere verstoring (een deel van) de opnames verwijderd raken. Dit is zeldzaam, én individueel.

En het is heel vervelend dat je opnames kwijt zijn. Daar zijn we ons ook zeker van bewust. Maar zoals ik al uitgelegd heb, het is niet iets waar we achteraf nog wat aan kunnen doen. 

Nu begrijp ik het even niet meer!

Het kan dus af en toe voorkomen dat er af en toe bij gebruikers opnames verwijderd raken.

Maar dat is nu blijkbaar geen probleem.

Maar bij mij is het ook gebeurd en ik vind het toch enorm vervelend.

Ik zou zelfs willen zeggen dat het voor mij een groot probleem is omdat ik films en series niet meer kan terugkijken!

Wellicht geen structureel probleem maar wel degelijk een fout!

Hallo @Stan57 het mooiste was nog de tijd dat je allerlei muziek en films op kon nemen op CD, DVD enz. en waren daar opname-apparaten voor te koop. Waarschijnlijk i.v.m. rechten is dat totaal vervallen.

Bij KPN zou je die opnamen óf bij een volle cloud óf na 1 jaar toch kwijt geraakt zijn, helaas, maar het is niet anders.

Â