Pauzeren en terugspoelen werkt niet als je ondertiteling voor doven via teletext 888 aan hebt staan

  • 1 July 2022
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn vrouw hoort niet zo best en zet graag de ondertiteling aan. Heel veel televisiezenders houden daar rekening mee en zetten ondertitels op teletekstpagina 888. Sommige zenders, o.a in Belgiƫ, hebben teletekst allang afgeschaft, alleen pagina 888 doet het nog.

Helaas is het nogal een gedoe om 888 aan te zetten. En als 888 aanstaat, kun je niet pauzeren, niet terugspoelen en geen andere zender kiezen.

Is dat nodig? Welnee. Bij Ziggo kan het wel. Als KPN een handige programmeur in de arm neemt, is het zo gefixt. Het is dan een voordeel dat het paginanummer (888) gestandaardiseerd is. Met een druk op de knop (de rode denk ik) kun je de ondertitel aanzetten. Pauzeren en zenderkeuze blijft mogelijk.

Hoe lang nog?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Weliswaar ben ik niet slechthorend en gebruik ik ā€˜888ā€™ niet maar ik herken het probleem.Ā 

Op Totaal TV was te lezen dat de toegankelijkheid voor slechtzienden wordt verbeterd. Ā Hopelijk worden de slechthorenden ookĀ gehoord.Ā 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-interactieve-tv-toegankelijker/