Beantwoord

Problemen met geluid van Netflix, staat standaard op 5.1

  • 16 January 2022
  • 9 reacties
  • 554 keer bekeken

Dit probleem heb ik ook. Heeft te maken met het feit dat het netflx-geluid standaard op “5.1” staat. Ik heb een ARRIS VIP2952 V2

Emile

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 18 January 2022, 00:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @emiledekleine,

Dit probleem komt voor als een tv toestel geen 5.1 geluid ondersteund. Als je het geluid binnen Netflix op “stereo” zet? (tijdens de film/serie)

Als ik in de serie het geluid op gewoon stereo zet, is het geluid goed. Maar ik moet nu bij ELK programma het geluid bijstellen. :-( De standaard-instelling kan ik niet veranderen. Ik meen dat het  met een andere tv-ontvanger misschien opgelost zou zijn.

Emile

Hallo @emiledekleine binnen de KPN-decoder kun je bij geluid kiezen voor ‘stereo’ en niet voor ‘dolby’, dan opslaan.

 

Ja, merci. Die staat al op stereo. Toch staat netflix standaard op 5.1

Emile

Ja, merci. Die staat al op stereo. Toch staat netflix standaard op 5.1

Emile

Hallo @emiledekleine , ik ken de details van Netflix-abo's niet, maar daar met het het dan toch zoeken denk ik en je kunt de helpdesk van Netflix natuurlijk ook raadplegen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +22

@JanD geluidsinstellingen van de tv ontvanger staat los van de Netflix-instellingen. En bij Netflix kun je dit niet instellen. (Ik check dit nog effe bij Netflix)

Reputatie 7
Badge +22

@emiledekleine ik heb even op Netflix gekeken, en het is bij Netflix niet in te stellen op standaard “stereo.” Dus je zal bij iedere nieuwe aflevering het geluid op “stereo” moeten zetten. Helaas zou je deze issue bij Netflix neer moeten leggen, want KPN kan hier niks tegen doen. Hieronder zet ik een link dat ie rechtstreeks naar de chat gaat van Netflix:

Chat starten met Netflix

Reputatie 7
Badge +19

Hi @emiledekleine, goed om te zien dat er al hulp toegesneld is in jouw topic en je de juiste kant op gewezen bent! Ik hoop dat je er met deze ‘workaround’ van Dennis hierboven uit komt, en verder geholpen wordt (of bent, inmiddels) via Netflix. 

Nou, helaas geen workaround dus, maar bij ELKE serie of film het geluid op stereo zetten. :-(
Hoop dat netflix het kan aanpassen, maar of dat lukt...

Emile