Beantwoord

Problemen met terugkijken, beeld pauzeert na ongeveer 15-30 minuten

  • 26 July 2022
  • 27 reacties
  • 370 keer bekeken

Elke keer als ik iets terug kijk pauzeert na ongeveer 15-30 minuten het beeld, vervolgens gaat het programma weer verder. Na weer 10 minuten springt het programma over in het programma wat na mijn programma komt. Ik moet dan terug naar gids en vervolgens het programma wat ik aan het kijken was opnieuw terug kijken, hij springt dan gelukkig wel naar waar ik gebleven was. Ik heb 2 maal telefonisch contact gezocht en via het forum naar een oplossing gezocht. Ik heb zelf de “frisse start” gedaan, stroom aan en uit gezet en er is op afstand een reset uitgevoerd. Helaas hebben al deze opties geen oplossing gegeven :(. Help?!

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 30 August 2022, 20:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Ook ik ervaar dit probleem, zie ander topic. Speelde een tijd geleden al bij mij, zonder verder iets aan te doen kwam het na een paar weken weer goed, maar nu dus alweer sinds bijna 2 weken weer het probleem dat opnames van een uur zon 3 x vastlopen bij het terugkijken. Gewoon tv kijken geeft geen problemen, dus het ligt zeker niet aan het internet of wat dan ook. KPN, graag oplossen. Dank alvast!

Ja, bij mij lijkt het sinds een update. Vreselijk irritant!

Badge +19

Om welk type ontvanger gaat het? Zijn ze wel met een kabel aangesloten op het modem?

Ik heb een Experia box V10a, en een Arris VIP2952 V2 ontvanger. Alles is bij mij bekabeld

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Niels22 en @Marlou92! Vervelend dat het terugkijken niet goed gaat na de update. Hebben jullie al een frisse start van de tv-ontvanger gedaan?

Als dat het probleem niet oplost probeer dan ook voor de zekerheid nog een reset van je modem.

Lukt het daarna nog niet, laat het dan hier weten. Dan kijken we samen verder naar de oplossing. 

Hoi @Bram_ ,

ik heb beide gedaan, er is zelfs door kpn een reset op afstand gedaan. Alle 3 heeft het niet geholpen helaas.

 

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +17

@Marlou92 in dat geval wil ik graag van afstand wat dingen voor je doornemen. Om dat te doen wil ik je vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. 

Het kan zijn dat ik reden heb een ticket aan te maken en dat ik daarvoor nog 1 keer een reset moet doen. Kan je hier ook nog laten weten of ik daarbij rekening moet houden met bepaalde tijden? 

Hoi @Bram_ 

Mijn profiel is aangevuld. Je hoeft geen rekening te houden met bepaalde tijden. 
 

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +17

@Marlou92 ik heb de afdeling die hierover gaat de vraag gesteld. Dat is gelukt zonder verder een reset te hoeven doen.

@Niels22 ik zie dat je in een ander topic dezelfde vraag hebt gesteld. Wel heb ik in hetzelfde bericht ook jouw gegevens als voorbeeld meegestuurd. Dit om het vinden van de oorzaak makkelijker te maken.

Zodra er nieuws is laat ik dat hier weten. Normaal gesproken krijg ik binnen 3 werkdagen reactie. De kans is groot dat als ze niet direct zien wat er is dat er om voorbeelden wordt gevraagd. Ik wil jullie daarom vragen te kijken of het lukt het probleem te reprocuderen. Schrijf daarbij op om welk programma het gaat, om welke tijd en op welke zender. 1 of 2 voorbeelden zijn genoeg. Maar hoe meer hoe beter. 

Reputatie 7
Badge +17

@Marlou92 is het nog gelukt voorbeelden te vinden hiervan? Ik heb ondertussen contact gehad met de afdeling die gaat over de streams. Die hebben bevestigd dat ze met een paar voorbeelden voor je aan het werk kunnen. 

Afgelopen dagen minder problemen ondervonden, maar vanavond weer wel vastlopen van opnames… Resets modem en ontvanger uitgevoerd, niet geholpen helaas…

Reputatie 7
Badge +17

@Niels22 zou je een paar voorbeelden voor me willen verzamelen? Ik heb iemand van de technische dienst klaarstaan die er graag voor je in wil duiken. 

Ik ben aankomende week weer thuis @Bram_ , dan kan ik voorbeelden sturen. Denk dat je dan een foto bedoeld met wat de tv aangeeft als hij blijft hangen?

 

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +17

@Marlou92 nee foto's zijn niet nodig. 

Geef aan om welk programma het gaat. En op welk tijdstip en welke zender dit was. Laat ook weten rond welke tijd deze wegvalt of pauzeert. Bevestig daarna nog dat het met dezelfde stappen, dus via de gids opnieuw aanzetten, weer verholpen is. 

Als er wel een bericht op tv staat, noteer deze dan en geef dat ook hier aan. 

Met 2 of 3 voorbeelden hebben we genoeg om voor je aan het werk te gaan. 

Voorbeelden te over, maar in basis gaat het gaat bij elk programma gewoon fout, elke zender. Laatste dagen valt het tov eerdere weken mee, maar zojuist bij slimste mens bijvoorbeeld ook weer na een half uur bevriezing van uitzending. Als ik dan niet meteen op de knop terug druk kom ik er niet meer uit en moet ik ontvanger geheel opnieuw opstarten…

Reputatie 7
Badge +17

@Niels22 het maakt gelukkig verder niet uit of de voorbeelden op verschillende dagen zijn aangemaakt. Het gaat er voor de technische dienst om dat ze kijken naar die momenten en zien wat er mis is gegaan. Vandaar dat specifieke voorbeelden nodig zijn. 

Hoi @Bram_ 

Gisteravond (maandag 15 aug) deed zich hetzelfde probleem voor zoals de vorige keren. Om 21:22 (tijd van probleem) was ik op MTV een programma van zondag terug aan het kijken, het programma bleef na ongeveer 20 minuten hangen en sprong door naar het volgende programma. Hopelijk kun je iets met dit voorbeeld. 
 

Groetjes,

Marlou

Vast blijven hangen opgenomen (of via tv gids) programma’s:

 

Muziekfeest op het plein npo1 12-08-2022: opgenomen, vastloper op ca. 0u:50

Concert At Sea npo3 12-08-2022: tv gids, vastloper op ca. 1u:51

B&b vol liefde rtl 4 15-08-2022: opgenomen, vastloper op ca. 0u:31

Familiediner npo2 15-08-202: opgenomen, vastloper op ca. 0u:22 

 

 

bij live tv kijken nooit geen vastlopers, alleen bij opnames (ook voa tv gids) dus…

Reputatie 7
Badge +17

@Niels22 ik heb alles doorgegeven.

@Marlou92 als je nog de namen hebt van de programma's die je keek zou dat verder helpen. 🙂

@Bram_ het was bij Ex On The Beach

Reputatie 7
Badge +17

@Niels22@Marlou92 er is nieuws! Op basis van de gegevens is een mogelijke oorzaak gevonden. Het lijkt erop dat een bepaalde centrale in de regio Eindhoven niet helemaal lekker reageert. 

We zijn er nog niet helemaal uit, maar dus wel een goed eind op weg.

@mbroo als je ook in deze regio woont dan hoef je verder niks te doen. Dan kan je gewoon dit topic blijven volgen. Als dit niet zo is, vul dan je profiel in. En laat hier even weten wanneer je dit gedaan heb. Dan geef ik je een eigen topic en kijken we daar samen verder. 🙂

Reputatie 7
Badge +17

@Niels22 @Marlou92 mag ik jullie nog 1 keer vragen om een paar voorbeelden aan te leveren? De reden hiervoor is dat we in onze systemen beperkt terug kunnen kijken waar de stream verbroken is. 

Geef dus nog 1 keer aan:

  • De naam van het programma
  • Wat de originele datum is waarop deze werd uitgezonden. Kies hiervoor bij voorkeur een programma dat in de afgelopen 2 dagen is uitgezonden. Ook in verband met het beperkt terugkijken
  • Op welke datum en welk tijdstip je deze bekeek
  • Op welk tijdstip deze ongeveer wegviel. Dit hoeft niet tot op de seconde nauwkeurig. 

@mbroo ook aan jou de vraag, als je in regio Eindhoven woont, een paar voorbeelden aan te geven. 

Hoi @Bram_ 

Hierbij het een en ander op een rijtje, dit was allemaal in 1 programma…

Hopelijk kunnen jullie er iets mee. 
 

RTL 4 Expeditie Robinson van 29 augustus 20:31, terug gekeken op 29 augustus om 22:12. 

  • 22:19 pauzeert een paar tellen
  • 22:20 sluit af. Kan wel terug kijken vanaf waar we gebleven waren. 
  • 22:48 pauzeert paar tellen maar gaat wel gewoon weer verder. 
  • 22:52 pauzeert en schiet door naar het volgende programma, moet heel de video stoppen en opnieuw opstarten. Begint wel weer bij waar we gebleven waren. 
  • 23:18 pauzeert gaat na enkele secondes weer verder. 
  • 23:22 pauzeert en schiet door naar het volgende programma, moet heel de video stoppen en opnieuw opstarten. Begint wel weer bij waar we gebleven waren. 
  • 23:48 pauzeert een aantal seconde, en gaat dan weer verder waar we gebleven waren.
  • 23:50 programma afgelopen.

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +17

@Marlou92 ik heb het voorbeeld doogegeven. Zodra ik reactie heb laat ik het hier weten. 🙂

Reputatie 7
Badge +17

@Reacher kloppen de gegevens in je profiel nog? Het klantnummer dat daar staat is namelijk van een abonnement dat ongeveer een jaar geleden is opgezegd. 

Als je een KPN abonnement hebt, wil je die gegevens dan vervangen door de gegevens van je huidige abonnement? Dan kan ik aansturing doen.