Vraag

Problemen met terugkijken, beeld pauzeert na ongeveer 15-30 minuten

  • 26 July 2022
  • 16 reacties
  • 70 keer bekeken

Elke keer als ik iets terug kijk pauzeert na ongeveer 15-30 minuten het beeld, vervolgens gaat het programma weer verder. Na weer 10 minuten springt het programma over in het programma wat na mijn programma komt. Ik moet dan terug naar gids en vervolgens het programma wat ik aan het kijken was opnieuw terug kijken, hij springt dan gelukkig wel naar waar ik gebleven was. Ik heb 2 maal telefonisch contact gezocht en via het forum naar een oplossing gezocht. Ik heb zelf de “frisse start” gedaan, stroom aan en uit gezet en er is op afstand een reset uitgevoerd. Helaas hebben al deze opties geen oplossing gegeven :(. Help?!


16 reacties

Ook ik ervaar dit probleem, zie ander topic. Speelde een tijd geleden al bij mij, zonder verder iets aan te doen kwam het na een paar weken weer goed, maar nu dus alweer sinds bijna 2 weken weer het probleem dat opnames van een uur zon 3 x vastlopen bij het terugkijken. Gewoon tv kijken geeft geen problemen, dus het ligt zeker niet aan het internet of wat dan ook. KPN, graag oplossen. Dank alvast!

Ja, bij mij lijkt het sinds een update. Vreselijk irritant!

Reputatie 7
Badge +16

Om welk type ontvanger gaat het? Zijn ze wel met een kabel aangesloten op het modem?

Ik heb een Experia box V10a, en een Arris VIP2952 V2 ontvanger. Alles is bij mij bekabeld

Reputatie 7
Badge +13

Hi @Niels22 en @Marlou92! Vervelend dat het terugkijken niet goed gaat na de update. Hebben jullie al een frisse start van de tv-ontvanger gedaan?

Als dat het probleem niet oplost probeer dan ook voor de zekerheid nog een reset van je modem.

Lukt het daarna nog niet, laat het dan hier weten. Dan kijken we samen verder naar de oplossing. 

Hoi @Bram_ ,

ik heb beide gedaan, er is zelfs door kpn een reset op afstand gedaan. Alle 3 heeft het niet geholpen helaas.

 

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +13

@Marlou92 in dat geval wil ik graag van afstand wat dingen voor je doornemen. Om dat te doen wil ik je vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. 

Het kan zijn dat ik reden heb een ticket aan te maken en dat ik daarvoor nog 1 keer een reset moet doen. Kan je hier ook nog laten weten of ik daarbij rekening moet houden met bepaalde tijden? 

Hoi @Bram_ 

Mijn profiel is aangevuld. Je hoeft geen rekening te houden met bepaalde tijden. 
 

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +13

@Marlou92 ik heb de afdeling die hierover gaat de vraag gesteld. Dat is gelukt zonder verder een reset te hoeven doen.

@Niels22 ik zie dat je in een ander topic dezelfde vraag hebt gesteld. Wel heb ik in hetzelfde bericht ook jouw gegevens als voorbeeld meegestuurd. Dit om het vinden van de oorzaak makkelijker te maken.

Zodra er nieuws is laat ik dat hier weten. Normaal gesproken krijg ik binnen 3 werkdagen reactie. De kans is groot dat als ze niet direct zien wat er is dat er om voorbeelden wordt gevraagd. Ik wil jullie daarom vragen te kijken of het lukt het probleem te reprocuderen. Schrijf daarbij op om welk programma het gaat, om welke tijd en op welke zender. 1 of 2 voorbeelden zijn genoeg. Maar hoe meer hoe beter. 

Reputatie 7
Badge +13

@Marlou92 is het nog gelukt voorbeelden te vinden hiervan? Ik heb ondertussen contact gehad met de afdeling die gaat over de streams. Die hebben bevestigd dat ze met een paar voorbeelden voor je aan het werk kunnen. 

Afgelopen dagen minder problemen ondervonden, maar vanavond weer wel vastlopen van opnames… Resets modem en ontvanger uitgevoerd, niet geholpen helaas…

Reputatie 7
Badge +13

@Niels22 zou je een paar voorbeelden voor me willen verzamelen? Ik heb iemand van de technische dienst klaarstaan die er graag voor je in wil duiken. 

Ik ben aankomende week weer thuis @Bram_ , dan kan ik voorbeelden sturen. Denk dat je dan een foto bedoeld met wat de tv aangeeft als hij blijft hangen?

 

Groetjes,

Marlou

Reputatie 7
Badge +13

@Marlou92 nee foto's zijn niet nodig. 

Geef aan om welk programma het gaat. En op welk tijdstip en welke zender dit was. Laat ook weten rond welke tijd deze wegvalt of pauzeert. Bevestig daarna nog dat het met dezelfde stappen, dus via de gids opnieuw aanzetten, weer verholpen is. 

Als er wel een bericht op tv staat, noteer deze dan en geef dat ook hier aan. 

Met 2 of 3 voorbeelden hebben we genoeg om voor je aan het werk te gaan. 

Voorbeelden te over, maar in basis gaat het gaat bij elk programma gewoon fout, elke zender. Laatste dagen valt het tov eerdere weken mee, maar zojuist bij slimste mens bijvoorbeeld ook weer na een half uur bevriezing van uitzending. Als ik dan niet meteen op de knop terug druk kom ik er niet meer uit en moet ik ontvanger geheel opnieuw opstarten…

Reputatie 7
Badge +13

@Niels22 het maakt gelukkig verder niet uit of de voorbeelden op verschillende dagen zijn aangemaakt. Het gaat er voor de technische dienst om dat ze kijken naar die momenten en zien wat er mis is gegaan. Vandaar dat specifieke voorbeelden nodig zijn. 

Reageer