Beantwoord

Radio blijft hangen (net als kras in plaat)

  • 24 November 2022
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Voor het ontvangst van de radio hebben we een aparte ontvanger omdat de afstand TV en radio te ver is.

Van de ontvanger d.m.v. optische kabel naar een digitaal/analoog adapter en van daar via 3,5 mm jack naar 2x tulp op de versterker.

Dit werkt op alle zenders prima, geluid is goed, echter na ca. 1,5 - 2,5 uur blijft het geluid haperen alsof er een kras in plaat zit.

Type ontvanger weet ik niet direct, maar de rechthoekige uitvoering met de rood/groene knop bovenop

icon

Beste antwoord door PeterG 25 November 2022, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Dat zal de Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260 zijn.

Die hebben overigens beiden ook een analoge audio uitgang dus waarom die (om)weg met optisch en een optisch naar analoog adapter? Nu ga ik ervan uit dat die laatste dus blijft hangen na een periode ingeschakeld te zijn. Werkt het weer als je die optisch-analoog adapter op zo'n moment even uit en aan zet?

@Ackema .

Als de 3,5 mm jack rechtstreeks in de ontvanger wordt gestoken, hadden we voorheen, gaf dat hetzelfde resutaat.

Ter imfo als de versterker gebruikt wordt met de cd speler of platen speler geen enkel probleem

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ackema ,

Als ik het goed begrijp, huren jullie van KPN een extra ontvanger speciaal voor het luisteren naar radiozenders. 
 

Ik zou dat zonde vinden van die vijf euro per maand aan huur voor die extra ontvanger. Sowieso luister ik liever radio via een speciale DAB+-radio al dan niet in combinatie met internetradio. 
 

Orientieer je eens in de wereld van DAB+-radio’s. BV op deze website:

 https://www.radiowinkel.com/c-92829-2/dab-radio-s-digital-radio/?sort_order=ascending&sort_method=by_price

Afgezien van het uitstekende advies van @Noordzee  natuurlijk.

Wissel de 2 ontvangers eens om.

Hoe gaat het dan. Wat doet de 'radio’ontvanger op de televisie? Gaat het met tv kijken ook na 1,5 à 2 uur de mist in? En als je 'm, op de televisie, op een radio kanaal hebt wat geeft ie dan na die tijd in beeld als het geluid blijft hangen.

Hoe is de ontvanger aangesloten die bij de versterker staat. Met een DVS ertussen bijvoorbeeld.

 

Even als leek, wat is een DVS?

Reputatie 7
Badge +28

Dat is een Draadloze Verbindings Set 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 

Maar koop een mooie DAB+/Internet-radio. Daar ga je nog heel lang plezier van beleven!  

(Er zijn ook van die radio's die je op je versterker kunt aansluiten.) 

Witte adapters waarmee utp via het stopcontact gaat. 

Zoiets 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

PeterG, klopt hij zit aangesloten via een Devolo adapter. TV overigens ook en dit geeft geen enkel probleem.

De 2 ontvangers al eens gewisseld? Verhuist het probleem dan mee?

Meerdere radiokanalen geprobeerd? Zo ja, welke en treed het dan ook op?