Beantwoord

Regelmatig opnieuw aanmelden bij Netflix app

  • 11 May 2019
  • 22 reacties
  • 11221 keer bekeken

Hallo, regelmatig moet ik met opnieuw aanmelden bij de Netflix app (dus gebruikersnaam en wachtwoord invoeren) nadat ik de ontvanger aanzet. Alsof de app de inloggegevens 'vergeet'. Het vreemde is dat het niet altijd is (niet dagelijks, maar om de paar dagen, soms gaat het een of twee weken goed.

Ondanks dat de optie 'gebruikersnaam onthouden' aan staat, wordt deze niet onthouden. Ik moet dus zowel gebruikersnaam als wachtwoord invoeren. En de interface daarvoor is helaas niet zo erg handig (reageert traag), dus het is elke keer weer een rotklus.

Hebben meer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Cor8 8 October 2019, 07:17

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede middag wel kom op het forum. MarcSt wij hebben ook Netflix maar ik kan gewoon inloggen en ons naam blijft staan. maar wij hebben een contract via tv en Netflix betalen wij via KPN. Ik hoop het voor u dat het goed komt. 😁
Reputatie 7
Badge +22
@MarcSt wat vervelend dat je problemen ervaart met Netflix, welke TV ontvanger(s) heb je? En heb je dit bij allebei de ontvangers? (Als je er 2 zou hebben) Heb je eens een harde reset uitgevoerd? Misschien dat dit kan helpen. Laat nog even weten of dit eventueel het probleem oplost. Het is eventueel mogelijk dat ie het niet in de geheugen vasthoud. En staan de tv ontvangers altijd aan? (stand-by) Of zet je ze altijd uit achterop de TV ontvanger met het aan/uit schakelaartje?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @MarcSt, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het probleem klinkt me niet bekend in de oren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit frustraties oplevert. Ik kijk dan ook graag met je mee voor een oplossing. Allereerst ben ik, net als Dennis, benieuwt of je de tv-ontvanger altijd aan de achterkant uitzet of dat je hem gewoon uit standby haalt op dat het moment dat je dit probleem ervaart.

Een harde reset kan helpen, dus ook daar ben ik benieuwd naar! Zou je ons kunnen laten weten wat je getest hebt, en of het probleem daarmee opgelost is of niet? 🙂 Zo niet, dan zoeken we verder!
Reputatie 7
Badge +21
@MarcSt, ik heb helaas geen reactie meer gezien. Ik hoop dat je probleem met Netflix inmiddels opgelost is! Zo niet, dan hoor ik het graag 😉
Hallo,

Nee, het is nog niet opgelost. Ik heb de 'harde reset' uitgevoerd en heb daarna een aantal dagen gewacht (omdat het niet reproduceerbaar is, weet ik niet zeker of het weg blijft). Maar na enkele dagen moest ik me alweer opnieuw aanmelden, en de dag daarop alweer! En steeds moet ik opnieuw het e-mailadres invullen, ondanks dat het vinkje voor het onthouden van het account aan staat.

Ik zie overigens dat het antwoord van Dennis Schreve is gemarkeerd als antwoord. Dat heb ik zelf niet gedaan. Wie bepaalt dat dit het antwoord is? Het was overigens geen antwoord, maar een lijstje vragen. Op zich goede vragen, en ik vind het natuurlijk fijn dat iemand de moeite neemt om ons te helpen, maar ik vind het wel vreemd dat dit bericht zomaar als 'beste antwoord' wordt gemarkeerd, zonder dat het heeft geholpen. Ondertussen heb ik er nog steeds last van...
Je hebt helemaal niet meer gereageerd, ondanks dat de vraag 11 dagen geleden was. Om de zoveel dagen worden slapende topics op beantwoord gezet zodat de moderators deze niet meer in hun overzicht hebben.

Heb je de vraag van Dennis gezien? "Zet je de ontvanger steeds helemaal uit met de schakelaar op de achterkant?" Ondanks de 'goede vragen' geef je helaas geen antwoord op die vragen.
Reputatie 7
Badge +21
@MarcSt, na enkele dagen wordt het beste antwoord gemarkeerd. Omdat het opgelost is, of wanneer er geen reactie meer komt. Nu begrijp ik dat je even niet reageerde omdat je het aan het testen was. Dat is geen enkel probleem!

Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Het liefst ook het serienummer van de tv-ontvanger, dan kan ik het doorzetten naar onze specialisten!
Hallo Susan,

Ik heb de gevraagde informatie toegevoegd aan mijn profiel.

En in antwoord op de eerdere vraag: ja wij zetten de TV ontvanger altijd helemaal uit met de schakelaar op de achterkant.

En in antwoord op de eerdere vraag: ja wij zetten de TV ontvanger altijd helemaal uit met de schakelaar op de achterkant.

Het is bekend dat daarbij de instellingen voor Netflix niet worden vastgehouden. (bij mijn weten; heb er nog geen andere berichten van gezien de laatste maanden)
Ik heb hetzelfde 'probleem', het is in ieder geval irritant. Moet heel vaak gegevens opnieuw invoeren, had dit bij Ziggo nooit. Kastje gaat bij mij ook uit, maar dan heel soms onthoudt ie t toch, maar vaker niet.
Helaas ondervinden wij ook sinds (minstens) 2 maanden schat ik, hetzelfde probleem. Als we Netflix willen kijken via de settopbox, dan moet eerst het wachtwoord weer worden ingevoerd. Voorheen nooit problemen ondervonden, maar het begint wel heel vervelend te worden. Beide kastjes gaan alleen maar op stand-by als er geen tv meer wordt gekeken (wij gebruiken de schakelaar op de achterkant niet).

volgens mij zijn de problemen begonnen sinds het mogelijk is om via kanaal 200 ook Netflix te kijken. Sterker nog, zojuist kanaal 200 geselecteerd, en wat denk je...... Het vandaag opnieuw ingevoerde wachtwoord is weer weg (dus vandaag helaas al minimaal 2 keer het wachtwoord ingevoerd). Ik hoop dat hier een oplossing voor komt, duurt eigenlijk te lang.
Deze problemen zijn zeer individueel en dus lastig algemeen te tackelen.

Hier 3 weken geleden weer opnieuw moeten inloggen op Netflix. Daarna 2 weken afwezig geweest, maar nog steeds ingelogd. Arris hier.

Bij alle functionele problemen helpt het vaak om de ontvanger even 30 sec. tot 5 minuten uit te zetten met de schakelaar op de achterkant.

Wat ook nog kan:
Deel je je abonnement met iemand anders, of gebruik je het op meer apparaten dan volgens het abonnement kan?
Stel je bent op de ITV-decoder en je mobiel ingelogd. Dan zit je bij het HD abonnement al aan de max. Wil je vervolgens kijken op de ITV-decoder in de slaapkamer (en je logt daar in) dan zal één van de andere uitgelogd worden bij Netflix.

Abonnementen bij Netflix:
Basic abonnement: 1 apparaat, SD kwaliteit
Standaard abonnement: 2 apparaten, HD kwaliteit (meest genomen)
Premium abonnement: 4 apparaten, UHD (en HD) kwaliteit
Badge
Ik heb hetzelfde probleem. Ik moet regelmatig opnieuw inloggen en een harde beste verhelpt het probleem niet. Het gekke is dat het niet op mijn iPad gebeurt. Die blijft ingelogd. Ik kijk overigen nooit op meer dan een apparaat tegtelijkertijd naar Netflix.
Aaan de antwoorden hierboven heb ik niets.
Reputatie 7
Badge +21
@Cor8, ik ga nogmaals navraag doen hierover. Misschien dat er al wat meer bekend over is, of dat het ze hier nog naar aan het kijken zijn. Kan je mij nog voorzien van de volgende informatie?

- Welke type tv-ontvanger(s) heb je?
- Gebeurt dit op alle tv-ontvangers in huis?
- Wordt het email adres wel onthouden, dus hoef je alleen je wachtwoord opnieuw in te voeren?
- Wat is regelmatig? Dagelijks, wekelijks of maandelijks ?

Dan kan ik dit meegeven 🙂
Badge
Probleem opgelost na telefoontje met KPN. Er is een inmiddels een software update beschikbaar die het probleem verhelpt.
Reputatie 7
Badge +21
@Cor8 oh helemaal goed, fijn om te horen! Bedankt voor je terugkoppeling 😉
Reputatie 1

Sinds gisteren moet ik opnieuw inloggen bij Netflix, heel vreemd. Wat moeten we doen, iemand een tip?

@Alweer .

Sinds gisteren moet ik opnieuw inloggen bij Netflix . Iemand een tip?

Nou, opnieuw inloggen dan maar….:nerd:

Ik word er voortdurend uitgeknikkerd. Heb al wekenlang die app niet goed kunnen gebruiken.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-klapt-er-steeds-uit-512245

Reputatie 1

Ik dus ook. Zie link van Peter hierboven. 

Waarom moet ik continue opnieuw inloggen bij Netflix op de TV?

Omdat die app sinds een tijd, dik 2 maanden nu, nogal brak is, @Tstz .

Ik ben maar uitgeweken naar de app in mijn Smart TV. Heb jij geen Smart TV?

Voor de slaapkamer had ik al Chromecast i.v.m. KPN ITV (via app in smartphone). Maar heb sinds 10 dagen nu ook de Netflix app op m'n smartphone staan.

Nee ik heb geen smart TV

Reageer