Beantwoord

Rode balk bij terugkijken en opnames via TV+ ontvanger

  • 17 March 2023
  • 12 reacties
  • 182 keer bekeken

Goede morgen,

 

Ik heb gister mijn KPN+ ontvangen, en ik loop tegen een zeer irritant probleem tijdens het spelen van opnames  of van een programma in Catch-up TV:

De opnames start gewoon een na een paar minuten krijg ik de rode balk, en het spelen herstart weer vanaf het begin.

Als ik b.v. 10min spring inklopt, springt het spelen goed tot 10min verder, maar weer na een paar min, rode balk & terug na het begin van de opname. 

Kortom: ik kan niks kijken van mijn opnames, of  catch-up TV.

 

Expearia 10 → Switch die IGMP snooping ondersteunt → TV+ box
(de KPN+ vervangt gewoon de iTV box)

Ik heb verder ook last van de andere probleem benoemd in de forum (zappen is traag, geluid komt nog later etc), maar die zijn dus al bekend.

 

Dank alvast,

Chris.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 April 2023, 11:12

Bekijk origineel

12 reacties

Ik heb wat meer tests gedaan:

  • Terug spelen van opnames vanuit de KPN+ box: Rode balk, en het blijft herstarten vanaf het begin,
  • Casten vanaf mijn mobiele op de KPN+ box: hetzelfde probleem
  • Terug spelen vanuit de KPN app in mijn Android TV: het werkt wel. Ik kan terminste naar de opnames terug kijken.

Dus de opnames zijn goed gemaakt, iets gaat mis in de KPN+ platform.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @ChrisV., welkom en bedankt voor je uitvoerige uitleg! Rot dat het niet lukt.. Ik zou je toch willen vragen of je, om te testen, de switch er eens tussenweg wilt halen. Loop je dan nog steeds tegen het probleem aan? En het maakt niet uit welke opname je bekijkt? Zou je eens een voorbeeld willen geven van een opname (kanaal/datum/tijdstip) waarbij zich dit voordoet?

 

Kan je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En je hebt de meest recente firmware versie?

Hallo @Marcia_@Marcia_

Ni dat je het vraagt, besef ik dat de probleem speelt voornamelijk met de opnamen/replay van France2. 

Ik heb geprobeerd om opnamen van Comedy Central, NPO of Nat Geo terug te spelen:  zonder problemen.

 Ik had France2 opnamen van zaterdag 11/02 - 2100 of gisteren 21:00 die zijn inmiddels verwijderd.

Ik heb nog een staan van donderdag 16/03-21:10 dat ik niet op de TV+ box kan terug spelen.

 Firmware versie is idd up to date. 

Formulier zal ik nu invullen. 

 

​​​

Reputatie 7
Badge +30

Ik was een paar dagen vrij: hoe staat het er nu mee? Heb je in de tussentijd nog andere opnames van France 2 gedaan? En merk je verschil met de switch er tussenuit als je terugkijkt? Is de rode balk nog in beeld geweest?

Hoi @Marcia_ ,

De probleem met France2 is steeds aanwezig.

 opnames terug kijken, of een programme vanuit de replay,  (opnamen wel terug te kijken vanuit de Kpn App op, de TV) starten gewoon en naar een paar secondes of minuten, komt de rode balk en het spelen begint weer vanaf het begin. De rode balk komt altijd op hetzelfde tijdstip voor een bepaalde replay/opnaam, en dus wordt een infinite loop als ik niets doe.

 

De switch heb ik nog nirt uitgehaald, die is diep in de kast verstopt en verder speelt de probleem alleen met France2. Er problemen met de switch / multicast zou bijna alles moeten beïnvloeden.

(netgear GS108E / IGMP snooping enabled) 

Reputatie 7
Badge +30

Mijn collega heeft dit weekend wat programma's van France2 opgenomen, maar deze spelen hier gewoon af. We zijn dan ook tóch benieuwd wat er gebeurd als je de switch er tussenuit haalt. 

Hi @Marcia_ ,

Ik heb net getest zonder switch en met opnamen gedaan vrijdag en zondag: rode balk en loop.

Rare probleem dan die. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat gek :-(. Kan je even precies aangeven op welke datum/kanaal/tijdstip die opnames zijn gemaakt? Dan geef ik het meteen door. 

Zeker:

France 2, vrijdag 24/3 - 21:10

France 2, zondag 26/3 - 18:10

France 2, zondag 26/3 - 19:25.

Die opnamen kan ik wel zien vanuit mijn Android TV op de ITV app. 

Andere opnamen van o.a. Nat Geo kan ik gewoon kijken op de TV+

 

Reputatie 7
Badge +30

Perfect! Ik geef het door en hou je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels terugkoppeling mogen ontvangen dat er inderdaad iets mis ging met de opnames in combinatie met France 2. Het zou niet meer voor mogen komen! Eerder gemaakte opnames kunnen helaas niet meer hersteld worden :(.

Gelukkig zijn de opnamen wel te zien door de App. 

Goed te horen dat het opgelost is.

Dank! 

Reageer