Vraag

Rood service lampje op het modem, verbinding werkt niet

  • 7 August 2022
  • 11 reacties
  • 116 keer bekeken

Reputatie 1

Zijn er actuele storingen?
Service lamp modem is rood, 2e ontvanger geeeft foutcode 400 wel bekend.

Echt alle stappen die bekend zijn doorlopen, maar geen enkel resultaat wat werkt.

Zie op allestoringen.nl dat er vanaf 20.00 uur veel storingen gemeld worden.

KPN zelf geeft aan geen storing. Ik heb dit sinds vanmiddag.

Grt P


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @p_elands 
Bel dan met KPN klantenservice 0800-0402. Bij storing of problemen 24/7 bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @p_elands en dank voor jouw bericht!

Dat klinkt inderdaad alsof er meer aan de hand is dus goed dat je hier melding van maakt. Als je je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan) dan kan ik vanaf deze kant eens met je mee gaan kijken. Ik hoor het in ieder geval graag van je!

Reputatie 1

Nou dat helpt dus niets.

zij doen hetzelfde wat ik al heb gedaan.

verbingset opnieuw gekoppeld en service en set blijft rood.

is nog geen half jaar geleden vernieuwd met nieuwe kabels.

beneden is oke, boven geen tv. Heel bijzonder weer, gaat mij echt tegenstaan dit kpn.

Reputatie 1

Heb ik gedaan.

Ben benieuwd.

Reputatie 1

Vind wel best, morgen zal ik nog 1x bellen. En anders ga ik wat anders zoeken. Het is na elk half jaar gekloot.

En kpn zegt dat het aan de klant ligt terwijl er niets veranderd of gewijzigd is. 
Ga niet elk half jaar nieuwe verbinding sets kopen of nieuwe kabels leggen…..

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Reputatie 7

Bedankt voor je gegevens @p_elands, ik heb de verbinding even voor je gekeken en het is inderdaad het beste om even te bellen. Zo te zien gaat het over pairbonding en het lijkt erop dat een van beide paren geen signaal heeft. Dat is vermoedelijk niet iets wat je zelf kunt verhelpen, daar is een monteur voor nodig. 

Als je het nummer wat Ruud al noemde belt kan die monteur het makkelijkste worden ingepland: 

Bel dan met KPN klantenservice 0800-0402. Bij storing of problemen 24/7 bereikbaar.

 

Reputatie 1

Monteur is geweest.

1 vd kabels los ergens in de verdeel kast 600mtr verder. Pair bonding werkt weer, 1 kanaal was uit, konden ze op afstand niet zien omdat alles online was.

Maar kan alsnog geen 2 tv tegelijk aanzetten, dan geeft één van beiden foutcode dat er geen contact gemaakt kan worden met de modem. Wifi is goed op alle plekken in huis.

Ondanks net, vanavond, nieuwe super wifi punten gekocht en geïnstalleerd, nog steeds foutcode op één van beiden. (100euro lichter).

Vd week krijg ik nieuwe tv ontvangers, heb nu de heel oude Motorala's. Misschien dat dat helpt.

Maar ben er alsnog niet blij mee op moment.

Grt P

Reputatie 7
Badge +12

Goed om te horen dat er inmiddels een monteur is geweest @p_elands!

Neemt natuurlijk niet weg dat het zuur is dat je nu nog steeds niet op beide tv ontvangers tegelijkertijd kunt kijken, dat zou uiteraard wel gewoon mogelijk moeten zijn. Laat je me weten of het met de nieuwe ontvangers wel werkt zoals je mag verwachten?

Reputatie 1

Hi,

Nee en ja.

oude ontvangers losgekoppeld, ingeleverd en nieuwe opgehaald.

Gelijk geinstalleerd, beneden ging zonder problemen.

2e, boven een melding dat het maximaal aantal ontvangers al was aangesloten.

Gebeld met het storingsmummer, gerelateerd aan het dossier en die zagen dat 1 van de oude ontvangers niet was losgekoppeld van het adres. Dat heeft hij alsnog gedaan. Opnieuw geinstaleerd en alles werkt nu prima.

Duurt een paar dagen, maar alles in orde. Fijn.

Reputatie 7
Badge +12

Hi,

Nee en ja.

oude ontvangers losgekoppeld, ingeleverd en nieuwe opgehaald.

Gelijk geinstalleerd, beneden ging zonder problemen.

2e, boven een melding dat het maximaal aantal ontvangers al was aangesloten.

Gebeld met het storingsmummer, gerelateerd aan het dossier en die zagen dat 1 van de oude ontvangers niet was losgekoppeld van het adres. Dat heeft hij alsnog gedaan. Opnieuw geinstaleerd en alles werkt nu prima.

Duurt een paar dagen, maar alles in orde. Fijn.

Fijn om te horen @p_elands en bedankt ook dat je nog even hebt laten weten hoe het is afgelopen!Â