Beantwoord

Roze gloed over programma's op TLC

  • 24 September 2022
  • 37 reacties
  • 1038 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn vrouw kijkt regelmatig wat programmas op TLC en nu komt daar de laatste tijd steeds een roze gloed door de programmas heen.
Het lijkt steeds op te komen en bij scène wisselingen weer weg te zakken.

Ik ben het nog niet tegen gekomen bij andere zenders dus vermoed dat het echt aan KPN of TLC kanaal ligt en niet aan de TV.

 

Heb de 4K ontvanger.

De nieuwste dacht ik, klein zwart vierkant, zit nogal weg gebouwd in kast dus kan ff niet snel type opzoeken.

Wat betreft TV heb ik de Samsung 55Q80R

icon

Beste antwoord door TijtheMan 28 September 2022, 23:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Goedemorgen @Rubman,

Een weg gebouwd klein zwart vierkante ontvanger klinkt inderdaad als de nieuwste 😁

Voor wat betreft de gloed. Als ik het in moet schatten ga ikzelf toch wel voor de televisie of de gebruikte HDMI kabel (al dan niet de aansluitwijze van de kabel). Het is zeker de moeite waard om deze even langs te lopen. 

Daar tegenover staat dat als het bij KPN/TLC vandaan komt, dat iedereen er last van heeft en we dit eenvoudig na kunnen kijken. Heb je een voorbeeld van een programma waar deze roze gloed in zit? (en bij voorkeur ook een tijdstip)

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rubman 
Dat is dus de 5202 ontvanger die je bedoeld.
Ga via het menu naar instellingen naar HDR en zet deze op automatisch en je beeld wordt niet meer roze.

Reputatie 2

Goedemorgen @Rubman,

Een weg gebouwd klein zwart vierkante ontvanger klinkt inderdaad als de nieuwste 😁

Voor wat betreft de gloed. Als ik het in moet schatten ga ikzelf toch wel voor de televisie of de gebruikte HDMI kabel (al dan niet de aansluitwijze van de kabel). Het is zeker de moeite waard om deze even langs te lopen. 

Daar tegenover staat dat als het bij KPN/TLC vandaan komt, dat iedereen er last van heeft en we dit eenvoudig na kunnen kijken. Heb je een voorbeeld van een programma waar deze roze gloed in zit? (en bij voorkeur ook een tijdstip)

Kabels ga ik vervangen, maar het vreemde is dat het enkel bij TLC is en direct begint bij aanzetten van deze zender. Ben zowat alle zenders afgegaan en nergens anders gebeurt het. Ook bij apps direct op de tv (Netflix, Plex, Disney, YouTube, Videoland) heb ik er geen last van.

Zou het dan alsnog aan de kabels kunnen liggen?

@huistijger HDR staat al op Auto andere settings geven hetzelfde resultaat.

Ook een resset van de software helpt niets.

Reputatie 7
Badge +8

 

Zou het dan alsnog aan de kabels kunnen liggen?

 

Hoewel in mindere mate (ik moet goed kijken) lijk ik hier ook een rozige gloed te zien na het overschakelen. Wacht dus nog maar even met het vervangen van de kabels 😅 . Ik ga even een collega porren.

 

Wij hebben hetzelfde probleem, enkel bij TLC. Ook mijn ouders die bij KPN zitten hebben dit enkel bij de zender TLC. Is sinds een paar dagen als ik me niet vergis. Ik volg even om te zien wat de oplossing kan zijn :-) (en om aan te tonen dat het probleem niet alleen bij OP voorkomt)

Reputatie 7
Badge +8

Zoals de kaarten nu op tafel liggen lijkt het te zitten in de aanvoer van het signaal (vanuit Amerika). Niet zozeer dat de bron an sich slecht is, maar het gebruik van het kleurenspectrum welke op het kpn platform vertaald moet worden. Er komt dus eerst 'instelling 1’ binnen op het signaal en een fractie later 'instelling 2’. Dit resulteert in de roze gloed (roodwaarden zijn anders) en springt later over. 

Vreemde aan deze kant is dat dit eerder niet voorgekomen is en de vraag heerst wat er dan anders is en waarom het zo nu verwerkt wordt. Er wordt onderzoek naar gedaan. Alle kabels en instellingen kunnen dus blijven zitten 🙄

Aanvullend detail, het doet zich ook voor op de online omgeving (app/web).

To be continued...

Bedankt voor de update. Dat klinkt als een interessante en uitdagende situatie om op te lossen. Succes!

Ik merk het helaas hier ook! Het is vandaag zelfs zo nu en dan bijna zo dat het hele scherm/beeld een roze ondertoon heeft. Voor zover ik kan zien enkel op TLC, ik hoop dat dit wel opgelost gaat worden?!

volg dit topic even, thx

Reputatie 2

@TijtheMan 

Duidelijk antwoord. 

Ligt het in ieder geval niet aan onze apparatuur, was al bang weer de TV te moeten vervangen 😰.

We wachten af wat er gaat gebeuren, klinkt als een PAL vs NTSC verhaal of speelt dat inmiddels niet meer?

Reputatie 7
Badge +8

 

We wachten af wat er gaat gebeuren, klinkt als een PAL vs NTSC verhaal of speelt dat inmiddels niet meer?

Voor zover mijn kennis reikt is het inderdaad een NTSC vs PAL verhaal (digitale variant).

Reputatie 1

Ik heb t ook alleen bij tlc, echt heel erg maar ik heb t elders bij Ziggo abo ook. Dus ligt niet aan kpn of apparaat maar goed hoe wordt t opgelost? Want knap irritant is t wel. 

Op het forum van Ziggo wordt de roze gloed niet alleen op TLC gemeld, maar ook op ID .

Beide kijk ik nooit, dus misschien kan iemand dit laatste ook bij kpn checken. 

Beide zenders zijn van dicovery Benelux. 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Kanaal-21-TLC-en-Kanaal-123-ID/td-p/1051753

Goedemorgen ik ervaar dezelfde roze gloed die bij tlc plaats vind

 

Mijn beeld staat op automatisch en heb hdmi nieuwe kabel sinds 8 mnd

Dacht eerst al dat het aan mn 8 mnd oude tv lag

Goedemorgen, 

Hier ook een roze gloed (alleen) bij TLC. Ik dacht dat het aan het programma lag. Alle bruiden hadden ineens roze jurken. Alhoewel dit mijn lievelings kleur is, is het wel storend. 

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden. 

Fijne dag allemaal! 

Groetjes, 

Jufnetjes 

Reputatie 7
Badge +8

Op het forum van Ziggo wordt de roze gloed niet alleen op TLC gemeld, maar ook op ID .

Beide kijk ik nooit, dus misschien kan iemand dit laatste ook bij kpn checken. 

Beide zenders zijn van dicovery Benelux.

 

We hebben de aanvoer van alle kanalen onder de vlag van Discovery Benelux wel even snel bekeken, maar geen 'verkleurd’ beeld geconstateerd. Het lijkt zich in ons geval alleen tot TLC te beperken.

Nu blijft dat hier een momentopname, dus als er andere bevindingen zijn laat het gerust weten.

Reputatie 1

Het is geen momentopname, het is zeker al 3 weken gaande. En in het vakantie huis waar ik verbleef had ik het probleem ook maar daar hebben ze ziggo.

Het is heel irritant, ik kijk kim en koen gaan t anders doen en dacht wat is er aan de hand.. en daarna say yes to the dress allemaal roze jurken (zoals hier al eerder genoemd) tot er een jurk kwam die poederroze zou moeten zijn en die was beige... je ziet het ook een soort van als een vlek over t beeld trekken en dan is t even weg en dan is t er weer. En het scherm voor de reclame van tlc is paars met een rood logo en nu is het paars ook roze vlekkerig.

 

Reputatie 7
Badge +8

Het is geen momentopname, het is zeker al 3 weken gaande. En in het vakantie huis waar ik verbleef had ik het probleem ook maar daar hebben ze ziggo.

 

Ik refereerde met 'moment opname’ aan de andere kanalen die van hetzelfde netwerk komen. Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en Discovery. Hier zie ikzelf in ieder geval zo op het eerste oog geen verkleuring zoals aanwezig op TLC. 

Ik begrijp dat het dus al 3 weken gaande is. Dit is zeer nuttig in de analyse van het issue (er is contact met de aanleverende partij). Dank voor deze aanvullende informatie.

Ik heb hier het zelfde probleem rode roze vlekken alleen op zender TLC. Mijn tv is 4 dagen oud (samsung QLED 4K 55 INCH had hem al bijna terug gebracht maar vond het gek dat het alleen op TLC was. heb  Boven mijn andere tv getest (Philips) en deze heeft het ook. Ik hoop dat het snel opgelost wordt

Ik kijk veel naar TLC maar dit is zeer storend

Kan het zijn doordat TLC geen DD 5.1 geluid meer doorstuurt dat de feed nu SD is op een HD kanaal

Of zeg ok nou iets heel geks 🤔

Reputatie 1

@Kpn is er al enig zich op een oplossing voor dit vervelende issue?

Bij vlagen is het niet om aan te zien namelijk op TLC, en dat begint nu toch wel te vervelen. 
 

Reputatie 2

@Robert2u 

Geef ze even het is net een dag bekend bij KPN dat dit issue speelt en vrij snel is er al meer duidelijkheid waar het aan ligt.

Dat het voor ons al 3-4 weken aan de gang is zegt dan niet zoveel.

Reputatie 1

@Rubman 

klopt ook helemaal.

Het is vervelend, maar ze zullen vast hun best doen om het te fixen.

Het belangrijkste is dat er iets aan gedaan wordt, en natuurlijk kan dat best even duren.

Maar we houden dit draadje gewoon even in de gaten 👍👍👍

 

Reputatie 7
Badge +19

De technici van interactieve televisie zijn inderdaad met dit probleem bezig, zodat er hopelijk snel weer fatsoenlijk naar TLC gekeken kan worden. 

Ook wij hebben de roze gloed. Licht.fluoriserend  inmiddels.  Wel storend maar neem aan dat dit een.keertje opgelost kan worden.  We hebben het ook op de tv boven.

Wat goed om te zien dat wij niet de enigen zijn met die roze gloed. Ik zie het al ruim een week op TLC!

Top dat er aan gewerkt wordt!

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb hier het zelfde probleem rode roze vlekken alleen op zender TLC. Mijn tv is 4 dagen oud (samsung QLED 4K 55 INCH had hem al bijna terug gebracht maar vond het gek dat het alleen op TLC was. heb  Boven mijn andere tv getest (Philips) en deze heeft het ook. Ik hoop dat het snel opgelost wordt

Ik kijk veel naar TLC maar dit is zeer storend

Kan het zijn doordat TLC geen DD 5.1 geluid meer doorstuurt dat de feed nu SD is op een HD kanaal

Of zeg ok nou iets heel geks 🤔

 

Goedemorgen @Ringorita,

Er is iets gewijzigd in de aanvoer waardoor de roze gloed is ontstaan. Het zou daarmee ook goed kunnen dat het geluidssignaal anders doorkomt. Deze twee hebben niks met elkaar te maken op technisch vlak (het beeld beïnvloed het geluid niet en vice cersa). Neemt niet weg dat wanneer het geluid anders is hier ook naar gekeken kan worden. Heb je ergens gezien (op een soundbar of iets dergelijks) dat er geen DD5.1 doorkomt? (ik durf niet direct te zeggen of dat regulier is voor TLC en kan het met de apparatuur die ik hier beschikbaar heb ook niet controleren).