Beantwoord

Salora TV koppelen aan de afstandsbediening KPN

  • 21 February 2020
  • 25 reacties
  • 14085 keer bekeken

Hallo, we hebben hier ook het probleem en krijgen de witte AB met onderin de gekleurde knoppen niet gekoppeld met onze salora

Alles al geprobeerd.. staat geen geen snelkoppel cijfer bij de geleverde folder en op de site van de kpn staat deze afstandsbediening er niet bijĀ 

Van allebei de stappen geprobeerd maar lukt van geen kanten.

Ook al meerdere malen contact telefonisch met kpn maar komen er niet uit.

wie o wie weet hoe het wel moet

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Elisah1983 7 October 2020, 18:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +11

WelkomĀ @mike1312Ā 

Helpt dit topic je verder?

Afstandsbediening instellen op Salora RC051 TV

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naarĀ de stappenĀ voor een ander merk TV.

Ā 

Handig zie deze stappenĀ https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-is-kapot-487368#post894532

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mike, welkom hier.Ā 

Op onze websiteĀ is dit de middelste afstandsbediening bovenaan. Ik heb het echter ook voor je opgezocht. Werken de volumeknoppen overigens wel? En kun je wel de tv aan en uit zetten? Zo niet, volg dan de stappen hieronder:

Ā 

Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.

Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.

Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

Ā 

De codes voor Salora zijn:Ā 005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312 of 328.

Reputatie 7
Badge +11

Zie ookĀ https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-koppelen-salora-490339#post922316

ProbeerĀ  ook eens code 637?

Reputatie 7
Badge +24

Mike,Ā ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.Ā 

Op de manierĀ dat u het hier omschrijft met av knop en ok-knop werkt het wel maar zo als staat omschreven op de site klopt niet zo wel voor de afstand bedinging met zwarte achterkant en zilveren knoppen dus site aan passen lijkt me dan verstandig

Irisjuh87. Het staat mijns inziens voor alle typen ab's goed uitgelegd op de site (kpn.com/afstandsbediening)

Er zijn twee totaal verschillende afst.bed. mogelijk met zilveren ring en zwarte achterkant. Zeg maar even type 1 voor Arris vip5202 en type 2 voor ZTE8001. Het instellen is ook hƩƩl verschillend. Welke bedoel je?

Er is voor Salora voor de allernieuwste ab's (zie foto hier bovenaan) Ć©Ć©n code niet vermeld. En laat die nou vaak wel werken: 637. Zoals Tyga hier al benoemd. Hoe die te gebruiken zie uitleg Alex. Die klopt gewoon.

Ik heb ook een Salora,en ben ook wel een tijdje bezig geweest om de AB te koppelen;vraagt wel wat

geduld,let goed op de lampjes,en ik vermoed dat je vrij vlot de handelingen doen moet.

In ieder geval,het is een 40 inch tv,en de code die werkt bij mij is 463.

Veel succes iedereen,

Eric

Ā 

Omdat dit topic als een van de eerste hits in Google komt, wil ik toch even melden dat snelcode 637 voor mij ook werkte!

Reputatie 7
Badge +24

Fijn dat jullie dit hier melden. Bedankt.

637 werkt bij mijā€¦Ā bedankt!

deze staat niet in de lijst van KPN

637 werkte bij ons ook! :-)

Reputatie 7
Badge +24

637 werkt bij mijā€¦Ā bedankt!

deze staat niet in de lijst van KPN

Dank voor deze terugkoppeling.Ā :relaxed:

Bedankt! Hier werkte de code 637 wel op onze Salora tv. Alle codes voor Salora uit de lijst werkte niet!Ā 

Top bij ons werkte jouw code ook! Begon al aan mezelf te twijfelen. Heb die lijst wel 3x opnieuw gedaan hahaha

Wij hebben ook een Salora tv en wij hebben de KPN code 9181 gebruikt en deze werkte meteen al die andere deden het niet.

Vanmorgen gelukt om de nieuwe AB te koppelen aan mijn Salora TV met code 313. Die staat niet in de lijst

@12janĀ 

Vanmorgen gelukt om de nieuwe AB te koppelen aan mijn Salora TV met code 313. Die staat niet in de lijst

Nee, 312 wel zie ikā€¦. Bedankt voor je bericht. Voeg je code i.i.g. toe aan mijn notities voor toekomstige vragen.

Het gaat om de Salora 24LED1600

Weet iemand de code voor de Salora 55uhl2500

Welke afstandsbediening, @DennisenMerelĀ ?

Ā 

1

Dan kun jeĀ hier (pdf)Ā lezen hoe dat te doen. Codes Salora staan er ook bij.

Die codes werken dus juist niet

De ab heeft het wel gedaan. Dus er is een code die werkt maar staat hier niet tussen. Al veel berichten hier gelezen en geprobeerd maar helaas

Heb je de 5202 ontvanger? Dan eerst de afstandsbediening weer resetten.

Dan opnieuw koppelen met de ontvanger.
Daarna weer met bovenstaande pdf handeling instellen op de tv.

Helaas kan met de kpn afstandsbediening niet die mooie smart functie van de tv zelf gebruiken. Dan gebruik ik de tv-afstandsbediening. Op dat moment is die van kpn weer niet nodig, want de tv-ab bediend het volume ook natuurlijk.