Vraag

Serie opname werkt niet op TV+

  • 18 March 2023
  • 11 reacties
  • 522 keer bekeken

Ik heb sinds een week of wat tv+, een van de dingen die niet meer werken is het inplannen van een serie opname (opname blijft beperkt tot 1 aflevering).


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Deze ervaring heb ik er niet mee. Hier lopen serie opnamen gewoon door. 

Een serie opname kun je via de gids inplannen. 

! Programma selecteren. 2 x kort op ok drukken en voor Serieopname plannen kiezen. 

 

Even uitgeprobeerd door twee keer op OK te drukken en dan te selecteren: dat werkt inderdaad prima.

Wat dus niet werkt is de REC knop gebruiken voor het inplannen van een serie opname.

Bedankt voor de tip!

Reputatie 7
Badge +16

Wat dus niet werkt is de REC knop gebruiken voor het inplannen van een serie opname.


Ik heb nu live TV aan staan, ik druk op het pijltje naar beneden en selecteer dan het 2e icoontje: Opname.
Klik ik op OK, dan krijg ik de vraag: 1 aflevering of hele seizoen.

Ook als ik live TV kijk en klik op REC, krijg ik de vraag: Wil je 1 aflevering of het hele seizoen opnemen?

Naast de uitleg van PeterG, kun je in de Gids ook het gewenste programma selecteren en op de afstandsbediening klikken op REC. Ook dan verschijnt de vraag Opnemen of Serieopname plannen.
 


Op welke manier doe jij het en werkt de REC knop niet, @Bertvw? Ben daar wel benieuwd naar!

Wat ik doe (deed): in de gids een programma selecteren en op de REC knop van mijn afstandsbediening drukken en serie-opname kiezen.

De ervaring leerde helaas dat er geen serie opname werd ingepland, ondanks dat dat wel op het scherm werd bevestigd.

Met het 2x op OK drukken blijkt dat dus wel te werken.

Reputatie 7
Badge +16

Helder! Nog 3 aanvullende vragen:

  1. Vanaf welke zender/ kanaal plan je de opnames in? 
  2. Ben je overgestapt van KPN iTV naar KPN TV+?
  3. Maak je gebruik van glasvezel?

Ik zal het zo eens op jouw manier testen: het moet namelijk wel goed werken 😉!
Ik heb via de Gids het programma “Buitenhof” om 12:11 uur ingepland op zender 1, als serieopname via de REC knop.

Ik zie het “opname icoontje” nu achter het programma staan. Onder Opgeslagen → Gepland zie ik dat er 2 geplande opnames van Buitenhof vermeld staan.

Hier net eens in de gids op REC gedrukt (wat ik bij de Arris eerst ook zo deed).

Tot mijn verbazing verschijnt daar de optie '’serie'’ nu wel bij. (was eerder niet bij de test en daarna nooit meer zo geprobeerd…. ). Die optie resulteert in een planning op serie. Zie ik op alle apparaten. Nu nog even laten staan of de 3 afleveringen deze week ook daadwerkelijk zo opgenomen worden, maar ik verwacht het wel. (bbc first)

Waar je wel op moet letten: de geselecteerde keuze: ZWARTE letters en WITTE achtergrond. Dan op OK drukken.

Dus bij

Opnemen
Serieopname plannen

is serie opname geselecteerd als keuze en met ok bevestigen.

Nota bene: zoals het dus op de foto staat is de keuze één enkele aflevering.

Hoi, @Bertvw 

Had je deze serie's toevallig al eerder ingepland op een Arris of Arcadyan decoder van een HDglas kanaal 661- 670?

Ik lees daar in deze update voor 22 maart iets (voor mij verrassends) over. En dat dat wordt opgelost.

 

Reputatie 7

Ik lees daar in deze update voor 22 maart iets (voor mij verrassends) over. En dat dat wordt opgelost.

Waarom is dat verrassend voor je?

Het verrassende is dat als men dezelfde serie via het HD kanaal opnieuw inplande dus steeds maar 1 aflevering werd opgenomen.

Het is niet verrassend dat ze op een TV+ niet bekeken kunnen worden. (om die reden en om ze elders te kunnen kijken nam ik vrijwel niks op met HDglas. Met 1 decoder en 3 x online kijken was dat sowieso een no go. Helaas. Hier ook een chromecast, nokia 8000 en laptop in gebruik. En ook nog weleens de app in de smartphone.)

Reputatie 7
Badge +20

Als ik het goed heb, wordt dat met deze update opgelost. 

 

Nog mooier is natuurlijk dat je opnames die je in HD glas hebt gemaakt, ook op de DIW7022 (in HD natuurlijk) kan zien.

Maar dat is een droom, helaas.😊

Reputatie 7

Het verrassende is dat als men dezelfde serie via het HD kanaal opnieuw inplande dus steeds maar 1 aflevering werd opgenomen.

Maar wat is er dan verassend aan wat je gelezen hebt in die update voor 22 maart?

Ik lees daar het onderstaande…

...maar ik zie niet wat daar verrassend aan is. KPN verhelpt mijns inziens gewoon een issue met serieopnames of mis ik iets?