Sinds de nieuwe ontvanger krijgen wij foutcode stb-nmc-400

  • 2 March 2022
  • 20 reacties
  • 179 keer bekeken

Sinds we een nieuwe mediabox hebben van KPN zitten we iedere avond naar Foutcode stb-nmc-400 te kijken en dat is om gek van te worden. Alles geprobeert maar niets helpt. Ik wil mijn oude box terug. Bellen heeft met KPN heeft geen zin omdat het waarschijnlijk aan ons ligt. Heb alle mogelijke oorzaken en oplossingen doorlopen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +12

Wat bedoel je met mediabox? De tv-ontvanger? Hoe is de ontvanger aangesloten? Rechtstreeks op het modem? Of zit er een switch of Devolo tussen?

Ik bedoel een nieuwe modem. De ontvangers zijn via een dvs op de tv aangesloten. 

Badge +12

Ik ben bang dat het aan de Devolo's ligt. Dat zijn gewoon ondingen die vaak storing geven (en eigenlijk niet verkocht mogen worden om tv op aan te sluiten). Is er een mogelijkheid om eens te testen zonder de Devolo's? Het kan natuurlijk liggen aan het modem maar ik vermoed van niet, ook al is het heel toevallig dat het sindsdien optreedt.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @VanHal. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je steeds een foutcode te zien krijgt op jouw nieuwe tv-ontvanger. Heb je al de mogelijkheid gehad om jouw tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten op jouw ExperiaBox, zoals @SledgehammerNL hierboven voorstelt? Verder ben ik benieuwd of je de stappen op onze Servicepagina al het doorlopen. 

Reputatie 7
Badge +21

@VanHal Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je deze foutmelding niet meer te zien krijgt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag!

Beste Vikash, 

Heb alles geprobeerd maar de problem blijven. Ook de WiFi valt geregeld uit. Ben er bijna klaar mee. Stuur onze oude spullen naar terug, toen waren er nooit problemen. 

Met vriendelijke groet, 

Hans van Hal 

Reputatie 7
Badge +21

Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Heb je de tv-ontvanger ook al bekabeld aangesloten op jouw Experiabox, zonder DVS? Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik jouw verbinding eens doormeten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Hallo Vikash, 

 

Ik heb een kpn id aangemaakt.

 

Grtzz Hans 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik kom geen bijzonderheden tegen tijdens een meting. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je jouw tv-ontvanger inmiddels bekabeld hebt aangesloten op jouw Experiabox.  Wil je het Glasvezelaansluitpunt (FTU/NT) ook eens opnieuw opstarten. Dit doe je door de klant de stekker van het Glasvezelaansluitpunt (FTU/NT) eruit halen voor 2 minuten. Wat ook nog wel eens wil helpen is een reset van de tv-ontvanger. 

Vikash, zoals ik eerder heb aangegeven hebben we alles al geprobeerd. Het wordt niet beter, ook de WiFi valt geregeld uit. Het probleem is begonnen met de nieuwe modem. Met de oude hebben we nooit problemen gehad, jaren zonder ook maar één fout melding en nu is het om te janken. Zou het misschien aan de nieuwe modern liggen of is dat idee nog niet opgekomen bij KPN? 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet verholpen is. Ik heb dit zojuist doorgezet naar een achterliggende afdeling. Mijn collega's gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op, als dat nodig is. Laat je weten hoe het afloopt en wat uiteindelijk de oplossing was?

Dat zal ik doen. Bedankt voor je hulp. 

Reputatie 7
Badge +21

@VanHal Graag gedaan!😊

Hallo Vikash, 

Je collega's hebben inderdaad contact opgenomen en een update geïnstalleerd (dat zeggen ze in ieder geval). Het is even iets beter gegaan maar deze week zijn de problemen helemaal terug. Ik heb voor de 2e keer alle kabels vervangen door nieuwe en alle geprobeerd en ook dat werkt weer niet. Ook de WiFi blijft iedere keer weer uitvallen. Ik blijf erbij dat de nieuwe modem niet goed is maar ze blijven erbij dat hij goed functioneerd. Dus we blijven maar aanmodderen. 

Grtzz Hans 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat een update niet heeft gezorgd voor een blijvende oplossing. Ik heb zojuist een afspraak met een KPN monteur ingepland. Laat je mij weten of hij/zij het probleem heeft verholpen?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Vikash, 

Je collega's hebben inderdaad contact opgenomen en een update geïnstalleerd (dat zeggen ze in ieder geval). Het is even iets beter gegaan maar deze week zijn de problemen helemaal terug. Ik heb voor de 2e keer alle kabels vervangen door nieuwe en alle geprobeerd en ook dat werkt weer niet. Ook de WiFi blijft iedere keer weer uitvallen. Ik blijf erbij dat de nieuwe modem niet goed is maar ze blijven erbij dat hij goed functioneert. Dus we blijven maar aanmodderen. 

Grtzz Hans 

 

 

Welke Experiabox heeft u? 

 

En de DVS's, probeer die te vervangen door vaste UTP kabels. 

Hallo Vikash, 

 

Er is een monteur langs geweest die alles gecontroleerd en onderzocht heeft. De problemen met de tv lijken opgelost maar de WiFi verbinding blijft soms een paar keer per dag uitvallen. De modem stopt gewoon en start zomaar opnieuw op. Ik blijf erbij dat de nieuwe modem niet goed is en ik ben het nu echt zat, er zijn meer glasvezel aanbieders. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat je nu weer goed tv kan kijken. Het is inderdaad niet de bedoeling dat jouw modem steeds stopt en opnieuw opstart. Ik heb daarom een nieuwe ExperiaBox naar het dichtstbijzijnde Servicepunt (Primera, Elsenhof 4 in Bergeijk) verstuurd. Morgen na 14.30 uur kan je het pakketje ophalen en jouw huidige modem (+ stroomadapter) daar achterlaten. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. 

Hallo Vikash, 

 

Sinds we een nieuwe ExperiaBox hebben zijn er geen storingen meer geweest en valt de wifi niet meer zomaar uit. Bedankt voor je hulp en laten we hopen dat alles nu blijft werken. 

 

Grtzz Hans

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat het probleem is verholpen met een nieuwe ExperiaBox. Hopelijk een blijvende oplossing. 😊